The Digital Home Cinema Theater with Ambilight.

Started by Beamerbuddie, December 29, 2007, 20:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beamerbuddie

Ok ooit is een Yamaha Dolby surround gekocht heel lang geleden met een set effect speakers en een center speaker van JBL, het heeft echt nooit gedaan wat het moest doen:
Het vertalen van stemmen en effect geluiden, dus nu 8 jaar later heb ik een nieuwe setje aangeschaft.
Ik heb de speakers weggegooit en de versterker geheel van binnen met perslucht stofvrij gemaakt.
De oude Dolby Surround 0.0 Yamaha gaat naat boven, vanaf nu heb ik ook een stereootje op de slaapkamer.

BenQ MP620C Beamer
Saaria 204 cm x 204 cm Electrisch  Projectiescherm  Mat Gain 1.0
Denon AV2106 DTS DTS-ES NEO 6 DTS 96/24Home Digital Theater Systems.
Marantz  67SE CD Speler
Lemon Sateliet Receiver
LG Hard Disk DVD Recorder en speler


REL Q100 Subwoofer 100 watt
Set Home Build Front speakers 100 watt
Set Mordaunt Short 902 monitor front luidsprekers

To buy:

Center Speaker
Kabels
Beamerbeugel

Enkele fotos alvast van de oude vieze Yamaha.

Foto  van voor de reiniging.



Na de persluchtbehandeling.



De nieuwe 2de hands versterker de Vogel beugel haal ik weg en er komt een andere plek voor de versterker de cd en DVD speler.



Maandag de andere goodies ophalen en monteren en met nieuwsjaarsnacht beameren.

Allemaal de groetjes

Beamerbuddie









TheSpeedSkater

Dat was een flinke schoonmaak zeg! Veel plezier met je set.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HTip

Welkom om het forum 8)

Inderdaad, lijkt wel als nieuw. Vraag me af of mijn apparatuur van binnen er ook zo uitziet...

Ziet er goed uit :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Beamerbuddie

#3
Hoi allemaal,

Het liefst zou ik me ergens  voorstellen maar kon die plek niet terug vinden zo gauw.

Ik ben dus Beamerbuddie blijf lekker anonien ivm met de leechers en de rippers.
Ik ben werkzaam in de ICT sector, bijna 40 en dit wordt mijn eerste serieuze poging er een bioscoop sound uit te krijgen. Ik zit nu naar die nieuwe versterker te luisteren en mijn REL staat voor het eerst op de low level input maare beste HT freaks het is nu al beter...
En mijn bekabeling zuigt wel zo zwaar ... de Praxis verkoopt nog betere kabels.
Fotos zal ik een voor gaan maken van hoe het was en hoe het zal worden. Ik zal de woonkamer accoustisch niet aanpassen wel zal ik alle boxen op hoogte gaan brengen.

Mede door dit forum is de koorts deze laatste dagen gestegen tot 44 graden ......Bedankt voor jullie waanzinnige topics jullie energie en jullie kennis.


De groetjes

Van Beamerbuddie


ps: Het schoonspuiten van je voeding en je koelers op je moederbord van je pc scheelt heel veel storingen. Deze versterker was nog nooit opengemaakt en heeft 8 jaar in de woonkamer gestaan.
Met een CD speler erboven op ..... als stofkap.
Perslucht komt ook in spuitbussen maar ik heb een luchtcomperssor om servers en pc mee uit te blazen.






Beamerbuddie

#4
De Denon 2de hands 260 euro helemaal compleet met mic dus.:



De achterzijde van de oude Yamaha:



De achterzijde van de Denon !!



Voor jullie niet veel maar voor mijn Yamaha een belediging, 2x zo zwaar 2 x zo dik.

Ok de pruts bekabeling, jullie mogen nu nog even de feiten in mijn neus douwen de bekabeling is besteld.



De prutser ...

Mijn home made front speakers:


Beamerbuddie

#5



En de REL Q100 mijn trouwe oldskool mega sub ...



Ok ik geef het toe ik ga het inderdaad low budget doen maar wel goed.
Geen poespas geen nieuweste van het nieuwste maar het zal bulderen de dinosaurrussen zullen door het huis heen stampen.

Meer pics zullen spoedig volgen.

Groetjes Beamerbuddie

donaldk

Quote from: Beamerbuddie on December 30, 2007, 16:44:07
ps: Het schoonspuiten van je voeding en je koelers op je moederbord van je pc scheelt heel veel storingen. Deze versterker was nog nooit opengemaakt en heeft 8 jaar in de woonkamer gestaan.
Met een CD speler erboven op ..... als stofkap.
Perslucht komt ook in spuitbussen maar ik heb een luchtcomperssor om servers en pc mee uit te blazen.


Ik zoek dan ook al een hele tijd een betaalbaar (dus niet 40 - 400 euro) vochtafscheidertje voor op het compressortje.

Beamerbuddie

Goed punt als het erop aankomt is mijn Praxis luchtcompressoortje niet geschikt voor schone klusjes er zal in de luchtstroom een oliespoor meereizen.

Dus daar kunnen problemen van komen de verlichting is al uitgevallen van de Yamaha waarschijnlijk heb ik een flatkabeltje losgespoten.

Een waterafscheider is daar toch voor ?

Groet

BB.




donaldk

#8
Ja, voor olie en het condensatievocht wat ontstaat door het onder druk zetten en daardoor afkoelen van de lucht.

Beamerbuddie

OK ik zal eens gaan kijken en zoeken misschien vind ik wel iets.

Ondertussen ben ik de versterker aan het verkennen, dat is niet niets.
Geen idee wat ie allemaal kan, ik heb er weinig verstand van. Op advies van een HT freak heb ik de versterker meteen op gehaalt toen ie gespot was.

Nou ik hoop dat de winkels zo opengaan ik sta klaar om te kopen kopen kopen


Sjors

Quote from: Beamerbuddie on December 29, 2007, 20:42:55


Enkele fotos alvast van de oude vieze Yamaha.

Foto  van voor de reiniging.








Die was echt goed vuil zeg  :o  :o en ook alles zo bruin, is dat rook aanslag ?



Ik blaas alle 3 de PC's hier in huis ook 1 maal in de maand even uit met perslucht (Compressor)  :)





Groet, Sjors

Beamerbuddie

Beste Sjors,

Roken is slecht voor je knip.
Slecht voor je gezondheid.
Slecht voor je apperatuur.
Er wordt hier gelukkig niet gerookt door niemand.

Ik denk ouderdom en oververhitting misschien ? Hij ziet er nu weer netjes uit gelukkig.Zo meteen meteen even de Denon doen en de CD speler even een' beurt' geven.

Groetjes

BB

Beamerbuddie

Ik heb niet  zo veel geld en ik wil geen kleine plasma TV kopen van 3000 euro.
Dus wil ik een Ambilight rondom mijn mega scherm en mijn apperatuur !!

De diodes koops je bij Ikea en het dsignaal moet je zelf vogelen.

Ok ik heb is wat lopen Googlen op Ambilight DIY=Do It Yourself:

http://www.gadgetgarden.nl/archives/2006/07/maak_zelf_je_am.php

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/990389/16

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=DIY+Ambilight&meta=


Nu ben ik er dus klaar voor, iedereen kan het zelf maken.

donaldk

Vraag eens aan Atmoz om tips, heeft hier een leuk topic over lopen, met plaatjes en youtube filmpjes van zijn werk.

Beamerbuddie

Heb je niet toevallig een link naar die topic ?


donaldk


Beamerbuddie

#16
Daar is internet voor gemaakt, ik had een droom die is allang gemaakt door andere freaks.
Lekker makkelijk, ik weet nu wie waar en hoe.

Maar eerst de spulletjes op hangen:




Het scherm was maar 140 euro en is electrisch, ik weet het .. het doek is prut.De maat is 203 cm x 203 cm beeldgrootte is 195 x 194.
Het kijkt lekker maar het kan wel degelijk beter.

De beamer hangt n in een tijdleijke stereo/ beamer toren ik heb ondertussen alles echt wel 50 keer verplaastst want ik kan de juiste combinatie maar niet maken.



De beamer is het ook niet helaas het rood blauw gehalte is mij te flauw ik kan het zo snel niet oplossen lijkt wel.

Ik heb nog wat meer fotos ...



Beamerbuddie

#17
The Center speaker ....



Rechts voor Mordaunt Short 902i + REL Q100



Linksvoor




De Denon met sateliet decoder en hd dvd speler ... complete chaos ik weet het.



De kosmetische kant komt als laatste.

BB

http://nl.youtube.com/watch?v=mj0cE9D4MGs



astrobart

heee lekker klooien is een goed begin.
Ik zir dat het virus er goed in zit ;D

Its The Dude

Heerlijk om zo te experimenteren!

De sok met het gaatje bij de grote-teen-nagel maakt het helemaal af!  ;D

Succes!
Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.

markieray

Quote from: Beamerbuddie on December 30, 2007, 21:12:57



En de REL Q100 mijn trouwe oldskool mega sub ...



Ok ik geef het toe ik ga het inderdaad low budget doen maar wel goed.
Geen poespas geen nieuweste van het nieuwste maar het zal bulderen de dinosaurrussen zullen door het huis heen stampen.

Meer pics zullen spoedig volgen.

Groetjes Beamerbuddie

mss ook even een een paar nieuwe sokken gaan kopen ???  ;D
Epson TW-5000 full hd - Denon AVR-2807 - B&W 6 series - DIY sub (BK Monolith+ clone) - Behringer DSP- Dune BD Prime- 5,5 TB harddisk (Western Digital)

Joris1971

Quote from: markieray on July  1, 2008, 09:25:30
mss ook even een een paar nieuwe sokken gaan kopen ???  ;D

en moderne schoenen  ;D ;D