slechte netwerkperformance Gbps netwerk

Started by richardnl, December 30, 2007, 13:05:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

richardnl

Hallo

Ik heb Gbps apparatuur gekocht en aangesloten en toch krijg ik maar 7 Mb per seconde als ik van ene pc naar andere PC kopieer.

Volgende config:

- cat5e kabels
- d link dir 655 router met Gbps en jumboframe support volgens de site
- windows XP machine met Gpbs netwerkkaart en jumboframe support (P4 machine en 2 Gb intern geheugen en SATA HD)
- windows vista ultimate 4 Gb intern en 6750 processor

Wie heeft suggesties om het probleem te analyseren (tools) en oplossingen?

Bedankt

Groet
Richard

hifiman

Mb als in megabits of megabytes?

En je zegt kopieren, welk protocol gebruik je (ivm overhead bepalen) ?

Wat doet je cpu load op dat moment ,zit die aan zijn top of niet?

Wat voor snelheid heeft de bus waar je NIC in zit?

Switched netwerk? Full duplex ?

Kortom geeft eens wat meer info  ;D

SpeedyAndré

Probeer tcpip optimizer eens, maar er kan ook iets in je router niet goed staan  ::)
Geven de pc's wel aan dat er een (full duplex) gigabit verbinding is  ???
Je hebt ook niet per abuis de aparte internet poort op de router gebruikt voor een pc?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

richardnl


Mb als in megabits of megabytes?

Via standaard windows en dan geeft hij 7Mb/s dus weet niet of dit bits of bytes zijn

En je zegt kopieren, welk protocol gebruik je (ivm overhead bepalen) ?

Via standaard windows en dan geeft hij 7Mb/s

Wat doet je cpu load op dat moment ,zit die aan zijn top of niet?

Dit zit ver onder de 50 procent....

Wat voor snelheid heeft de bus waar je NIC in zit?

Geintegreerde netwerkkaarten

Switched netwerk? Full duplex

Als ik bij de netwerkkaart kijk dan staat bij speed&duplex: autonegotiate...

Hoe kan ik zien wat de snelheid is geworden agv autonegotiate?



Raphie

pak eerst eens een goede cat5e patchkabel en sluit deze direct aan, zal bijna zeker kabels zijn
JBL PRX Power!

richardnl

Quote from: Raphie on December 30, 2007, 13:44:19
pak eerst eens een goede cat5e patchkabel en sluit deze direct aan, zal bijna zeker kabels zijn

Wat is een goede patchkabel want ik heb alles voorgemonteerd gekocht bij een installateur

hifiman

Quote from: Raphie on December 30, 2007, 13:44:19
pak eerst eens een goede cat5e patchkabel en sluit deze direct aan, zal bijna zeker kabels zijn
Precies dat is de eerste stap en zet vervolgens de nic eens op 100 Mbps full duplex ipv op auto en kijk of dat uitmaakt.

Raphie

Quote from: richardnl on December 30, 2007, 13:49:23
Wat is een goede patchkabel want ik heb alles voorgemonteerd gekocht bij een installateur
gewoon even een belkin cat6 kabel halen bij de MM voor 15 euro of zo
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: richardnl on December 30, 2007, 13:41:45
Mb als in megabits of megabytes?

Via standaard windows en dan geeft hij 7Mb/s dus weet niet of dit bits of bytes zijn

En je zegt kopieren, welk protocol gebruik je (ivm overhead bepalen) ?

Via standaard windows en dan geeft hij 7Mb/s

Wat doet je cpu load op dat moment ,zit die aan zijn top of niet?

Dit zit ver onder de 50 procent....

Wat voor snelheid heeft de bus waar je NIC in zit?

Geintegreerde netwerkkaarten

Switched netwerk? Full duplex

Als ik bij de netwerkkaart kijk dan staat bij speed&duplex: autonegotiate...

Hoe kan ik zien wat de snelheid is geworden agv autonegotiate?



Standaard windows? Netbios over IP dus :P Dan heb je dus naast de normale tcp en ip overhead ook nog overhead vanwege netbios.
En je weet dus niet of het 7 Mb/s of 7 MB/s, dan zou ik daar eerst even duidelijkheid over zien te krijgen want nu weet je dus niet eens wat je meetresultaten zijn  :P

En inderdaad is het handig om speciale performance meet proggies te gebruiken om te kijken wat je netwerl performance is.
Dat werkt meestal met UDP pakketjes en geeft een wat eerlijker beeld.

richardnl

het is megabytes ! MB= bytes Mb - megabits
Dus 7 MB dat is ongeveer 6 procent van de performance van 100 Mbit netwerk en dat terwijl het 1 Gbit moet zijn.
Morgen maar even cat 6 halen

hifiman

Dan heb je waarschijnlijk een hoop crc errors op je interface, maar ik weet niet of windhoos dat laat zien..

richardnl

ik denk dat het met windows vista te maken heeft.

Want windows xp naar synolgy nas haalt 20 procent dus 25 MB/seconde en dat zonder jumbo frame
als ik dit aanzet dan wordt de performance onstabiel.

Morgen met nieuwe kabels testen


richardnl

ik heb alle kabels vervangen met minimaal 5E.

Wat ik zie gebeuren is dat hij best snel is de verbinding maar dan weer "zomaar" inzakt tot 1 procent van 1 Gbps.
Dan zie ik de processor niet tot 100 procent voltrekken dus dat is het niet.

Iemand nog suggesties om dit te takkelen?

Groet
Richard

Del member

#13
draai dit tooltje om te zien hoeveel de inteface belast is:

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,1735,00.asp

als je daar ook die drop ziet dan weet je al meer

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Del member

Quote from: SpeedyAndré on January 26, 2008, 14:19:19
Hier is dat tooltje gratis :)

André  8)

't ja ik heb de eerste google hit van netpersec gepikt
best wel bruikbaar om je throughput exact te meten

voor linux is er 'iptraf'

richardnl

ik zie dat gemiddeld in het begin 20-25 MB haal en dan na een paar minuten zakt hij onder de 1 MB per seconde
Dat duurt even en dan pakt hij het weer op

Iemand suggesties?
Kan het de router zijn? Dir 655 van Dlink firmware 1.11 EU

wh-vanderpost

Quote from: richardnl on January 26, 2008, 16:21:21
ik zie dat gemiddeld in het begin 20-25 MB haal en dan na een paar minuten zakt hij onder de 1 MB per seconde
Dat duurt even en dan pakt hij het weer op

Iemand suggesties?
Kan het de router zijn? Dir 655 van Dlink firmware 1.11 EU
Exact hetzelfde probleem hier!
Er staat een 19" 3Com Gigabit switch met CAT6 bekabeling, een 2003 Server op een C2D pc. Die pc heeft niks te doen, CPU load < 10%. Vervolgens 4 DVD's over het netwerk gekopieerd naar de MacBook Pro en ook getest naar een gewone XP pc (raid 0) .. snelheid loopt een tijdje op 25 mb/s .. zakt in naar rond de 1 en blijft daar een minuut of 1 a 2 op steken, vervolgens weer 30 seconden op 25 .. enz. enz.
Snap er werkelijk niks van! Als ik iets vind, laat ik het weten.. ik houd dit topic in ieder geval ook even in de gaten ;)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

richardnl

Ik heb mogelijk een oplossing gevonden.

Bij mij stond 1 van de netwerkkaarten niet op Qos. Sinds ik die netwerkkaart deze optie heb geactiveerd haal ik 20 / 25 MB per seconde tussen de 2 pc's

Groet
Richard

wh-vanderpost

Quote from: richardnl on January 29, 2008, 08:36:29
Ik heb mogelijk een oplossing gevonden.

Bij mij stond 1 van de netwerkkaarten niet op Qos. Sinds ik die netwerkkaart deze optie heb geactiveerd haal ik 20 / 25 MB per seconde tussen de 2 pc's

Groet
Richard
Qos... hmm.. heb je een screenshot van waar die optie staat, het komt mij zo 123 niet bekend voor.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

jowi

Wat is eigenlijk een normale snelheid wat je moet kunnen halen met een Gbps netwerk?

Del member

Quote from: jowi on January 29, 2008, 12:18:58
Wat is eigenlijk een normale snelheid wat je moet kunnen halen met een Gbps netwerk?

25Mbyte/sec met netbios
970Mbit/sec met iperf

wh-vanderpost

Quote from: SpeedyAndré on January 29, 2008, 12:15:35


;)

André  8)
Ah, een service.. ik had er wat over gevonden op het internet, maar is het niet zo dat je dit ook moet configureren?? Had gelezen over Flows die je aan moet maken om aan te geven welk protocol voorrang/meer bandbreedte krijgt. Weet je daar ook meer over?
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

SpeedyAndré

Voor zover ik kan zien valt er niets te configureren aan qos, op het plaatje zie je dat properties grayed-out is.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp