72's huiskamer HT.

Started by Bornin7ty2, January 2, 2008, 19:06:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bornin7ty2

Nou, ik heb de sub ff aangesloten op de LFE connectie aangezien ik geen speakerkabel voorhanden heb.

Mijn fronts en rears heb ik gewoon op large staan aangezein het full-range speakers zijn.
Op de sub heb ik, volgens het boekie, de x-over helemaal naar links gedraait. (hoop dat ik het goed gelezen heb)

Daarna heb ik de audysey van de Denon zijn/haar werk laten doen.

Gevolg is dat de sub nu werkt in surround maar het lijkt wel of ik in stereo laag mis.

doe ik iets goed of fout???

tiptop

Mooie set 72. mooi geboortejaar ook en vooral... Wat een mooi uitzicht/locatie om te wonen als ik het goed zie, in het bos 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Ik gok dat dat komt omdat de Velodyne niet echt frequenties loopt te benadrukken en daardoor mis je nu laag.
Alleen had ik dat bij de DD18 niet maar bij die SPL1200 dingen wel heel erg. Maarja, het geluid van een Velodyne is heel 'schoon', het kan goed zijn dat je daar eens aan moet wennen.
Take it or lease it

Bornin7ty2

#28
Op deze manier werkt de Sub niet in stereo mode, is dat normaal?  Speelt de sub alleen mee als ik hem "high level" aansluit?


TornadoGo

Je kunt je fronts op 'small' proberen en zelf een crossover frequentie instellen (bijvoorbeeld 80). Uiteraard moet je de parametrische EQ van de DD18 ook zijn werk laten doen.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Bornin7ty2

Quote from: TornadoGo on January 13, 2008, 14:01:21
Je kunt je fronts op 'small' proberen en zelf een crossover frequentie instellen (bijvoorbeeld 80). Uiteraard moet je de parametrische EQ van de DD18 ook zijn werk laten doen.

Crossovers heb ik al mee zitten klooien, in stereo en direct mode wordt de sub niet gebruikt.  In direct mode lijken mijn speakers meer laag te geven dan in gewoon stereo.
ik ga maar ff de manual van de sub uitprinten, misschien dat ik dan verder kom . . .

De handleiding die er bij zit is maar een dun ding.  In de te downloaden handleiding  staan een zwarte afstandsbediening en een mic, die heb ik er niet bij ???

Trouwens, in films is de bass nu al te wreed voor woorden.  een heeeeeeeel groot verschil met mijn Rel(etje)

ff verder pielen

Bornin7ty2

De sub is weg. Mijn conclusie:  VET! vooor films maar muziek vond ik er toch echt niet mooier op worden, ik luister liever zonder.
Voorlopig hou ik het nog even bij de Rel voor filmpies en stereo blijft stereo.

Ik heb wel nog van een Forumlid een setje Nordost kabels gekocht en daarnet geinstalleerd,  dat ziet er nu zo uit:





Het klinkt goed en er komt duidelijk lager laag uit mijn speakers. Voor een uitgebreidere indruk moet ik er vanavond eens voor gaan zitten met een paar cd-tjes

brimbrammer

Erg mooie set hoor, hoe bevalt de afstandsbediening je ?

Bornin7ty2

Quote from: brimbrammer on January 27, 2008, 01:35:58
Erg mooie set hoor, hoe bevalt de afstandsbediening je ?

Sorry, beetje laat haha.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik spijt heb geen 895 gekocht te hebben. Het echte afstandsbedienings model is toch makkelijker te bedienen.
Het grote touchscreen maakt wel veel goed.

El Penumbra

Mooie set!!!  8)

Net als jij dacht ik ook dat ik de enige was met Audiovector speakers!!  :) Er zouden meer mensen naar dit merk moeten luisteren!  ;D



Bornin7ty2

Quote from: El Penumbra on February 18, 2008, 19:45:05
Mooie set!!!  8)

Net als jij dacht ik ook dat ik de enige was met Audiovector speakers!!  :) Er zouden meer mensen naar dit merk moeten luisteren!  ;D




Yeah, en nogmaals, ben je tevreden over je center???????

fFarl

Ha tweeënzeventig,

Bedankt voor je complimenten. Jouw set ziet er ook niet slecht uit. Mooie foto's ook!

Toevallig zit ik nu een beetje rond te kijken naar een tweedehands 42PY. Al zin om hem weg te doen?  ;D
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

PjotrrrNL

Quote from: Bornin7ty2 on January  6, 2008, 22:32:42

En de Bioscoophoek  O0  kijkafstand <2 meter  ;D

http://tweakers.net/ext/f/Dphn6dMTFpufOPngZihgUWgq/full.jpg



Jij begrijpt het!   ;D

Leuke set, had het draadje totnutoe even gemist....

Bornin7ty2

Quote from: fFarl on March  4, 2008, 20:55:15
Ha tweeënzeventig,

Bedankt voor je complimenten. Jouw set ziet er ook niet slecht uit. Mooie foto's ook!

Toevallig zit ik nu een beetje rond te kijken naar een tweedehands 42PY. Al zin om hem weg te doen?  ;D

Nee nog even niet. Maar mocht het onverhoops toch gebeuren, en eerlijk is eerlijk, je weet maar nooit. Dan ben je de eerst die het hoort ;D


Robbert54

mooie set hoor! als ik je foto's zo zie heb je volgens mij ook een heel mooi huisje! iig een prachtige woonkamer!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fFarl

Quote from: Bornin7ty2 on March  4, 2008, 23:40:18
Nee nog even niet. Maar mocht het onverhoops toch gebeuren, en eerlijk is eerlijk, je weet maar nooit. Dan ben je de eerst die het hoort ;D

Te laat!

Heb een 42PX80 besteld  ;D
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

Bornin7ty2

Na al maanden op zoek te zijn naar een geschikt HT- meubel heb ik maar besloten zelf eens iets proberen te bouwen. zo gezegt zo gedaan dus ik heb Sketchup maar weer eens opgestart.

Het voorlopige resultaat is een voorzetwand met  Kast erin gemeubeld (welke naar voren kan rollen ivm kabels etc.)

De kleine vakjes links en rechts moeten lades worden voor cd's en Blu-ray's

hieronder een paar plaatjes, het doel van deze posting is tips, trucs en goede voorbeelden van de lezers verkrijgen   ;D




MLCinema

Beste,

Ziet er prima uit. Bewuste keuze om de center op de kast te plaatsen ipv hem erin te leggen? Op deze manier laat je de mogelijkheid een beamer aan je set up toe te voegen natuurlijk wel zeer open. Mooie indeling, vind het absoluut wat hebben. Als je speelt met de afstand tot de muur kun je natuurlijk de kabels makkelijker weg werken etc, Of er een trek kast aan toe voegen zoals sommigen dat hebben hier op het forum waarin je ook nog het een en ander aan software kwijt kunt.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Robert Toet

Leuk!! Sta toevallig ook net op het punt om ziets in elkaar te zetten dus ik lees aandachtig met je mee:-)
Ik wilde zelf eerst een zwevend dressoir aan de voorzetwant maken maar ik weet niet of ik dat wel zo handig vind in verband met alle kabels. Als ik een vaststaand dressoir neem kan je het tenminste nog naar voren schuiven.
Succes met de bouw in ieder geval ;)

Bornin7ty2

Quote from: Marc.Visser on March 19, 2008, 11:40:10
Beste,

Ziet er prima uit. Bewuste keuze om de center op de kast te plaatsen ipv hem erin te leggen? Op deze manier laat je de mogelijkheid een beamer aan je set up toe te voegen natuurlijk wel zeer open. Mooie indeling, vind het absoluut wat hebben. Als je speelt met de afstand tot de muur kun je natuurlijk de kabels makkelijker weg werken etc, Of er een trek kast aan toe voegen zoals sommigen dat hebben hier op het forum waarin je ook nog het een en ander aan software kwijt kunt.

Dank je, :)Als je goed kijkt zie je dat al een beamerscherm bovenop de plint staat.  althans, daar moet het even voor doorgaan :)  Ik heb de center eigenlijk zo geplanned omdat hij dan op oorhoogte staat en omdat ik het mooier vind dan in de kast. Daarbij denk ik alle 6 de vakken in de kast wel nodig te gaan hebben voor andere apparatuur.

Ik ben ook nog lang niet klaar met ontwerpen en er zullen nog wel wat revisies volgen. De werkelijke bouw zal denk ik pas over enkele maanden gaan plaatsvinden ivm andere klussen en de komst van een baby begin Juni ;D ;D

Cheers,
72

sj0er-D

hmm ik snap je beredenering. Maar voor mij zou het belangrijker zijn om de tv wat lager te kunnen hangen. Ik zou persoonlijk de center in de kast plaatsen (het vak midden boven is zo nice om een center te plaatsen ;) ) en de tv een stukje verder naar beneden plaatsen.

ziet er trouwens wel goed uit zo! :)

Atmoz

Quote from: Bornin7ty2 on March 19, 2008, 17:37:16
Dank je, :)Als je goed kijkt zie je dat al een beamerscherm bovenop de plint staat.  althans, daar moet het even voor doorgaan :)  Ik heb de center eigenlijk zo geplanned omdat hij dan op oorhoogte staat en omdat ik het mooier vind dan in de kast. Daarbij denk ik alle 6 de vakken in de kast wel nodig te gaan hebben voor andere apparatuur.

Ik ben ook nog lang niet klaar met ontwerpen en er zullen nog wel wat revisies volgen. De werkelijke bouw zal denk ik pas over enkele maanden gaan plaatsvinden ivm andere klussen en de komst van een baby begin Juni ;D ;D

Cheers,
72

Ah, dus toch wat ik dacht :D
Heel mooi!!
Ben benieuwd hoe het in 't echt gaat uitzien!!!

Veel succes ermee ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Bornin7ty2

Quote from: atmoz on March 19, 2008, 18:11:35
Ah, dus toch wat ik dacht :D
Heel mooi!!
Ben benieuwd hoe het in 't echt gaat uitzien!!!

Veel succes ermee ;D

Het zal me niet meevallen jou geknutsel te evenaren maar ik ga mijn best doen. Het is iig een mooi streven :P

Bornin7ty2

Quote from: sj0er-D on March 19, 2008, 18:01:33
hmm ik snap je beredenering. Maar voor mij zou het belangrijker zijn om de tv wat lager te kunnen hangen. Ik zou persoonlijk de center in de kast plaatsen (het vak midden boven is zo nice om een center te plaatsen ;) ) en de tv een stukje verder naar beneden plaatsen.

ziet er trouwens wel goed uit zo! :)

Alles is ook nog open voor verandering hoor. Het kan best zijn dat de center uiteindelijk toch in het kastje komt. dat betekent echter wel dat dat compartiment net weer wat breder moet worden..


Quote from: Robert Toet on March 19, 2008, 12:20:34
Leuk!! Sta toevallig ook net op het punt om ziets in elkaar te zetten dus ik lees aandachtig met je mee:-)
Ik wilde zelf eerst een zwevend dressoir aan de voorzetwant maken maar ik weet niet of ik dat wel zo handig vind in verband met alle kabels. Als ik een vaststaand dressoir neem kan je het tenminste nog naar voren schuiven.
Succes met de bouw in ieder geval ;)


Mijn gedachte was eerst om het hele meubel, inclusief wand los te zetten ivm kabel bereikbaarheid. Nu heb ik deze oplossing in gedachten:



Het dressoir valt in het meubel, wat volgens mij optisch beter is dan wanneer je het tegen de wand aan zet.

MLCinema

Dat van die eventuele beamer had ik ook al door;). Baby is ook een leuke "side grade" natuurlijk! Ben wel heel benieuwd wat je ervan gaat maken, niet van die baby overigens maar van het meubel ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |