Sol's LivingRoom HT

Started by Sol, December 28, 2007, 15:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

...

...
0 (0%)
...
0 (0%)

Total Members Voted: 0

Sol

Een goede middag allen,

Zoals beloofd hier het topic over mijn eigen woonkamer HT'tje.

Waar het allemaal begon met een simpel Aiwa Mini HiFi-setje, is mijn HT heden dage tot een iets groter formaat uitgegroeid. Al vanaf mijn twaalfde jaar was ik enorm geïnteresseerd in muziek en film. Ook was ik niet echt iemand die vaak naar buiten kwam, de buurt waar ik in woonde viel immers weinig tot niets te beleven. Dit gaf mij dus mooi alle tijd om mijn ogen en oren te richten op film en muziek. Alhoewel, films keek ik gewoon op TV. Een DVD speler had ik immers nog niet. Maar de radio of anders wel de CD speler stond de hele dag te draaien.

Maar op een gegeven moment wou ik zelf natuurlijk ook meer, gewoon film kijken op mijn kamertje, ben ik van dat gezeik van mijn ouders af.. :P Dus van mijn zuurverdiende centen heb ik toen ik 17 was mijn eerste Home Cinema gekocht: een Sony STR-KSL500 5.1 set. Ik was ontzettend blij verrast te horen wat een geluid er uit dat ding kwam! En in zo'n klein kamertje kwam hij natuurlijk nogal fors over, dus de belevenis was wel echt prima. Tot op de dag van vandaag heeft de Sony nog altijd trouwe dienst bewezen, en heeft het altijd goed gedaan. Soms had ie d'r wellicht geen zin in, dus liet ie hier en daar wel eens een kanaaltje vallen. Verder deed ie het wel prima, maar een paar uur geleden heeft de Sony toch echt zijn laatste adem uitgeblazen.

Inmiddels staat er nu een volledig nieuwe set te spelen. Alhoewel, ik mis nog twee essentiële onderdelen: De Denon AVR-3808 receiver en een Aldenkamp Q-6150.1 TV-meubel. Omdat ik per sé een zwarte receiver wilde, moet ik nu nog ongeveer een maand langer wachten totdat hij bij Vincent binnen is. Dus wat dat betreft blijft het nog wel even spannend. Ik heb nu van Vincent een NAD AV-713 te leen gekregen, maar deze heb ik maar gauw weer uitgezet. Ik heb veel geprobeerd aan inregelen en dergelijke, maar het geluid wat ik graag wil horen wil er gewoon niet uit komen. En dat het apparaat niet ingespeeld is, daar zal het heus niet aan liggen. :P Dus dat wordt dan gewoon maar nog even wachten. En voor het Aldenkamp meubel geld precies hetzelfde, de leverancier laat immer niks meer van zich weten. Noch na pogingen van Vincent noch van mij, wil hij maar niet reageren. Geen reactie.. >:(

Maar goed, nu maar weer verder met de positieve kant van het verhaal. Vanochtend, keurig netjes om 9:00 stond SMITS bij mij voor de deur. Enthousiast de spullen uitgeladen en uitgestald. De bezorger nog gevraagd of hij misschien een kopje koffie wou, maar hij moest door. Gauw dus maar een fotootje maken en het uitpakken kan beginnen! Maar allereerst zal ik jullie nog een kleine impressie geven van wat er gisteravond en -nacht nog is voorafgegaan aan deze mooie dag. Het appartement was naar mijn smaak niet echt mooi ingedeeld, dus moest er eerst nog het een en ander geschilderd worden en dergelijke.


Eerst die wazige lelijke groene strepen op de muur maar eens verwijderen, want dat ziet er niet uit natuurlijk...


Ongeveer anderhalf uur later zijn ze er dan eindelijk af, wie die dingen ooit heeft bedacht... :-X


Het verven is begonnen.


En met deze muur - waar de apparatuur tegenaan zal komen te staan - geverfd is alles dan eindelijk klaar.

Het was nogal een flinke klus alles te verven. Ik had vantevoren niet verwacht dat er zoveel uren in zouden gaan zitten! Rond 5 uur 's middags was het uit / opruimen van de woonkamer begonnen. Daarna, rond half6 kon het pulliken beginnen ( zie eerste foto ). Om een uur of 7 konden dan de eerste voorbereidingen voor het verven beginnen; afplakken, zeiltje leggen, ... . Rond 8 uur kon het verven dan eindelijk beginnen. Zonder oponthoud is het verven doorgegaan tot half2 's nachts. De hele kamer moest immers voorzien worden van een nieuw kleurtje, dat betekent dus ook het plafond en de grijze verwarmingen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

R

Er zijn nog wel wat andere sites om foto's te hosten ;) Anders verkleinen en attachen hier.

Sol

Quote from: R on December 28, 2007, 15:51:17
Er zijn nog wel wat andere sites om foto's te hosten ;) Anders verkleinen en attachen hier.

Suggesties? :) Dat ImageShack komt me namelijk al flink de strot uit... >:(
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

mooi man!! idd gewoon foto's verkleinen en hier plaatsen! heeft aldenkamp geen vakantie op dit moment dan?? als vincent slim is laat ie het aldenkamp goedmaken door het door hunzelf te laten leveren bij jou. dan moet ze hem ook monteren namelijk. benieuwd naar de foto's!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

R


Sol

Quote from: cip54 on December 28, 2007, 15:56:55
heeft aldenkamp geen vakatie op dit moment dan??

Zou goed kunnen, Vincent sprak hier ook al van. Maar aangezien ze sinds 16 december al onbereikbaar zijn..? ???

Quote from: cip54 on December 28, 2007, 15:56:55
mooi man!! idd gewoon foto's verkleinen en hier plaatsen!
Quote from: R on December 28, 2007, 15:59:15
http://www.tinypic.com/
http://www.imagehosting.com/

Ik ga meteen aan de slag! ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Vrijdagochtend, 9:02. SMITS staat op de stoep. En rara, wat hebben ze meegebracht? Inderdaad... ;)


De Samsung LE-52F96BDX en Monitor Audio GS20's.


De Monster Cable XP-HP, AudioQuest HDMI-A en Isotek Mira.

De F96 stond in een wip op het meubel, maar de Monitor Audio's vergden toch wat meer aandacht. Helaas voor de fotoliefhebbers was ik véél te enthousiast met het uitpakken van vooral de Monitor Audio's. Ik heb hier dus niet veel detailfoto's van, evenmin als van de rest. Maar de foto's die ik heb genomen zal ik jullie zeker niet onthouden.


Even een proefopstelling om te kijken of alles goed werkt.


Het geluid in de proefopstelling was niet ideaal te noemen, dus heb ik de speakers meteen maar anders geplaatst. De kerstboom moest hier dus wel even voor wijken, maar ach, over een paar dagen ligt die ook weer bij het vuilnis... ;D Zie hier meteen een demootje van het moooooooooooie beeld van de F96. 8)

En dan na te gaan dat dit de voorganger was van mijn HT: :P :-X :-[
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

chulin

Mooie set up.... :o :o
Van harte gefeliciteerd en veel plezier toegewenst
Ik ben zelf heel erg benieuwd naar je bevindingen van de Mira  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rielplayer

top :) heb je goed voor elkaar
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sol

Thanx, guys!

Maar jullie moeten natuurlijk niet vergeten dat er nog 2 dingen onderweg zijn! ;)

Quote from: chulin on December 28, 2007, 19:12:14
Ik ben zelf heel erg benieuwd naar je bevindingen van de Mira  ;)

Ik moet zeggen dat de Mira mij meer dan uitstekend bevalt. Er is echt een wereld van verschil te zien in het gebruik mét danwel zonder. Hetgeen het meest opvalt is dat er minder 'ruis' in het beeld zit en ook de kleuren veel levendiger worden. Om alles gewoon in één zin samen te vatten: Alles wordt gewoon nog eens veel dichter bij de werkelijkheid gebracht.

Vanavond ga ik eens rustig de tijd nemen om eerst een film te kijken en daarna nog eens lekker te 'pielen' met de instellingen van het scherm om te kijken wat er allemaal uit dat moois te halen valt. :)

Heeft één van jullie trouwens suggesties voor de instellingen van het beeld? Frank misschien? 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denoontje


Dirc


Reggie2000

Leuke foto's en fijn dat nu (bijna) alles eindelijk binnen is.
Heel veel plezier ermee maar dat zal vast wel lukken.   ;)
Pioneer LX5080D | Denon 2808 | B&W CM7 + Center | PS3 | Wii | UPC Digital

Robbert54

mooi hoor!! hele mooie speakers ook! wat voor kleur is dat? rosenut?  wel een heeeeeeeeele verbetering met je oude set zeg. damn! benieuwd hoe het eruit gaan zien met je aldenkamp meubel. hoe heb je die mira precies aangesloten eigenlijk?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe HT set en vooral bedankt voor je mooie verhaal en foto's.  8) 8) 8)

Dit wil ik verder volgen ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

stevieB

Feli,

Met je aanwinsten  8)

Gr StevieB
Under construction.....

TheSpeedSkater

Feli! Maar ik denk toch dat je speakers beter zullen klinken op de plek waar ze eerst stonden. Ze staan nu misschien iets te dicht op de achterwand.. Maar eerst maar lekker inspelen en daarna maar een beetje gaan stoeien met de plaatsing! ;)

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jeroen V

Gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed!! Ziet er allemaal erg goed uit, op de NAD na dan ;)

Sol

Quote from: TheSpeedSkater on December 29, 2007, 10:43:55
Feli! Maar ik denk toch dat je speakers beter zullen klinken op de plek waar ze eerst stonden. Ze staan nu misschien iets te dicht op de achterwand.. Maar eerst maar lekker inspelen en daarna maar een beetje gaan stoeien met de plaatsing! ;)

Thanx. :)
Van inspelen zal voorlopig nog niks komen denk ik. ;) Want met de geleende NAD receiver ( no offense Vincent ;) ) vind ik het een beetje verkrachting van mijn GS20's. :-X
Ik heb een hele tijd met de instellingen op de receiver lopen kloten ( voor zover er aan te kloten valt ), maar het gaf gewoon niet het geluid dat ik in gedachten had. Dat wordt dus gewoon afwachten, totdat de Denon binnen is. Tegen die tijd zal de Kerstboom trouwens ook allang weg zijn en met een beetje geluk heb ik dan ook het Aldenkamp meubel binnen. Dit zou mij wat meer ruimte moeten geven voor de plaatsing van de speakers, want het huidige meubel is eigenlijk te breed.

Tegen die tijd zal ik me ook meer gaan verdiepen in de ideale plaatsing van de speakers.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Quote from: cip54 on December 29, 2007, 02:51:09
mooi hoor!! hele mooie speakers ook! wat voor kleur is dat? rosenut?  wel een heeeeeeeeele verbetering met je oude set zeg. damn! benieuwd hoe het eruit gaan zien met je aldenkamp meubel. hoe heb je die mira precies aangesloten eigenlijk?

Thanx! :)
Ik vond dit zelf ook by far de mooiste kleur voor mijn speakers ( past mooi bij de 'warme' muren en straks het hoogglans zwarte meubel ). Bij Monitor Audio noemen ze het Santos Rosewood.
Zelf kan ik ook niet wachten totdat die Aldenkamp eindelijk binnen is. Zal Vincent inderdaad eens vragen of het mogelijk is Aldenkamp zelf het meubel bij mij thuis te laten leveren ( goed idee van jou ;) ).
De Mira heb ik op een gewone stekkerdoos gezet. De F96 heb ik op "Visual Out" en de PS3 op "Component Output" aangesloten. Voor deze oplossing zullen later zeker nog upgrades aan bod komen, aangezien ik ook de STB er op wil aansluiten. Daarnaast wil ik de Mira ( of zijn opvolger ) óf direct in een stopcontact, óf een goede stekkerdoos er voor aanschaffen. In het laatste geval zal de rest van mijn apparatuur ook meteen hiervan kunnen profiteren. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter