kwaliteit capture

Started by willempie, January 4, 2008, 15:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willempie

Hallo,

Ik heb een Panasonic NV-GS75 camcorder.
Er is behoorlijk wat gefilmd, maar alles staat op de (mivi-dv) tapes.
Nu ben ik bezig met het capturen van de tapes naar de computer.

De camcorder is aangesloten via firewire aan de computer.
Omdat ik nog een beetje aan het experimenteren ben gebruik ik de originele software
met de camera meegeleverd te weten MotionDV studio. In de volgende stap zal ik gaan
kijken welke bewerkingssoftware ik ga gebuiken.

De kwaliteit van het avi filmpje is van mindere kwaliteit dan de kwaliteit welke op tape staat!
Is de grafische kaart van invloed op het uiteidelijke resultaat?
Is de bewerkingssoftware kaart van invloed op het uiteidelijke resultaat?

Ik zou graag de film in de hoogst mogelijke kwaliteit willen behouden.
Hoe kan ik dat zoveel mogelijk garanderen?

alvast bedankt voor jullie input,
willem



Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Kingpin

Capturen in uncompressed avi formaat (iets van 200Mb/min).
Dus gewoon DV formaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

willempie

Ik had een test gedaan met 3 minuten filmpje
dat leverde een 650 Mb grote avi file op.
Toch had ik de indruk dat de kwaliteit minder was dan op de tape.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Kingpin

Quote from: willempie on January  4, 2008, 16:25:52
Ik had een test gedaan met 3 minuten filmpje
dat leverde een 650 Mb grote avi file op.
Toch had ik de indruk dat de kwaliteit minder was dan op de tape.

In de properties van de film kun je zo zien welke codec is gebruikt.
Volgens mij zou de grootte en tijd wel kunnen dat dit daadwerkelijk een DV formaat is.

Maar hoe heb je dan vergeleken? Tape op tv en DV formaat op je computer vergelijken?
Dit geeft inderdaad een 'verkeerd' beeld.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

willempie

Quote from: Kingpin on January  4, 2008, 22:40:57
In de properties van de film kun je zo zien welke codec is gebruikt.
Volgens mij zou de grootte en tijd wel kunnen dat dit daadwerkelijk een DV formaat is.

Maar hoe heb je dan vergeleken? Tape op tv en DV formaat op je computer vergelijken?
Dit geeft inderdaad een 'verkeerd' beeld.
Ik heb inderdaad de tape direct via tv bekeken en de avi file op mijn computer.
Ik zal er eens een dvd van maken en kijken wat het beeld dan oplevert.

ik heb hier een print screen gemaakt van gspot:

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Kingpin

#5
Lijkt me goed zo.
Alleen weet ik niet of je audio (32kHz ipv 44,1kHz) goed is ingesteld, kan ook zijn dat je camera in 32kHz opneemt.
Je video settings om te capturen lijken me goed.

Als je nu in uncompressed avi (dus je DV file) gaat editen en deze gaat converteren naar DVD zul je zien dat het beeld dan goed is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack