Thecus N5200 de ultieme NAS?

Started by Raphie, December 26, 2007, 17:49:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DJ-Foxx

Quote from: Wild_Willy on April  4, 2008, 21:55:13
Nope...staat gewoon in mijn studeerkamer....herrie te maken  8)

kijk zo hoort het!! al die stilte word je alleen maar gek van 8)

Wild_Willy

Precies....een mens wil toch weten wat z'n geld aan het doen is ;)

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

DJ-Foxx

Quote from: Wild_Willy on April  4, 2008, 22:16:19
Precies....een mens wil toch weten wat z'n geld aan het doen is ;)



precies + door al die stilte ga jeje alleen maar ergeren aan je buren als die eens een potlood laten vallen.. whaa :D

Wild_Willy

Hé je bent AUDIO freak of niet....stilte is voor als je oud en grijs bent en denk dat geraniums mooie bloemen zijn voor de vensterbank  O0
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

TheSpeedSkater

Even een vraag. Ik heb sinds kort de Thecus volledig operationeel. Nu heb ik allemaal user FTP logins gemaakt. Werkt ook allemaal top.

Is het vervolgens ook mogelijk dat ik kan bekijken wat iedereen doet? Ik heb deze optie niet gezien in het Thecus menu. Zijn daar ook andere programma's voor?

Thanks!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE

Als je het woord "log" al kent, heb ik geen tips voor je.

riwi

#82
Quote from: TheSpeedSkater on July  6, 2008, 12:39:12
Even een vraag. Ik heb sinds kort de Thecus volledig operationeel. Nu heb ik allemaal user FTP logins gemaakt. Werkt ook allemaal top.

Is het vervolgens ook mogelijk dat ik kan bekijken wat iedereen doet? Ik heb deze optie niet gezien in het Thecus menu. Zijn daar ook andere programma's voor?

Onder linux wordt alle FTP activiteit gelogd in een file /var/log/xfer.log Daar zie ik logins en welke files er getransferred worden op mijn PC. Ik weet niet of je dat op de Thecus ook hebt?

TheSpeedSkater

Quote from: EdoE on July  9, 2008, 11:20:55
Als je het woord "log" al kent, heb ik geen tips voor je.
Ja, dat kan inderdaad op de Thecus, maar daar staat niet in wie er inlogt in de NAS....
Quote from: riwi on July  9, 2008, 11:27:39
Onder linux wordt alle FTP activiteit gelogd in een file /var/log/xfer.log Daar zie ik logins en welke files er getransferred worden op mijn PC. Ik weet niet of je dat op de Thecus ook hebt?
Nee, kan ik niet echt vinden...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE

Quote from: TheSpeedSkater on July 11, 2008, 10:13:51
Nee, kan ik niet echt vinden...

Kun je überhaupt een terminal-verbinding (ofwel telnet vanaf je laptop) naar de N5200 maken?

TheSpeedSkater

Quote from: EdoE on July 11, 2008, 10:19:14
Kun je überhaupt een terminal-verbinding (ofwel telnet vanaf je laptop) naar de N5200 maken?
Moet volgens mij wel kunnen. Zou ik dat moeten doen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE

Quote from: TheSpeedSkater on July 11, 2008, 10:24:59
Moet volgens mij wel kunnen. Zou ik dat moeten doen?

Als je een telnet-verbinding kunt maken, kun je de directories opzoeken die riwi opgooit. Als je het IP-adres van je Thecus weet (bijvoorbeeld 192.168.0.103) doe je gewoon via de command prompt (Start > Run > cmd) "telnet 192.168.0.103" en probeer je in te loggen met je gebruikelijke admin-gegevens.

Zoals ze in onze glanzende hoofdstad wel zeggen: "Gaat ie gaat ie, gaat ie niet gaat ie niet..."

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Kom gewoon in het menu van de Thecus als ik dat doe... Zie ook niet echt zo'n optie staan om een telnet aan te maken.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE

telnet he, gewoon intoetsen in de command prompt en niet via Internet Explorer...

TheSpeedSkater

Nog even vraagje, de optie Disk Power Management in de NAS staat aan, maar het werkt niet. De schijven blijven gewoon lekker draaien, ookal staat er niets in verbinding met de NAS.. Iemand een idee?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

rbormans

Quote from: TheSpeedSkater on October 27, 2008, 11:46:20
Nog even vraagje, de optie Disk Power Management in de NAS staat aan, maar het werkt niet. De schijven blijven gewoon lekker draaien, ookal staat er niets in verbinding met de NAS.. Iemand een idee?
heb je compatibele schijven genomen voor de Thecus ?

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

coned (banned)

ik ga een 7700 PRO en 7x 1TB enterprise 24/7 disken bij een klant zetten als storage voor zijn MCE

kan je tijdens het builden van de raid eigenlijk al aan het filesystem (zoals onder linux mdadm) ?
of zit je vast ?
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Raphie

je kan er wel bij (is gewoon XFS / EXT3) maar zou het je niet aanraden, vertraagd de build gigiantisch
JBL PRX Power!