72's huiskamer HT.

Started by Bornin7ty2, January 2, 2008, 19:06:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Penumbra


Bornin7ty2

Upgrade coming up.

Ik heb mijn B&W's verkocht en een set MI1's signature en een av3ci signature besteld :P
Dat wordt genieten :p:p

Bornin7ty2

Ondertussen wordt ik door o.a. het teveel lezen van dit forum wel erg benieuwd naar hoe mijn spul zou klinken wanneer ik gebruik zou maken van een stereo versterker (Bijv. Arcam zou goed matchen met mijn speakers) en ik zou wel eens iets willen proberen.

Vraag is, hoe gebruik je 2 versterkers onafhankelijk van elkaar, maar wel beide over dezelfde front speakers? De bronssignalen mogen wel gescheiden worden (Blu-ray naar de HT receiver, cd naar stereo versterker.

greets,
72

El Penumbra

Quote from: Bornin7ty2 on March 30, 2008, 09:58:55
Ondertussen wordt ik door o.a. het teveel lezen van dit forum wel erg benieuwd naar hoe mijn spul zou klinken wanneer ik gebruik zou maken van een stereo versterker (Bijv. Arcam zou goed matchen met mijn speakers) en ik zou wel eens iets willen proberen.

Vraag is, hoe gebruik je 2 versterkers onafhankelijk van elkaar, maar wel beide over dezelfde front speakers? De bronssignalen mogen wel gescheiden worden (Blu-ray naar de HT receiver, cd naar stereo versterker.

greets,
72

Dat is nooit helemaal onafhankelijk. Je gebruikt die stereo amp dan ook voor de versterking bij meerkanaals maar je kunt voor stereo dan enkel gebruik maken van die stereoversterker. Voor stereo maak je dus een grote stap voorwaarts en voor surround ga je er wat op achteruit. Op sommige versterkers zit een throughput functie. Arcam heeft dat ook op onder andere de FMJ A32 en A38.

Bornin7ty2

Betekent dat dan dat de fronts altijd door de stereo versterker aaangestuurd gaan worden en de rest door, in mijn geval de 4308??

Hoe zou dat er in mijn situatie uit moeten gaan zien dan? kan iemand mij ff helpen dit uit te vogelen?  In de handleiding van mij 4308 vind ik niets over een throughput functie oid.

Groet,
72

MLCinema

Heej, zelf ben ik dit ook van plan! Op je Denon zitten pre-outs voor het aansluiten van een eindversterker, in jou geval een stereo versterker. Met behulp van 2 analoge interlinks sluit je de stereo eindbak aan op de receiver. De meerkanaals bronnen sluit je digitaal aan op de Denon en stereo bronnen (CD, LP) op de stereo versterker.
Die troughput functie is ook niet aanwezig in je receiver maar zou eventueel kunnen zitten op de stereo versterker. Dit is niet perse nodig maar het is wel makkelijk aangezien je dan de volume knop van de Denon kan gebruiken in surround. Anders zit je met 2 volumes te kloten. Hoop dat dit het duidelijker maakt, maar het kan ook zijn dat iemand anders het duidelijker uit kan leggen dan ik.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

El Penumbra

Quote from: Bornin7ty2 on March 30, 2008, 12:41:25
Betekent dat dan dat de fronts altijd door de stereo versterker aaangestuurd gaan worden en de rest door, in mijn geval de 4308??

Yep.

Quote from: Bornin7ty2 on March 30, 2008, 12:41:25Hoe zou dat er in mijn situatie uit moeten gaan zien dan? kan iemand mij ff helpen dit uit te vogelen?  In de handleiding van mij 4308 vind ik niets over een throughput functie oid.

Groet,
72

Je 4308 heeft die functie ook niet. Je speakers ga je aansluiten op die stereo amp en je gaat met een interlink van je 4308 naar de stereo amp. Een cdspeler kun je dan dus rechtstreeks op de stereo amp aansluiten.

Bornin7ty2

Ahaa, das dus eigenlijk niet zo heel erg ingewikkeld.   Ik geloof dat deze jongen maar eens wat stereo amps gaat lenen van de huisdealert 8)

Bornin7ty2

Meanwhile, during a rainy afternoon: mijn blu/ray verzameling gearchiveerd.

erg leuk progje, dat DVD profiler.

El Penumbra

Quote from: Bornin7ty2 on March 30, 2008, 15:55:25
Ahaa, das dus eigenlijk niet zo heel erg ingewikkeld.   Ik geloof dat deze jongen maar eens wat stereo amps gaat lenen van de huisdealert 8)

Waar zit je aan te denken?

Bornin7ty2

#60
Ik zou graag een wat warmer geluid hebben dan wat de Denon produceert. Zou zo niet weten in welke richting het zal gaan.
In ieder geval Arcam. Verder hebben ze Naim, primare, mark levinson en nog het e.e.a. in het assortiment dus ik ben nog wel even zoet. :)

Bornin7ty2

Quote from: Marc.Visser on March 30, 2008, 13:36:04
Heej, zelf ben ik dit ook van plan! Op je Denon zitten pre-outs voor het aansluiten van een eindversterker, in jou geval een stereo versterker. Met behulp van 2 analoge interlinks sluit je de stereo eindbak aan op de receiver. De meerkanaals bronnen sluit je digitaal aan op de Denon en stereo bronnen (CD, LP) op de stereo versterker.
Die troughput functie is ook niet aanwezig in je receiver maar zou eventueel kunnen zitten op de stereo versterker. Dit is niet perse nodig maar het is wel makkelijk aangezien je dan de volume knop van de Denon kan gebruiken in surround. Anders zit je met 2 volumes te kloten. Hoop dat dit het duidelijker maakt, maar het kan ook zijn dat iemand anders het duidelijker uit kan leggen dan ik.

Dit werkte zeker zeer verhelderend, tnx Marc. Ik geloof dat ik het helemaal snap, alleen dat gekut met 2 volumeknoppen zie ik niet zitten. Dat moet vermeden worden maar dat zal wel lukken met de logitech Harmony :)

tiptop

Quote from: Bornin7ty2 on March 30, 2008, 17:25:49
Meanwhile, during a rainy afternoon: mijn blu/ray verzameling gearchiveerd.

erg leuk progje, dat DVD profiler.

Ziet er idd mooi uit dat programma :)

Wanneer ik alles in een kast heb ga ik het hier ook eens proberen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje

ik heb ook tijden gedraaid met een extra primare stereo versterker op mijn denon --> groot positief verschil!

Dus inderdaad:
op preouts van de denon een stereoversterker aansluiten met 2 interlinks (op bijv tapeingang).
Op de stereo versterker je cd speler en fronts.

Met geluidsdrukmeter de zaak inregelen op de AVR, waarbij je de stereoversterker op een 1 bepaald volume zet en natuurlijk de keuzeknop op de tape ingang.

Als je meerkanaals luistert, volume stereoversterker op het volume zetten waarbij die was ingeregeld (kan wellicht via Harmony) en genieten maar! De AVR regelt op dat moment het totaal volume van alle speakers. Het klooien is dus alleen bij het aanzetten....

Voor stereo alleen de stereoversterker aanzetten en genieten van verbeterd stereogeluid.

Een HT troughput zorgt er voor dat je de AVR direct kan aansluiten en je niet hoeft in te regelen op een vooraf ingesteld volume van de stereoversterker, wat makkelijker dus.

Zie alles eigenlijk hetzelfde als je een actieve sub aansluit ;-)

Bedenk wel dat evt de homogeniteit mogelijk wat minder wordt, doordat je een andere versterker gebruikt voor de fronts.
Anders moet je kiezen voor het wisselen van de kabels (kan natuurlijk niet met een harmony ;-0 ) als je dit te erg vindt.

Suc6

Bornin7ty2

Tnx man, goeie info. Je woont niet toevallig in zeeland? dan ben je namelijk binnenkort welkom voor een bakkie koffie  ::)   hehe.

Het wordt wel steeds minder makkelijk voor de vrouw om even een muziekje op te zetten  8)

MLCinema

Tsja, kwestie van prioriteiten stellen. Makkelijk op kunnen zetten, of dat het fantastisch klinkt. Ik zou het wel weten...;) In ieder geval, fijn dat het een stuk duidelijker geworden is voor jezelf! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je ook al nagedacht over een eventuele bron? CD speler etc?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bornin7ty2

ik heb een vrij nieuwe DCD-1500AE staan. kan ik het wel ff mee doen  ;D

MLCinema

Oei mooie speler. Die heb ik zien staan bij ons, en ook meegegeven nog aan een klant. Oogt degelijk (helaas niet gehoord) en is lekker zwaar. Die verdiend wel een mooie stereo bak inderdaad. Wilde je eigenlijk bij Denon blijven of verleg je je prioriteiten naar stereo en ga je dus echt puur voor het stereo geluid en dus inleveren op de homogeniteit (wat je altijd wel doet, maar binnen een en hetzelfde merk is dat minder het geval). Ben erg benieuwd. Deze upgrade die jij van plan bent, staat voor mij gepland in de zomer. Kijk er erg naar uit. Hoop vooral mijn platenspeler hiermee meer tot zijn recht te laten komen, want dan kan de VV ertussen uit (goedkoop dingetje).

Grtz
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: Bornin7ty2 on March 31, 2008, 16:56:52
Tnx man, goeie info. Je woont niet toevallig in zeeland? dan ben je namelijk binnenkort welkom voor een bakkie koffie  ::)   hehe.
  8)

Ik heb wel lang in die contreinen gewoond (mijn jeugd) maar nu woon ik in het brabantse....
Veel suc6 met proberen.

En ja de bron speelt ook wel mee, maar hou alles wel in verhouding.

Een hele dure cd speler op een AVR versterkers (uitzonderingen daargelaten) lijkt mij niet de beste stap, wel evt een opstap ;-)

Bornin7ty2

Pfffffffff, het duurt me veel te lang, zit nu al ruim een week zonder rear speakers en dan is film kijken toch een stuk minder tof. Er staan nu tijdelijk een paar speakertjes van een ouwe surround set maar ja, die halen het natuurlijk niet bij de B&W's die er eerst stonden.

Nou ja, nog een weekje denk ik en dan staat er weer iets moois O0

Boogi

Als je de nieuwe hebt ben je de tijd al weer vergeten.
Ik heb trouwens niet eens jouw set beluistert, zonde.

Bornin7ty2

Das waar ja, ach, als je nog eens in de buurt bent ben je welkom.

Boogi

Thnx, ik kom eigenlijk nooit in de buurt, was dan ook een aardig stukje rijden  ;)
Of je moet nog 2 XT4's hebben staan, die je kwijt wilt  ;D

Joris1971

#73
Alleen erg zonde dat je van die planten en andere prularia op je luidsprekers hebt gezet  :-\ :o

Bornin7ty2

dat is ondertussen ook al niet meer zo.  Ik zal de foto's wel eens vervangen, heb sinds kort een statief dus dan moeten er toch mooiere foto's mogelijk zijn.