vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

)p(

Quote from: Alco on February  8, 2012, 19:15:19

Heb dus nog steeds geen idee wat de oorzaak was en hoe 't kan dat ik weer de foutmelding kreeg dat m'n gebruikersnaam en/of wachtwoord zogenaamd niet juist zouden zijn, maar goed... vooralsnog werkt 't weer!  :)

Zeer bedankt voor alle tips dusver guys!  :worship:

Heb je de sb server altijd aanstaan? In dat geval is er eigenlijk geen reden squeezenetwork te gebruiken. Je kan alles inclusief internet radio etc. gewoon direct via je eigen sb server streamen. Dat is de meest stabiele oplossing.

Alco

SB server staat normaal inderdaad altijd aan. Squeezenetwork opende ik alleen even tijdens de probleemperiode, om te kijken of ik daar iets vreemds in kon ontdekken.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

chocovla

Heeft iemand toevallig ook ervaring met de interne squeezeserver op de Touch? Aangezien mijn vader niet aan de server wil heb ik voor hem een Touch gehaald en daar een usb drive van Verbatim aangeknoopt met ongeveer 90gb aan mp3's. Probleem is dat internetradio via mysqueezebox prima draait alleen de mp3 server crashed regelmatig en wil vaak pas na 3 of 4 poging weer gaan werken.

Is er nog iets te doen met de instellingen of is de Touch hiervoor simpelweg te underpowered?
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Jumping Jack

Dat is een gekend probleem met de touch, had ik ook voor. Dan maar een netwerkschijf van WD gekocht, een mybook live. Rara, die werkt ook niet met de touch want kan geen squeezeserver draaien blijkbaar  :crazy:. Nu luister ik er enkel radio mee. Mss moet ik toch maar eens een nas aanschaffen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Quote from: Jumping Jack on February 20, 2012, 16:07:28
Dat is een gekend probleem met de touch, had ik ook voor. Dan maar een netwerkschijf van WD gekocht, een mybook live. Rara, die werkt ook niet met de touch want kan geen squeezeserver draaien blijkbaar  :crazy:. Nu luister ik er enkel radio mee. Mss moet ik toch maar eens een nas aanschaffen...

Ik ben even wat aan het rondkijken geweest op wifimedia (had die verwijzing hier ergens zien voorbij komen) en ik moet toch maar eens de stap zetten lijkt mij. Ik heb het volgende op mijn lijstje staan:

- QNAP Turbostation TS-212 (1.2GHz, 256MB): krijgt goeie reviews, laag energieverbruik, komt met de squeezeserver geïnstalleerd, Raid (ik veronderstel dat ik dan mijn WD MyBook Live van 1TB als externe Raid-schijf kan gebruiken en dat de NAS in de garage kan, vlakbij de router?)
- 2x 2000GB Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
- AudioQuest Optilink-G 1.0M
- NetGear ProSafe 5x 10/100/1000 switch: maar 1 internetaansluiting in de buurt van mijn set, dan kan de PS3, de Squeezebox en de UD5005 bedraad worden aangesloten ipv wireless

- DacMagic Plus: kan altijd nog worden toegevoegd natuurlijk -> krijgt goeie reviews, kan verticaal worden geplaatst (plaatsbesparend) en heeft tevens een hoofdtelefoonaansluiting (niet onbelangrijk!)

-> een goeie €1000 en een niet onaanzienlijke rip-taak en dan kunnen we de moderne tijden trotseren.... Of zie ik nog iets over het hoofd?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Wijx wondere wereld

Gisteren een NAS op het netwerk geslingerd, maar kom weer bij het zoveelste probleem. Als ik via Squeezeserver kijk dan heb ik gewoon 850 cds van 1 tm Z, als ik op de Touch navigeer komt ie niet verder als L. Weet iemand een oplossing?

Toen Squeezeserver op de pc draaide was er niets aan de hand
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Isflicka

#907
Quote from: Wijx wondere wereld on February 26, 2012, 11:31:14
Gisteren een NAS op het netwerk geslingerd, maar kom weer bij het zoveelste probleem. Als ik via Squeezeserver kijk dan heb ik gewoon 850 cds van 1 tm Z, als ik op de Touch navigeer komt ie niet verder als L. Weet iemand een oplossing?

Toen Squeezeserver op de pc draaide was er niets aan de hand

Even geduld totdat alles is geladen? Of even de map opnieuw laten indexeren.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Deleted Member 2

Quote from: Wijx wondere wereld on February 26, 2012, 11:39:17
Hoe laat ik het indexeren?
in squeeze server (die op de nas draait) onder basisinstellingen kiezen voor collectie opnieuw scannen

Wijx wondere wereld

o dat bedoel je. Die herkend alles al. Als ik namelijk via de pc benader dat staan alle nummers erbij.

Maar ik zal het nogmaals indexeren  :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Alco

#911
Zo,...mijn Squeezebox vond 't weer eens tijd worden om te doen waar ie zelf zin in heeft... :sleepy:

Sinds gisteren laat ie van sommige albums opeens geen cover-art meer zien.
(bijv. heb van Stevie Ray Vaughan vrijwel alle albums incl. cover-art. Nu laat de SB opeens nog maar van 1 album de cover-art zien, en zo zijn er meerdere voorbeelden)

een ander iets is deze:
De Squeezebox Touch liet bij het scrollen een bandnaam als The Waterboys altijd voorbij komen als Waterboys. (zo was 't ook door mij ingesteld) Nu geeft ie aan the, Waterboys (onder de W), met daarin 1 album en Waterboys weer als aparte band, met daarin 1 ander album.

Nog iets:
Bij het scrollen door de map 'artiesten' van A tot Z, missen er opeens een paar namen, terwijl als ik in het hoofdmenu tik op 'zoek' en dan de artiestnaam invoer, is er niks aan de hand en vind ie ze gewoon.

En last but not least, en iets wat ik tot nu nog niet eerder heb meegemaakt.
De tijdsbalk past opeens niet meer in beeld op m'n Ipod Touch. Als een nummer speelt zie je zo'n tijds/schuigbalkje boven de cover-art.
Links daarvan staat de oplopende tijd. (bij mij nu dus net niet meer in beeld) en rechts van die balk zie ik nog net de minuut, maar de seconden vallen buiten het display)

Ik begrijp nog steeds niet hoe het kan dat zo opeens dingen kunnen veranderen... het ene moment werkt het prima, en van de één op de andere dag missen er dingen of worden items anders weergegeven...

pffff,...soms.... :sarcasm:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Grappig, welke versie gebruik je als squeezeserver en welke app om te viewen?
Gebruik je ook automatisch scannen op een bepaald tijdstip toevallig?

Bij mij ging het ook niet goed bij de standaard Logitech app op m'n ipad dit komt omdat deze z'n cache niet kan legen in tegenstelling tot iPeng waar het sinds de install draaid als een zonnetje.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

#913
Ik gebruik versie 7.6.1

QuoteGebruik je ook automatisch scannen op een bepaald tijdstip toevallig?
uhmm,... :blush: niet dat ik weet.  (hoe/waar kun je dat instellen ?)

Ik heb nu sinds een maand of 4 a 5 een Ipod Touch als AB, en de gratis Logitech app heeft altijd nog probleemloos gedraaid. Ipeng ben ik zelf niet zo kapot van, dus ik zou graag de gratis app blijven gebruiken.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Quote from: Alco on March 25, 2012, 12:54:55
Ik gebruik versie 7.6.1
ik ook.

Quote
uhmm,... :blush: niet dat ik weet.  (hoe/waar kun je dat instellen ?)
SbS > Settings > Advanced tab > "rescan music library" (dropdown menu) Zet deze op "on" :



Quote
Ik heb nu sinds een maand of 4 a 5 een Ipod Touch als AB, en de gratis Logitech app heeft altijd nog probleemloos gedraaid. Ipeng ben ik zelf niet zo kapot van, dus ik zou graag de gratis app blijven gebruiken.
De standaard app werkte bij mij ook goed en ineens deed ie het niet meer, alleen maar gedonder met albumhoezen die niet in sync liepen.
Squeezepad (geloof dat deze zo heet) en iPeng zijn beduidend beter, zelf gebruik ik iPeng wat erg lekker werkt, ook vanuit de app zelf kan ik de settings benaderen van m'n Sueezebox Server, voor de prijs hoef je het niet laten (iets van 7 euro).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

#915
Bedankt Kinpgin, voor de heldere uitleg. :smile: De optie voor automatisch scannen stond bij mij inderdaad uit.

Ik heb Ipeng gehad, en vond 't toen weggegooid geld. (kon er niet goed mee overweg en teveel toeters en bellen)
Wat ik ook jammer vind aan Ipeng is dat het hele display wit is met zwarte tekst. Dat zou toch meer van de batterij duur opslokken dan witte tekst op een zwarte achtergrond ?  (zoals bij de gratis SB app)

Maar goed, misschien dan toch Ipeng maar weer installeren...
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Quote from: Alco on March 25, 2012, 18:36:02
Bedankt Kinpgin, voor de heldere uitleg. :smile: De optie voor automatisch scannen stond bij mij inderdaad uit.
Je hoeft 'm niet aan te zetten hoor, maar ik denk wat in mijn geval ook was dat het een cache probleem is.

Quote
Ik heb Ipeng gehad, en vond 't toen weggegooid geld. (kon er niet goed mee overweg en teveel toeters en bellen)
Wat ik ook jammer vind aan Ipeng is dat het hele display wit is met zwarte tekst. Dat zou toch meer van de batterij duur opslokken dan witte tekst op een zwarte achtergrond ?  (zoals bij de gratis SB app)

Maar goed, misschien dan toch Ipeng maar weer installeren...
Als je 'm toch al hebt zou je gelijk kunnen testen of het met iPeng wel goed gaat.

Wbt de kleuren, zodra je een nummer start springt deze over naar een album view waarbij je een zwarte achtergrond hebt met witte tekst ;)

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

#917
QuoteAls je 'm toch al hebt zou je gelijk kunnen testen of het met iPeng wel goed gaat
Ik heb 'm niet meer helaas...  ik had 'm.

M'n huidige Ipod is m'n 2e. Op mijn vorige Ipod had ik wel Ipeng staan, maar die Ipod heb ik na een week alweer retour gestuurd naar de winkel waar ik 'm besteld had. (ik kocht de Ipod puur als afstandsbediening en alszodanig beviel me dat eerst niet, mede doordat de batterij zo snel alweer leeg was. Ik kon de Ipod retour sturen, mits in volledig originele staat, dus... de 2 apps die er toen nog opstonden heb ik eerst weer gewist)

Dus,..ik zal Ipeng dan opnieuw moeten downloaden, en die zal me dan wel meer dan € 7,- kosten aangezien ik dat bedrag net niet meer als saldotegoed heb, dus moet ik eerst weer zo'n nieuwe apple-gift card kopen. De goedkoopste is € 15,-

Maar goed, wellicht dat ik dat dan toch maar moet doen.  Bedankt.  :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Quote from: Alco on March 25, 2012, 21:52:24
Ik heb 'm niet meer helaas...  ik had 'm.

M'n huidige Ipod is m'n 2e. Op mijn vorige Ipod had ik wel Ipeng staan, maar die Ipod heb ik na een week alweer retour gestuurd naar de winkel waar ik 'm besteld had. (ik kocht de Ipod puur als afstandsbediening en alszodanig beviel me dat eerst niet. Ik kon de Ipod retour sturen, mits in volledig originele staat, dus... de 2 apps die er toen nog opstonden heb ik eerst weer gewist)

Dus,..ik zal Ipeng dan opnieuw moeten downloaden, en die zal me dan wel meer dan € 7,- kosten aangezien ik dat bedrag net niet meer als saldotegoed heb, dus moet ik eerst weer zo'n nieuwe apple-gift card kopen. De goedkoopste is € 15,-

Maar goed, wellicht dat ik dat dan toch maar moet doen.  Bedankt.  :)
Ja dat is altijd de pest .. als ze nu eerst een trail versie hadden dan had je mooi kunnen testen, nu weet je het niet zeker.
Al eens alles opnieuw laten scannen, dus complete scan ipv nieuwe muziek scannen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

QuoteAl eens alles opnieuw laten scannen, dus complete scan ipv nieuwe muziek scannen ?
Yep,...mocht niet baten helaas.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#920
Zucht,....het is weer 'ns zover...
bij het aanzetten van de SB Touch is het scherm (van m'n Ipod) weer helemaal zwart, black, noir. :unhappy:

Joost mag weten waar 't nu weer aan ligt (ene Joost hier toevallig ;))

Dus,...in plaats van uit het zicht, de SB maar weer in het zicht geplaatst, want de SB zelf doet het gelukkig wel, dus ik kan 'm altijd nog via de originele AB gebruiken. (maar via Ipod is toch prettiger uiteindelijk)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jumping Jack

Haha, hier is het omgekeerd: het scherm heeft het plots opgegeven! Maar ik bedien de SQ in 99% van de tijd toch met de tablet... Mss moet ik het scherm eens aan en uit schakelen in toolbox...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

#922
Bij mij is het probleem gelukkig weer opgelost.. (al snap ik nog steeds niet wat nu de oorzaak was)

Heb (net als de vorige keer) de Squeezebox remote app eerst maar weer verwijderd.
Vervolgens opnieuw geïnstalleerd.
Toen ik opnieuw eerst weer m'n email adres + wachtwoord in moest voeren kreeg ik (zoals al gevreesd) weer de foutmelding dat m'n email of wachtwoord fout was (totaly bullocks >:( :sarcasm:, maar ok) dus... toen maar weer nieuw wachtwoord aangevraagd, en jawelll... hèh hèh, het werkt weer. :) (voor een tijdje)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Probeer eens een andere app.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

#924
QuoteProbeer eens een andere app.
Ik vrees dat dat inderdaad nog de enige optie is, want ik constateer zojuist weer een nieuwe probleem.

Ik kan nu de app wel weer gebruiken, maar zodra ik een track uitkies, zie ik niet het scherm wat je dan normaliter hoort te zien.
(de cover art, tijdsbalk en onder de cover-art de 'knoppen' om voor of achteruit te skippen)
In plaats daarvan blijven gewoon alle titels in beeld van het betreffende album.

Wel lullig dat ik dan weer zo'n gift-card moet kopen, voordat ik de andere app kan installeren.
edit: ik zie net dat de goedkoopste gift-card € 15,- is ? :dontgetit: (dure app word 't dan!)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)