Het grote "Hoe rip ik het beste mijn CD's topic"

Gestart door Raphie, januari 5, 2008, 12:20:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Allure

met tag&rename kun je ook .wav van tags voorzien, ik weet zo niet hoe andere apparatuur daarmee omgaat, qua tag-lezen.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

mondiaal

Iemand al een oplossing om cd's met nummers die in elkaar overlopen(vaak bij symfonische rock) te rippen naar mp3 op zo'n manier dat de overgangen blijven bestaan en ik toch ieder nummer afzonderlijk kan opzetten.

Is dit bijv mogelijk met het in dit topic besproken foobar.

Thanx

Allure

Volgens mij kan dat niet met .mp3.

ATRAC van Sony (oorspronkelijk ontwikkeld voor de MiniDisc) kan het wel, mede daarom is mijn mp3-speler een Sony! Bovendien hebben de Sony spelers goede batterijen. Nou is mijn speler (de NW-HD5) uit 2005, ik meen dat de huidige modellen geen ATRAC meer ondersteunen...
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

mondiaal

Oke, dankje.

Is toch eigenlijk onvoorstelbaar dat zoiets nog niet kan. En als ik het naar wma rip?

Interficior

Dat is toch gewoon met een hele grote MP3 en met een Cuesheet?
Take it or lease it

Staaled

Oud topic ,nieuwe ontwikkelingen, vers bericht.

Na een vergelijk kan ik melden dat Dbpoweramp beter ript dan EAC.
Het werkt veel sneller ( in secure mode dan, ultra-secure is vergelijkbaar met EAC)
Prettiger in layout, metadata, coverart.
En met ultra-secure klinkt de rip beter. ( ik verwacht hier wel commentaar op  ;) ;D)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)