1 DVI uitgang naar DVI/HDMI ingang...wie weet hoe??

Started by sonik, January 1, 2008, 16:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sonik

Beste mensen
Na lang zoeken op internet kan ik niet anders dan jullie advies inroepen, want ik kom er op eigen kracht niet uit.

Ik heb een pc met 1 DVI-uitgang. Via die PC wil ik naast computeren op mijn monitor ook HD-content afspelen op mijn Philips 37PFL9632/D met HDMI. Nu zou ik graag een soort van dataswitch hebben waarbij ik kan keizen n aar welk apparaat het signaal uitgestuurd wordt (monitor danwel TV). OP die manie rhoef ik niet steeds achter de comp te duiken om kabels te vervangen.

Ik kom alleen maar apparaten tegen die naar meerdere bronnen tegelijk uitsturen. sdat hoeft wat mij betreft dus niet...

en een digitale switcher van 300 of meer euro  vind ik nogal over de top voor z'n 'simpele' wens.


Wie weet hoe ik dit kan regelen??

thanks
Sonik

PjotrrrNL

Goedkoopste oplossing is denk ik een andere videokaart met twee uitgangen...

sonik

dank voor de tip. Ik ben er achteraan gegaan maarrrr: wij hebben zo'n kleine hp-computer waar een small form factor low profile Videokaart in zit. Ik heb geen videokaart van dat formaat kunnen vinden waar 2 DVI's (of desnoods 1 DVI en 1 VGA) op zit...

kortom de kortste weg is afgesloten :-( (tenzij iemand hier wel zo'n kaart kent)

ik heb nu een videokaart met 1 dvi en 1 s-video uitgang  (mijn monitor heeft 1 dvi ingang en 1 vga-ingang)

wie heeft er nog ideeen? Waarom kun je bijvoorbeel een tv-antenne wel zo splitsen en een DVI niet ???


bart_nl

zoiets maar dan in HDMI uitvoering. Dergelijke splitters kosten 10 euro of zo maar of ze ook werken?

sonik

@ Bart

dat ziet er interessant uit. Kun je vertellen waar je deze gevonden hebt??? (en eigenlijk hoe zoiets heet, want dat is nog het lastigste als je als leek zoekt op internet: hoe heet zo'n dingie toch????)

HAL


SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

bart_nl

#8
@sonik
zie PM voor info