werken met Itunes

Started by blackball147, December 29, 2007, 23:08:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

mijn frustratie is gekomen nadat i blind op m'n iPod vertrouwde en er 60Gb aan songs op had staan.
Na een herinstallatie van m'n PC kon ik deze deze niet meer teugzetten in iTunes.

Na het zoeken van 3rd PTY tools kon ik de songs uiteindelijk wel terugkopieren naar HD, maar doordat de nieuwe iTunes Library leeg was, bleef ik dus met 60Gb songs op m'n HD met nietszeggende bestandsnamen en zonder Metadata....... Nu weet ik dus hoe het niet moet ::) maar ik ben na dat voorval er nooit meer helemaal overheen gekomen ;D
JBL PRX Power!

Ro-Co

Quote from: Raphie on December 30, 2007, 10:51:32
Nou, ik vind ongevraagd renamen niet echt gebruikersvriendelijk :-X eigenlijk zelfs hondsbrutaal want het verneukt je complete collectie voor alle andere spelers (maar dát verteld Apple er niet bij)
iedere speler werkt met MetaTag informatie, het is alleen Apple weer die het nodig vind om bronbestanden te gaan hernoemen
Ik moet Raphie hierin volledig bijtreden, het moet een ramp zijn wanneer je volledige collectie gerenamed wordt. Ik gebruik thuis gewoon WMP met Media Center als frontend en professioneel (Horeca) BPM Studio. Dit laatste programma is niet goedkoop, maar mixed de nummers perfect en nivelleert de geluidssterkte dynamisch. Beheren van de Tags doe ik met het gratische MP3-Tag Studio 3.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

blackball147

misschien dat ik hier iets over het hoofd zie, maar de muziek die ik in Ituneszet, blijft evengoed op mijn PC staan als MP3 of WAV zoals ik ze oorspronkelijk heb gezet. er is een map ' Itunes music' waarin alle 'omgezette' muziek komt te staan. op die manier heb ik mijn muziek allemaal dubbel staan, maar dat vind ik niet zo erg, ik heb plaats genoeg op mijn schijf + nog een externe HD van 500 gig, waar ook alles nog eens op staat.

blackball147

#28
ff deze terug omhoog kicken omdat ik nog een vraagje heb:


ik heb intussen al veel geleerd hoe om te gaan met Ipod en Itunes, en moet toegeven, eens je er mee weg bent, het best aangenaam werken is en veel mogelijkheden biedt.

ik heb een ipod classic video 6de generatie met de mogelijkheid om je albums via coverflow te selecteren en te bekijken. nu is het zo dat niet alle albums covers te krijgen vanuit de data base van Itunes . ik heb vandaag verschillende albumcovers via 'afbeelding opslaan als' van het internet geplukt, en dan via Itunes handmatig toegekend aan het desbetreffende album. na alles te synchroniseren blijken er een deel geplaatst te zijn en een deel niet terwijl ik niet direct een duidelijke reden kan aanduiden voor het waarom. het is zelfs zo dat eenzelfde afbeelding voor een album met 2 cd's voor de eerste cd wel, maar voor de 2de niet wordt getoond ???

heeft er iemand een idee hoe zoiets te verklaren en  eventueel op te lossen is?

Teejoo

Ik ben hier toevallig ook de laatste dagen mee bezig omdat ik een iPod heb gekocht voor in de auto. Ik denk dat je niet alle nummers van het betreffende album hebt geselecteerd of dat de ID3 Tags niet exact gelijk zijn van alle nummers van hetzelfde album. Overigens heb ik wel nog gewoon de naam van het nummer als naam van de track staan in explorer. Dus geen vaag nummer of zo.

blackball147

#30
ik heb nog een beetje verder gezocht en het volgende ontdekt. er zijn verschillende mogelijkheden.

1 - via internet de betreffende  albumhoes opzoeken, rechts klikken, kopieren kiezen, in itunes alle nummers selecteren,rechts klikken en info kiezen, illustratie aanvinken en plakken  -> dit werkt echter niet altijd! om 1 of andere reden kun je niet altijd 'plakken'

2 - albumhoes opzoeken, rechts klikken en 'afbeelding opslaan als...', in itunes het eerste nummer selecteren,rechts klikken en 'albumillustratie' kiezen, toevoegen, en opgeslagen afbeelding selecteren  -> in de meeste gevallen werkt dit na synchronisatie. wanneer het echter niet lukt moet je dit voor ELK nummer apart doen, vrij omslachtig maar na synchro staat de cover dan uiteindelijk toch op je Ipod.


uiteindelijk ben ik nu bezig voor degene waar ik geen hoes van zie, op de laatst genoemde manier, zoals gezegd vrij omslachtig, maar het lijkt te werken. waarom het nu uiteindelijk zo moet ( mss idd toch iets te maken met die IDtags ), beats me, maar het werkt, dat is voor mij het belangrijkste.

kleine edit:  ik heb intussen alle albums aangepast en alles staat er nu op, alleen nog iets raar: ik heb de cdbox LOTR: FOTR - the complete recordings welke ik rechtstreeks van de cds in de itunes bib heb gezet. om 1 of andere obscure reden wordt de eerste cd alfabetisch bij de H gezet ( Howard shore ) en 2 andere volledig achteraan hoewel er in se geen verschil is tussen de cd's, ook niet als je de info bekijkt. alles is juist hetzelfde ( schrijfwijze ed ) en toch worden ze op verschillende plaatsen gezet ???

rbormans

Quote from: blackball147 on February 23, 2008, 18:37:08
ik heb vandaag verschillende albumcovers via 'afbeelding opslaan als' van het internet geplukt, en dan via Itunes handmatig toegekend aan het desbetreffende album
ter info: je kan rechtstreeks slepen vanuit je browser naar het itunes cover vakje (links beneden in itunes nadat je de CD hebt geselecteerd) ... dat gaat wat sneller en werkt bij mij feilloos (voor al de nummers)

Fico

Volgende week gaat een vriend van me in de States eens kijken of hij nog een iPhone voor me kan versieren  :P
Waarschijnlijk ga ik dan ook aan de slag met iTunes (of een goed alternatief) om mijn video's en MP3's met  de iPhone te synchroniseren.

Ik ben eens benieuwd...(heb nog nooit met een iPod gewerkt  ;D)

Bedankt voor jullie tips ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Dirc

Als ik al mijn muziek importeer in iTunes gaat hij lekker 10000+ bestanden 'kopieren'. Gaat hij ze ook fysiek kopieren of is het meer importeren?

Met andere woorden, als ik mijn map muziek strax leeg gooi, staan ze dan nog ergens anders?
Of heb ik nu ineens 90 gig wat eigenlijk 2 x 45 gig is aan muziek?

mikekiwi

Quote from: Dirc on June  5, 2008, 15:30:21
Als ik al mijn muziek importeer in iTunes gaat hij lekker 10000+ bestanden 'kopieren'. Gaat hij ze ook fysiek kopieren of is het meer importeren?

Met andere woorden, als ik mijn map muziek strax leeg gooi, staan ze dan nog ergens anders?
Of heb ik nu ineens 90 gig wat eigenlijk 2 x 45 gig is aan muziek?

ligt helemaal aan je instellingen, zie volgens mij een paar posts terug (pagina 1) van ditzelfde topic...

angel1978

gebruik gewoon een alternatief programmaatje ( bijv. Anapod Explorer ) om mp3's op je IPOD te krijgen..

Voordelen:

* Geen dubbele bestanden op je schijf
* Geen renaming ( dus muziek.mp3 blijft muziek.mp3 => uitwisseling naar andere mp3-spelers blijft mogelijk )
* Slepen en gooien alsof het een normale HD is...
* Geen Itunes nodig

Nadelen:

;D

blackball147

voor zover ik weet wordt er enerzijds een library aangemaakt ( is meestal maar een paar MB groot ), en aan de andere kant een map ' itunes muziek '. nu, in deze map komt idd muziek te staan, maar vreemd genoeg, bij mij staat hier maar een gedeelte in ( ongeveer de helft ) en volgens mij is dit de muziek die ik via cd heb laten converteren in itunes.

de rest van mijn muziek staat in MP3 vorm in een vaste map ( waar ook de rest van de omgezette cds instaan ).

nu is het volgens mij wel zo dat je de originele map niet mag verwijderen of verplaatsen omdat dit als referentie dient voor je bibliotheek.

ik heb het al bemerkt dat, wanneer ik muziek heb geimporteerd vanaf een bepaalde locatie, en daarna diezelfde map verplaats, er in Itunes bij diezelfde map een uitroepteken komt te staan, en dit heeft dan te maken met het feit dat het betreffende liedje niet meer wordt teruggevonden, hij zal deze dan ook niet afspelen. wanneer je dubbelklikt op het liedje zal de boodschap verschijnen dat het niet kan gevonden worden en of je er naar wilt zoeken. op die manier kun je de nieuwe locatie toewijzen.

om deze reden heb ik alles dus in 1 en dezelfde map staan.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is?

Dirc

Quote from: angel on June  5, 2008, 15:51:53
gebruik gewoon een alternatief programmaatje ( bijv. Anapod Explorer ) om mp3's op je IPOD te krijgen..

Voordelen:

* Geen dubbele bestanden op je schijf
* Geen renaming ( dus muziek.mp3 blijft muziek.mp3 => uitwisseling naar andere mp3-spelers blijft mogelijk )
* Slepen en gooien alsof het een normale HD is...
* Geen Itunes nodig

Nadelen:

;D


een macbook heb ik het over....sorry 8)

dre73

ik heb ook net itunes geinstalleerd,en nu krijg ik geen plaatjes bij de albums.
hiervoor moet ik een account aanmaken bij de itunes store,ik moet dus een creditcard nummer invoeren(heb ik niet) of een andere optie.....
nu zal ik nooit wat kopen daar,dus wil ik m`n gegevens helemaal niet geven......
is er een andere manier om de plaatje  er bij te krijgen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

peterrr

Quote from: dre73 on August 15, 2010, 12:12:45
ik heb ook net itunes geinstalleerd,en nu krijg ik geen plaatjes bij de albums.
hiervoor moet ik een account aanmaken bij de itunes store,ik moet dus een creditcard nummer invoeren(heb ik niet) of een andere optie.....
nu zal ik nooit wat kopen daar,dus wil ik m`n gegevens helemaal niet geven......
is er een andere manier om de plaatje  er bij te krijgen?


Hoi,

Het is heel simpel om een plaatje er bij te doen:

Ga naar het muziek stuk ( in dit geval je lege plaatje).
Doe rechter muisklik "info tonen"en negeer even de waarschuwing. of laat die niet meer tonen.

Open firefox, goole oid en zoek de afbeelding van het hoesje... of van mijn part een ander plaatje.
sleep dat plaatje naar beneden ( De balk)waar itunes staat en die opent zich dan weer en laat het plaatje los in "info tonen"

geen cc voor nodig.. ;)

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

Ja, hèhè...  :P  Ik dacht dat je een oplossing zocht voor het feit dat je ze allemaal 1 voor 1 handmatig bij elkaar moet zoeken  ::)  Als je 1000 keer op die manier een plaatje toevoegt heb je het wel een beetje gehad  ;D

dre73

Quote from: Koen K on August 15, 2010, 12:55:12
Ja, hèhè...  :P  Ik dacht dat je een oplossing zocht voor het feit dat je ze allemaal 1 voor 1 handmatig bij elkaar moet zoeken  ::)  Als je 1000 keer op die manier een plaatje toevoegt heb je het wel een beetje gehad  ;D

niet zo bijdehand koen! :D

10 plaatjes erbij zoeken is nog geen 5 minuten werk ;)

de orginele hoofdtelefoon klinkt vele malen beter als m`n akg..... ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

:P  Dat verklaart een boel...

Ik heb er dik 600 albums in staan, vandaar dat ik het even wat anders opvatte.  ;)

dre73

Quote from: Koen K on August 15, 2010, 13:09:59
:P  Dat verklaart een boel...

Ik heb er dik 600 albums in staan, vandaar dat ik het even wat anders opvatte.  ;)

jij bent toch ook met 1 begonnen :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

#47
Quote from: dre73 on August 15, 2010, 15:56:05
jij bent toch ook met 1 begonnen :D


Wellicht zeg je dat verkeerd.
Ik ben namelijk ook begonnen met de eerste, maar dezelfde dag stonden er al 600 albums in...
Dus dan begin je bij de eerste en niet met 1 ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Gerrit RSV Mille

Pas even op met iTunes 10 in combinatie met XP/SP3. Ik heb het probleem dat de ipod service niet gestart kan worden. En ik niet alleen, velen op het internet hebben dit probleem al gemeld.

Dus gebruik je "nog" iTunes 9. Blijf daar dan bij en installeer versie 10 NIET.

Inmiddels is het me gelukt om weer te downgraden naar versie 9. Alles werkt nu weer.

Groet,

Gerrit


Gerrit RSV Mille

Eh, ik had waarschijnlijk een nieuw topic moeten openen. Sorry voor de vervuiling van dit draadje.