Sol's LivingRoom HT

Started by Sol, December 28, 2007, 15:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

...

...
0 (0%)
...
0 (0%)

Total Members Voted: 0

Sol

Thanx guys! ;D En girl. ;)

Quote from: Jeroen V on December 29, 2007, 10:52:22
Gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed!! Ziet er allemaal erg goed uit, op de NAD na dan ;)

Bedankt. ;D
Tja, haha, die NAD... is gewoon even de zwakke schakel. :P
Maar met een beetje geduld wordt die vanzelf vervangen. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Mooie set Sol. Een hele serieuze upgrade... Feli 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

TheSpeedSkater

Inspelen van je speakers kan ook met de NAD hoor...  ;) Dat het anders klinkt maakt voor je speakers niets uit!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Sol

Klopt. Maar ik vind het niet om aan te horen... :-X
En dan wacht ik liever met inspelen op de Denon, heb ik er zelf ook een beter gevoel bij. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ramius

Feli Sol  ;D ;D ;D

Met de Denon zal het geluid een flink stuk anders gaan klinken, ben zelf ook helemaal geen fan van NAD...  8)

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Sol

Thanx again all. ;D Het nieuwe jaar lacht me nu al tegemoet... 8)

Quote from: Ramius on December 29, 2007, 11:43:19
Met de Denon zal het geluid een flink stuk anders gaan klinken, ben zelf ook helemaal geen fan van NAD...  8)

Daar ben ik ook 100% van overtuigd! Tijdens de luistertest bij Vincent was de combinatie van Denon - MA gewoon magisch! Maar nu, met de NAD, klinkt het - in mijn oren - net als een set B&W's op de Denon. Schel en leeg, kortom: gewoon verkrachting van mijn gehoor. :(

Maar nu ga ik ophouden met zeuren, anders gaat Vincent zich straks nog schuldig voelen... :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

EdSki

Gefeliciteerd!

Erg mooie spullen! Denk dat je nu wel weer gezeik krijgt, lijkt me dat je ouders nu bij jou willen kijken  :)

Sol

Quote from: EdSki on December 29, 2007, 17:04:00
Gefeliciteerd!

Erg mooie spullen! Denk dat je nu wel weer gezeik krijgt, lijkt me dat je ouders nu bij jou willen kijken  :)

Hahaha, thanx. Erg scherpe opmerking trouwens. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Raphie

Zo! ziet er goed uit zeg! geniet ervan!  8)
JBL PRX Power!

DVDGuy

Feli met de nieuwe aanwinsten  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

tiptop

Erg mooi zo hoor. :-*

Veel plezier ermee :)

Benieuwd wat de Denon gaat doen :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

qinq

#37
Quote from: Sol on December 29, 2007, 11:28:00
Klopt. Maar ik vind het niet om aan te horen... :-X
En dan wacht ik liever met inspelen op de Denon, heb ik er zelf ook een beter gevoel bij. ;D

Vind ik een beetje vreemd. Wat je zegt kan gewoon bijna niet kloppen, vooral als je ziet waar je van af komt. Dat het minder klinkt kun je me best wijsmaken. Maar als het echt niet om aan te horen is zou ik eens kijken of er niet iets mis is met je speakers.

Voor de rest veel plezier van je pracht apparatuur!

Sol

Quote from: Raphie on December 29, 2007, 21:22:11
geniet ervan!  8)
Quote from: tiptop on December 30, 2007, 21:50:05
Veel plezier ermee :)

Gaat helemaal lukken! Ben nu ook verschillende manieren aan het uitproberen / testen om aan HD materiaal te komen. Alles begint dus langzaamaan aan bod te komen. :)

Quote from: tiptop on December 30, 2007, 21:50:05
Benieuwd wat de Denon gaat doen :)

Ik ook. Dit zal inderdaad de vuurdoop worden. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Quote from: qinq on December 30, 2007, 21:56:38
Vind ik een beetje vreemd. Wat je zegt kan gewoon bijna niet kloppen, vooral als je ziet waar je van af komt. Dat het minder klinkt kun je me best wijsmaken. Maar als het echt niet om aan te horen is zou ik eens kijken of er niet iets mis is met je speakers.

Ik moet toegeven dat ik vandaag ook maar weer eens naar de receiver heb gekeken. Vond het zelf ook raar dat het gewoon voor geen meter klonk. Maar na nog geen minuutje zoeken had ik dan eindelijk een heel bijzonder knopje gevonden, gelabeled "Tone Defeat". Vreemd, ik zal er al die tijd wel overheen gekeken hebben.

Het geluid is er nu wel flink op vooruit gegaan, maar zeker nog niet optimaal en komt ook absoluut nog niet in de buurt bij wat ik bij Vincent heb gehoord.
Hopelijk - maar hier ben ik heilig van overtuigd - wordt dit probleem verholpen zodra straks mijn 3808 binnen is. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Quote from: Sol on December 30, 2007, 22:11:55
Ik moet toegeven dat ik vandaag ook maar weer eens naar de receiver heb gekeken. Vond het zelf ook raar dat het gewoon voor geen meter klonk. Maar na nog geen minuutje zoeken had ik dan eindelijk een heel bijzonder knopje gevonden, gelabeled "Tone Defeat". Vreemd, ik zal er al die tijd wel overheen gekeken hebben.

Het geluid is er nu wel flink op vooruit gegaan, maar zeker nog niet optimaal en komt ook absoluut nog niet in de buurt bij wat ik bij Vincent heb gehoord.
Hopelijk - maar hier ben ik heilig van overtuigd - wordt dit probleem verholpen zodra straks mijn 3808 binnen is. ;D


Vergeet even niet dat je bij Vincent de apparatuur etc. in een andere ruimte gehoord hebt!
Wellicht al meer aangepast (acoustisch) dan bij jou in huis.

Als je ergens meer kwaliteit wilt behalen met relatief weinig geld zijn het acoustieke aanpassingen aan je luisterruimte.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

Quote from: Sol on December 29, 2007, 12:48:51
Thanx again all. ;D Het nieuwe jaar lacht me nu al tegemoet... 8)

Daar ben ik ook 100% van overtuigd! Tijdens de luistertest bij Vincent was de combinatie van Denon - MA gewoon magisch! Maar nu, met de NAD, klinkt het - in mijn oren - net als een set B&W's op de Denon. Schel en leeg, kortom: gewoon verkrachting van mijn gehoor. :(

Maar nu ga ik ophouden met zeuren, anders gaat Vincent zich straks nog schuldig voelen... :P
vond je de B&W's zo slecht dan?? ook de CM7's?? heb jij eigenlijk puur naar muziek geluisterd of ook naar films??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Quote from: Blue-Eyes on December 30, 2007, 23:15:34
Vergeet even niet dat je bij Vincent de apparatuur etc. in een andere ruimte gehoord hebt!
Wellicht al meer aangepast (acoustisch) dan bij jou in huis.

Als je ergens meer kwaliteit wilt behalen met relatief weinig geld zijn het acoustieke aanpassingen aan je luisterruimte.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dit ben ik ook zeker niet vergeten hoor. ;)
Het is dan ook de bedoeling om in de ( nabije ) toekomst te gaan kijken hoe ik mijn luisterruimte in acoustisch opzicht kan verbeteren / idealiseren.
Ik zou dan natuurlijk wel eerst een balans op moeten maken met wat voorrang heeft, want ik heb op het moment wel meer plannen. 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Quote from: cip54 on December 31, 2007, 01:32:26
vond je de B&W's zo slecht dan?? ook de CM7's?? heb jij eigenlijk puur naar muziek geluisterd of ook naar films??

Nee, de CM7's waren al een stuk beter dan de 704's. Ik heb inderdaad alleen puur muziek geluisterd.
Het is wel dat ik de set zo schel en leeg vond klinken vóór dat ik "Tone Defeat" op de NAD had ingeschakeld. Hierna vind ik de set al veel beter klinken.
Met "een set B&W's" in mijn vorige post doelde ik op de 704's.
Je zult zelf ook vast wel herinneren dat ik de CM7's toch een flink stuk hoger had ingeschat dan de 704's, want vóórdat ik de GS20's had gehoord, waren de CM7's mijn absolute favoriet. Je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken. ;)

Maar alsnog: gewoon even afspraak maken bij Vincent, en dan kun je alles met je eigen oren beoordelen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Darkman

#44
Om speakers geluid te laten maken is vermogen nodig, maar om ze echt goed te laten klinken is ook een hoop controle nodig en gezien de gevoeligheid van 89watt db/a van de GS20's ( wat niet overdreven zwaar is, maar ook weer niet erg licht). Zal de denon er iig een hoop meer mee kunnen dan de NAD.

Ik begrijp uiteraard dat je heel gelukkig bent met je aankopen ;) maar wat ik dus wil zeggen is als jij speakers hoort op een bepaalde versterker in een bepaalde akoestiek dan is dat absoluut geen garantie voor het uiteindelijke resultaat bij jou thuis.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Sol

Quote from: Darkman on December 31, 2007, 11:32:51
Ik begrijp uiteraard dat je heel gelukkig bent met je aankopen ;) maar wat ik dus wil zeggen is als jij speakers hoort op een bepaalde versterker in een bepaalde akoestiek dan is dat absoluut geen garantie voor het uiteindelijke resultaat bij jou thuis.

Daarvan was ik ook al op de hoogte, inderdaad. Maar aangezien mijn oude set in mijn nieuwe woning al bovenmatig presteerde voor een dergelijke set, had ik goede gevoelens over de akoestiek van de ruimte waar de apparatuur in zouden komen te staan.

Bovendien heeft de "Tone Defeat" ook al een flinke vooruitgang weten te geven op de Denon.

Quote from: Darkman on December 31, 2007, 11:32:51
Om speakers geluid te laten maken is vermogen nodig, maar om ze echt goed te laten klinken is ook een hoop controle nodig en gezien de gevoeligheid van 89watt db/a van de GS20's ( wat niet overdreven zwaar is, maar ook weer niet erg licht). Zal de denon er iig een hoop meer mee kunnen dan de NAD.

Ik had ook al veel hogere verwachtingen van de Denon. Maar nu dit in kennis gesteld te hebben, ben ik al helemaal optimistisch. ;D Ook waren er van vele mede-forummers positieve geluiden te horen over de combinatie Denon - MA. Dit gecombineerd met de al redelijk goede akoestieke eigenschappen van de ruimte ( kan natuurlijk altijd beter - zo moet er bijvoorbeeld ook nog een tapijtje o.i.d. komen :) ) geeft mij toch een goed voorgevoel en ook veel vertrouwen dat ik straks gewoon gebakken zit. ;D

Natuurlijk hou ik jullie allemaal op de hoogte van de ontwikkelingen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

kippekop

Very nice!! die 52" overheerst je kamer niet eens zo erg als ik had gedacht, echt een mooie aanwinst, en ja die monitor audio rosewood versie is echt heel mooi (al vaak in de winkel gezien, vond walnut trouwens ook prachtig). Veel plezier ermee, helemaal als je je denon binnen hebt :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Sol

Quote from: kippekop on January  1, 2008, 17:36:57
Very nice!! die 52" overheerst je kamer niet eens zo erg als ik had gedacht, echt een mooie aanwinst, en ja die monitor audio rosewood versie is echt heel mooi (al vaak in de winkel gezien, vond walnut trouwens ook prachtig). Veel plezier ermee, helemaal als je je denon binnen hebt :)

Mijn vriendin is wel van mening dat het 'ding' overheerst, maar daarentegen vind ze ook weer dat het een geweldige aanwinst is m.b.t. de beeldkwaliteit en de belevenis van films en games. Ikzelf ben stiekem al teveel gewend geraakt aan deze schermgrootte, en verlang daarom ook al stiekem een beetje naar een nóg groter scherm voor films... :-X

Straks als het Aldenkamp meubel is geleverd en ook daadwerkelijk zijn functie als meubel voor mijn TV heeft gevonden, denk ik ook dat het gehele plaatje van de kamer weer flink zal veranderen, aangezien deze smaller en hoger is dan mijn huidige meubel. Tevens zal voorlopig alle apparatuur op het 'plankje' komen te staan. Hierbij twijfel ik nog wel over de PS3, aangezien ik deze het liefst rechtop heb staan. Dan komt ie in mijn ogen beter tot zijn recht én kan hij zijn warme lucht beter kwijt. Als oplossing op de lange termijn is het de bedoeling alle apparatuur op een apart meubel te zetten en het TV meubel voor de center ( dan nog aan te schaffen ) te laten dienen.

En ik wacht natuurlijk met smart op de Denon... ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Quote from: Sol on January  1, 2008, 17:50:16
Ikzelf ben stiekem al teveel gewend geraakt aan deze schermgrootte, en verlang daarom ook al stiekem een beetje naar een nóg groter scherm voor films... :-X


haha dat had ik het begin ook! je wend heel snel aan de grootte van het beeld. maar kijk dan vervolgens maar weer af en toe op een wat kleinere (zelfs 42") en dan vind je 52 weer helemaal geweldig!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Even een vraagje: Zojuist heb ik ontdekt dat er een paar vlekjes - het lijken wel vingervegen - op mijn beeldoppervlak zitten, hoe kan ik deze het beste schoonmaken?

Bedankt!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.