signaalsterkte digitale tv

Started by ACQUA, December 25, 2007, 10:54:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Even een vraagje:
Ik ben even aan het rondsnuffelen in men digitale tv kastje, nu vond ik hetvolgende:

Als ik naar signaalsterkte kijk dan heb ik bij sommige zenders 1.2 dBmV en andere dan weer 3.7, 0.3 of zelfs -4.5  ???

Kan dit opgedreven worden of is dit normaal?

ACQUA

SpeedyAndré

Als je ondanks de variërende niveau's wel een goed beeld hebt bij elke zender dan zou ik me daar niet druk over maken :)
Met een versterker ertussen heb je kans dat ook ruis en storing in het signaal wordt versterkt.
Belangrijker is dat de coaxkabels goed zijn, dus ook de kabel die naar de signaalverdeler ergens buiten gaat.
Toen ik nog alleen analoog ontving heb ik de verrotte (zwart gekleurde) coaxkabel naar de verdeler laten vervangen.
Dit gaf een veel beter signaal met bijna nergens meer ruis :)
Op mijn decoder zie ik ook verschillende signaalniveau's maar aan het beeld zie ik dat niet.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp