Netwerk zeer traag wireless/wired

Started by B.J., January 3, 2008, 13:44:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.J.

Lijkt wel de zoveelste post hierover  >:(

Ik heb twee xpsp2 machines en 1 speedtouch780 router/modem. Router deelt ipadressen uit. Wireless naar PC1 192.168.1.64 en 1 wired naar PC2 met 192.168.1.65. Subnets 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.254 welke het ipadres van de router is. PC2 ingelogd als admin en PC1 als user Bas.

Wanneer ik naar Microsoft Windows Netwerk ga zie ik wel de workgroup staan maar deze is niet toegankelijk. Druk ik op zoeken en vul ik PC2 in dan vindt hij hem wel en mag ik erop (mapen zijn gedeeld). Het kopieeren van mijn bestanden gaat maar met max 800KB/s, dat lijkt mij veel te langzaam.

Iemand een tip wat te veranderen of waar te zoeken?

edit:
Ik heb ook beide wired gehad en dit gaf dezelfde snelheid met kopieren. Virusscanners staan uit en geen firewall!

TheSpeedSkater

Moeten de computers niet dezelfde netwerk groep naam hebben? Dus allebei Workgroup of Home ofzo?

Staat je windows firewall ook uit?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

SpeedyAndré

Het browsen gaat iig wat makkelijker als beide pc's in dezelfde werkgroep zitten :)
De snelheid vind ik ook wel laag, het lijkt wel of het netwerk op 10Mb/s werkt  ::)
Aan de router zou dit niet mogen liggen, die heeft 100Mb/s poorten en wifi is max 54Mb/s.
Deel beide door 10 en je hebt ruwweg de max. snelheid in MB/s.
Heb je tcpip optimizer al eens gedraaid, misschien staat er wel iets helemaal verkeerd ingesteld ;)
Ik neem aan dat je hebt gekeken of het netwerk bekabeld 100Mb/s is en met wifi 54Mb/s (al kan dat variëren in elke situatie).

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

TheSpeedSkater

Staan je netwerkkaarten ingesteld op 100 ipv 10 oid?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Del member

Zijn poorten staan op 10mbps ipv 100mbps zoveel is duidelijk.

Raphie

#5
je kan in je network connections of task manager > network gewoon zien wat de link verbinding is voor beiden ;)
JBL PRX Power!

B.J.

#6
Had ik allemaal al bekeken:
Wireless geeft 48 Mbps aan en wired 100.
Workgroups staan ook gelijk
tcp ip optimezer ook gedraaid en op optimal gezet

Del member

hang eens een echte switch tss beide pc's dan gade 't rap weten