Thecus N5200 de ultieme NAS?

Started by Raphie, December 26, 2007, 17:49:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: Klinkt Beter on January  2, 2008, 00:12:25
Meestal moet je dat in de driver manueel aanzetten, dus in modprobe.conf een optie .

Bedankt, ik zal het eens zoeken.

jantje112

Ik ben me ook aan het orienteren op een NAS, maar wat is nu het stroomverbruik van een thecus in "volle glorie" en terug in standby?

Robbo

Met 5 harddisk ongeveer 85 watt.

Met harddisks in spindown stand 55-60 watt.   

Ik heb hem meestal alleen aan staan als ik hem gebruik.   In de laatste firmware zit een schedule functie, daar moet ik nog naar upgraden, maar pas nadat ik een backup heb gedraaid.

TubeKees

Ik heb ook zo'n ding staan en heb een vraagje:

Ik maak in Vista Explorer netwerklocaties aan, bijv M: Dan moet ik inloggen en zet het vinkje aan van: opnieuw verbinding maken bij aanmelden. Gaat allemaal prima.

Het probleem begint bij het opnieuw opstarten van Windows Vista. Ik krijg dan de melding dat de network stations niet aangemeld kunnen worden.  Dat moet ik dus handmatig doen  >:( en dan werkt alles weer prima!

Hoe kan ik dat Windows zelf laten doen? Heb ik iets vergeten aan te zetten of zo?

Raphie

Ik ga gewoon via netwerk omgeving en daar zie ik gewoon altijd de N5200 staan, ik map nooit folders naar drivletters
JBL PRX Power!

riwi

#55
Quote from: TubeKees on March  9, 2008, 18:24:03
Het probleem begint bij het opnieuw opstarten van Windows Vista. Ik krijg dan de melding dat de network stations niet aangemeld kunnen worden.  Dat moet ik dus handmatig doen  >:( en dan werkt alles weer prima!

Hoe kan ik dat Windows zelf laten doen? Heb ik iets vergeten aan te zetten of zo?

kijk eens hier : http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=1333462&SiteID=17

Chucky Cheese zegt een oplossing te hebben.
Ik weet niet of het werkt want ik heb mijn vista problemen opgelost met een format C: en re-install van XP pro  ;)

Quote from: chucky cheese
Hi everyone

i have a network attached storeage and after moving to vista ultimate i couldn't map a drive from this unit...vista kept appending the computers name to the user name on the nas...i did some digging and this is what worked for me

Admin Tools >> Local Security Policy >> Local Policies >> Security Options...find the Policy Key named Network Security : LAN Manager Authentication Level....set the value to Send LM and NTLM responces.

good luck

cc



Robbo

Quote from: TubeKees on March  9, 2008, 18:24:03
Ik heb ook zo'n ding staan en heb een vraagje:

Ik maak in Vista Explorer netwerklocaties aan, bijv M: Dan moet ik inloggen en zet het vinkje aan van: opnieuw verbinding maken bij aanmelden. Gaat allemaal prima.

Het probleem begint bij het opnieuw opstarten van Windows Vista. Ik krijg dan de melding dat de network stations niet aangemeld kunnen worden.  Dat moet ik dus handmatig doen  >:( en dan werkt alles weer prima!

Hoe kan ik dat Windows zelf laten doen? Heb ik iets vergeten aan te zetten of zo?

Gewoon de user en wachtwoord van Vista logon en Thecus-mappen gelijk maken

TubeKees

Yes! Helemaal goed! Bedankt voor je reactie. Probleem opgelost  ;D

xynyx

Wat is jullie upload snelheid?

Mijn 5200 deed altijd rond de 21Mb/sec. Nu ineens 40Mb/sec...... Best leuk maar begrijpen doe ik het niet.
Het enige wat ik me herinner is dat ik AnyDVD van mijn schijf heb gegooid.

Robbo

Uploadsnelheid is afhankelijk van de hoeveelheid vrij ruimte (ondanks dat de Thecus standaard 5% reserveert) en de grootte van de te kopieeren file.

Voorbeelden van mijn situatie (5xSamsung T166 500Gb in RAID5):

5Gb file kopieren bij volle NAS (<50Gb vrij) : begint bij 4Mb/s, loopt langzaam op tot max 17Mb

5Gb file kopieren bij NAS met 200Gb vrij: begint bij 38Mb, loopt redelijk snel af naar ong. 25Mb/s

Allebei met Windows Vista verkenner.


xynyx

#60
Vrije ruimte op de NAS zal best zijn invloed hebben. Er zullen ongetwijveld nog meer factoren zijn.

Maar wat mij opviel dat "ineens" mijn upload snelheid verdubbelde. Had (bij een lege NAS) altijd rond de 20mb/s. Nu zit er ruim 2Tb op en heb 40Mb/sec... Heb toch het sterke vermoeden dat dit komt door Anydvd wat ik van mijn comp heb verwijderd. Dit is de enige wijziging die ik de afgelopen tijd heb gedaan. Blijft een beetje vreemd. Maar ja de wonderen zijn de wereld niet uit met computers ;D

De upload snelheid loopt bij mij (nog) niet terug. Is constant te noemen (heb nog 1.6Tb vrij, misschien dat de reden).

astrobart

mooi werk die nassen :-*
maar prijzig.
Is er geen manier om gewoon een oude pc om te bouwen naar zoiets ::)

Rielplayer

#62
Quote from: astrobart on April  1, 2008, 09:09:12
mooi werk die nassen :-*
maar prijzig.
Is er geen manier om gewoon een oude pc om te bouwen naar zoiets ::)

interessante vraag waar ik ook al een tijdje meer rond loop...
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

astrobart

ja een beetje pc moet dit moois toch ook allemaal kunnen (sorry dat ik je topic bevuil)

Wild_Willy

#64
Quote from: astrobart on April  1, 2008, 09:09:12
mooi werk die nassen :-*
maar prijzig.
Is er geen manier om gewoon een oude pc om te bouwen naar zoiets ::)

...Tuurlijk kan dit kijk maar eens op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1189891
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Bart_M

Een pc vreet meer stroom, loopt vaker vast, moet je updaten enz enz.
Een NAS is gewoon ideaal.

Wild_Willy

Quote from: Bart_M on April  1, 2008, 09:59:05
Een pc vreet meer stroom, loopt vaker vast, moet je updaten enz enz.
Een NAS is gewoon ideaal.

...helemaal mee eens maar dat was de vraag niet die werd gesteld. Op de vraag kan het is het antwoord JA, op de vraag is het slim......tja ligt aan je eigen situatie.
Bij mij staat mijn PC toch al altijd aan dus mijn PC is tevens NAS voor de rest in huis. Heb je geen PC die altijd aanstaat, of je wilt dat niet, dan is een dedicated NAS vaak "slimmer".

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

roland p

#68
Quote from: astrobart on April  1, 2008, 09:09:12
Is er geen manier om gewoon een oude pc om te bouwen naar zoiets ::)
Gewoon je HTPC als NAS gebruiken, hoef je je ook niet druk te maken over de doorvoersnelheid voor wat betreft HD content :P
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

astrobart

gewoon een extra pc dus zoals ik nu al heb ;D

Wild_Willy

Quote from: astrobart on April  1, 2008, 11:33:48
gewoon een extra pc dus zoals ik nu al heb ;D

Yup....hele mooie oplossing :)
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

astrobart


Wild_Willy

Quote from: astrobart on April  1, 2008, 12:00:22
een nas is mooier ^-^

....kwestie van smaak.....ik vind mijn Coolermaster 830 Stacker (http://www.coolermaster.com/products/product.php?language=en&act=detail&tbcate=17&id=14) echt wel véél mooier dan de meeste NAS dozen. ;-)

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Raphie

Quote from: Wild_Willy on April  1, 2008, 12:05:19
....kwestie van smaak.....ik vind mijn Coolermaster 830 Stacker (http://www.coolermaster.com/products/product.php?language=en&act=detail&tbcate=17&id=14) echt wel véél mooier dan de meeste NAS dozen. ;-)



Ja, die is ook zo lekker stil, zuinig en klein. Zet je vast makkelijk weg in de meterkast naast je router  :P
JBL PRX Power!

Wild_Willy

Nope...staat gewoon in mijn studeerkamer....herrie te maken  8)
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M