1 computer niet toegankelijk in netwerk,wat te doen?

Started by Raimond, December 21, 2007, 19:34:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raimond

Beste mensen

Ik kennis van mij heeft een probleem waar die niet uitkomt en nu vraag ik jullie om hulp om   hem ermee te helpen,want we komen er niet uit.Hieronder bevind zich het probleem wat hij heeft,dit heeft ie zelf geschreven:


Hoi,

Ik heb het volgende probleem met windows XP pro (up to date)

Ik heb 4 computers in mijn netwerk alle met vaste ip adressen aangesloten op een drytek router.
Vanaf comp1 kan ik alle computers zen en benaderen. Vanaf alle andere computers kan ik ook alle computers zien en benaderen, met uitzondering van comp1.

Nu open ik de verkenner open mijn netwerklokaties, dan met de rechtermuisknop op mijn netwerk verbindingen op verkennen klikken.
Vervolgens op volledig netwerk klikken, dan op microsoft windows netwerk klikken. Vervolgens op de werkgroep klikken.
Nu zie ik alle computers. Klik ik op mijn computer1 dan zie ik alle gedeelde mappen/schijven.
Helaas zijn deze dan niet toegankelijk. Ik krijg de foutmelding: u heeft mogelijk niet de juiste toegangs rechten. Neem contact op met de beheerder van deze computer.

Rechten zijn toegekend aan iedereen. Iedereen mag lezen en schrijven op de gedeelde bestanden.
Ook is alles hetzelfde geïnstalleerd op alle computers, het heeft ook wel gewerkt maar nu niet meer.
Mogelijke oorzaak kan zijn dat ik mijn account eerst niet met een wachtwoord had en later wel en daarna alle wachtwoorden weer eraf heb gedaan.

Als ik in de verkenner onder mijn netwerk lokaties kijk zie ik ook de mappen die ik deel op mijn computer en daar zijn ze wel toegankelijk. Maar deze map is grijs gekleurd en via de andere computers niet toegankelijk.

Alle andere mappen zijn geel gekleurd en wel toegankelijk door de andere computers.

Ik heb dit probleem eerder gehad maar toen ook niet kunnen oplossen zonder windows er opnieuw op te zetten. Helaas weet ik niet wat de oorzaak is en erger nog ik kan het tot op heden niet weer ongedaan krijgen.

Voor mij is het duidelijk dat het probleem in mijn computer1 ligt. Het netwerk zelf is niks mis mee.

Na veel te hebben gelezen op t internet over dit probleem en veel geprobeerd kom ik geen stap verder.


Wie kan mij helpen?


Groet René
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

spotmatic

Heb je de shares er al afgegooid en opnieuw toegepast?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raimond

#2
jep dat is al een keer gebeurd,bedankt voor je antwoord in ieder geval alvast :)

als aanvulling: het ligt niet aan de kaspersky(antivrius) en de  windows firewall staat uit
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

spotmatic

Je hebt waarschijnlijk ook al geprutst met het Guest account? :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

SisterOfMercy

Ja, je moet de guest account even aanzetten, denk ik. Misschien dat het zo is dat als overal een zelfde account lokaal aanwezig is, dat-ie zonder wachtwoord een van de andere computers het beschouwt als een guest inlog.
En waarom vaste IP adressen, DHCP is toch veeeeeeeel makkelijker?
The kissing and the colour come crashing down

Raimond

beste mensen,hij heeft het blijkbaar  zelf opgelost :o ;D bedankt voor het meedenken in ieder geval,ik zal nog wel vragne wat ie nou precies gedaan heeft,voor mensen die last van hetzelfde probleem hebben.

Bedankt in ieder geval! :)
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii