Verschillen Buffy seizoen 4 R1vsR2

Started by J.A.F._Doorhof, April 9, 2003, 22:11:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=3&articleId=3924

En hoewel er verteld wordt door Josh Wehdon dat 1.33:1 de bedoelde aspect ratio is, blijf ik de anamorphe versie een stuk mooier vinden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  9, 2003, 22:11:08
http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=3&articleId=3924

En hoewel er verteld wordt door Josh Wehdon dat 1.33:1 de bedoelde aspect ratio is, blijf ik de anamorphe versie een stuk mooier vinden.

Ik ook. Eindelijk een reden om de serie op DVD te kopen. Maar is de anamorphe versie nu R1 of R2?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_G

#3
Toch ziet bij de 2de vergelijking de 4:3 scene er verder mooier uit, meer zon enzo.

Maar over het algemeen vindt ik de anamorphe ook beter

Alleen de plaatjes op die site zijn wel te lelijk om echt over te beoordelen

hier een plaatje van een dvdRIP van hush (net gemaakt):



is alleen wat donkerder geworden na nemen van screenshot.
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Hertog_Martin

Ga 'm nu kopen

Zat me net te bedenken trouwens.. als dan volgens josh buffy bedoeld is voor 4:3.. waarom nemen ze dan in breedbeeld op?

Zat pas angel s1 (4:3) op breedbeeld te kijken, en maar in een paar scenes kon je zien dat het uitgerekt was. Is ook einige r2 seizoen in 4:3 van angel. De amerikanen moeten het nog wel met 4:3 doen.

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1