vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Vraagje ivm mp3tag
Ik ben met wat test mp3s bezig alvorens mn hele collectie te doen

stel:

titelnaam is : underworld - born slippy
titel niet ingevuld
artiest niet ingevuld
genre niet ingevuld
jaar niet ingevuld

nu titel en artiest zijn niet moeilijk maar jaar en genre

kan ik die info niet automatisch afhalen?
als ik zoek via freedb vind ik 58 zoekresultaten (nog zoveel terwijl je toch titel en artist hebt?) en staat hij er zelfs niet tussen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

evilniek

Quote from: skank1 on January 13, 2012, 20:22:54
Vraagje ivm mp3tag
Ik ben met wat test mp3s bezig alvorens mn hele collectie te doen

stel:

titelnaam is : underworld - born slippy
titel niet ingevuld
artiest niet ingevuld
genre niet ingevuld
jaar niet ingevuld

nu titel en artiest zijn niet moeilijk maar jaar en genre

kan ik die info niet automatisch afhalen?
als ik zoek via freedb vind ik 58 zoekresultaten (nog zoveel terwijl je toch titel en artist hebt?) en staat hij er zelfs niet tussen

Google?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skank1

google gaat inderdaad ook ja, maar je zou toch kunnen verwachten dat het progje dat kan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

MovieMax

Engelse versie van wikipedia, www.en.wikipedia.org

One stop shop voor cover art, jaartal van release, genre etc. Squeezepad haalt de wiki webpagina op verzoek op. Ik ken geen proggies die automatisch tags invullen voor downloads. Voor tags gebruik te editen gebruik ik foobar. Die kan wel met freedb tracks invullen, maar dat heb ik alleen aan de praat gekregen voor cd's.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

skank1

Vraagje, ik heb dus een sb classic overgenomen hier op het forum
(verwacht hem morgen of overmorgen)
ondertussen slimserver installed op mn unraid
maar nu vraagt hij "please sign in with your mysqueezebox.com and pasword to continue"
Moet ik dit aanmaken?
Indien ja, een nieuwe of? of moet ik die krijgen van de persoon van wie ik hem overgekocht heb?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Wijx wondere wereld

dat is voor de internetradio. Kun je gratis aanmaken
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Alco

#831
Nog even een tip om de levensduur van het display van de SB Classic te verlengen:

Je kunt er voor kiezen om de tijd of tijd + datum continu op het display te laten zien, als de SB Classic uit staat.
Maar,... mijn advies is, laat het display volledig uit/zwart wanneer de SB Classic uitstaat.

Bij de SB Classic wordt het display redelijk warm als er in 't midden van het display (waar de tijd dan vermeld word) over een langere periode, continu iets wordt weergegeven en dan brand dat op een gegeven moment in.

Wat je dan na verloop van tijd krijgt is dat bij het afspelen van bijvoorbeeld een langere titel/bandnaam de letters in het midden iets minder fel worden weergegeven.

Ik heb dat helaas zelf ervaren.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Zee

Inderdaad een goede tip Alco.
Daarnaast is het nog eens zo dat de time/date screensaver er voor zorgt dat je NAS (indien de LMS daarop draait) niet in de 'slaapstand' valt.  Op 'zwart' laten dus dat scherm!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

skank1

Quote from: Alco on January 16, 2012, 21:33:30
Nog even een tip om de levensduur van het display van de SB Classic te verlengen:

Je kunt er voor kiezen om de tijd of tijd + datum continu op het display te laten zien, als de SB Classic uit staat.
Maar,... mijn advies is, laat het display volledig uit/zwart wanneer de SB Classic uitstaat.

Bij de SB Classic wordt het display redelijk warm als er in 't midden van het display (waar de tijd dan vermeld word) over een langere periode, continu iets wordt weergegeven en dan brand dat op een gegeven moment in.

Wat je dan na verloop van tijd krijgt is dat bij het afspelen van bijvoorbeeld een langere titel/bandnaam de letters in het midden iets minder fel worden weergegeven.

Ik heb dat helaas zelf ervaren.

Mooie optie en ga ik zeker doen.. Ik heb dat scherm helemaal niet van dienst eigelijk, hij komt gewoon achter een kastdeur te staan..
Zal ook verbruik schelen...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

T_I

Quote from: skank1 on January 16, 2012, 20:20:25maar nu vraagt hij "please sign in with your mysqueezebox.com and pasword to continue"
Moet ik dit aanmaken?

Neu, nergens voor nodig, of je moet net die paar internet radio stations willen luisteren die blijkbaar wel via logitech, maar niet lokaal gevoerd worden. ik luister 2 zenders, Radio 2 en Radio Lelystad en die doen het via de eigen server prima.

Quote from: skank1 on January 16, 2012, 20:20:25Indien ja, een nieuwe of? of moet ik die krijgen van de persoon van wie ik hem overgekocht heb?

Als je een account wil hebben en instellen, dan kan je het beste er een zelf aanmaken. Je zal dan wel de SB moeten registreren. Omdat te kunnen zal deze moeten zijn afgemeld bij het account van de verkoper. Dat was bij mijn SB classic (ook via dit forum gekocht) ook nodig. Ik heb het acocunt aangemaakt om van het gezeur van het apparaat af te zijn. Ik gebruik het verder nooit, of m'n server moet echt stuk zijn en ik moet dan radio via internet willen luisteren. (maar dan ben ik meer met de reparatie van de server bezig dan met radio luisteren, al wa shet alleen maar omdat het interne netwerk dan ook b0rken is ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

evilniek

#835
Quote from: skank1 on January 17, 2012, 08:08:20
Mooie optie en ga ik zeker doen.. Ik heb dat scherm helemaal niet van dienst eigelijk, hij komt gewoon achter een kastdeur te staan..
Zal ook verbruik schelen...


Als je toch niet van plan bent om het scherm te gebruiken, zou ik ook is kijken naar Touch Toolbox 3.0.

http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/11/touch-toolbox-30.html
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Hoe sluit ik de sb best aan? Ik heb hem nu via digital optical output aangesloten is dit goed?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvanhambelgium

Quote from: skank1 on January 18, 2012, 14:44:18
Hoe sluit ik de sb best aan? Ik heb hem nu via digital optical output aangesloten is dit goed?

Schijnt dat de SPDIF over COAX iets beter is als de transmissie over fiber (TOSLINK) qua jitter.
In de praktijk hoor ik dat niet, denkelijk is m'n installatie niet duur genoeg  :music:

Ik heb met de 2 gewerkt.

Je hoort *wel* een verschil analoog <-> digitale aansluiting. M'n Onkyo heeft wel iets betere DAC's als de Squeezebox...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

devkon

Quote from: skank1 on January 18, 2012, 14:44:18
Hoe sluit ik de sb best aan? Ik heb hem nu via digital optical output aangesloten is dit goed?

Als je digitale processing doet (bass management bv), dan zou ik zondermeer digitaal aansluiten (minste D/A conversies).
Coax schijnt beter te zijn dan optisch, maar die keuze heb je niet altijd.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

skank1

Quote from: jvanhambelgium on January 18, 2012, 14:51:57
Schijnt dat de SPDIF over COAX iets beter is als de transmissie over fiber (TOSLINK) qua jitter.
In de praktijk hoor ik dat niet, denkelijk is m'n installatie niet duur genoeg  :music:

Ik heb met de 2 gewerkt.

Je hoort *wel* een verschil analoog <-> digitale aansluiting. M'n Onkyo heeft wel iets betere DAC's als de Squeezebox...

Ik ben een noob op dat vlak hoor

Dacht dat digitaal altijd beter was dan analoog
Vandaar digitaal gekozen, en dan heb ik 2 opties ofwel coax ofwel optisch
ik kan kiezen he

In combinatie met mijn pioneer vsx919 , niet zo high end he
ga ik uberhaupt het verschil horen, ik denk het niet

dus ik kan kiezen in combo met mn versterker

analoog rca of digitaal coax of digitaal optisch, het is nu optisch
maar als jullie iets beters weten (maar dan moet ik wel het verschil horen natuurlijk)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kingpin

Ik zie in de app store Squeezepad staan, deze lijkt op iPeng, iemand bekend mee?
Dit in verband met m'n probleem met de standaard Logitech app.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

MovieMax

Ik heb zowel iPeng als Squeezepad voor de iPad. Allebei werken goed. Squeezepad biedt de mogelijkheid om wikipedia te browsen over het album die je nu aan het spelen bent. Qua functionaliteit ontlopen ze elkaar niet veel. Beide hebben voor en tegens tov elkaar, 7 euro in de app store is een redelijke prijs.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

skank1

Toch een vraagje
Het werkt precies nog niet 100% lol
SBserver staat op mn unraid
als ik alles installeer dan werkt het perfect
doe ik de server en sb uit en wil ik het de volgende dag opnieuw proberen, vind hij mn albums niet meer :( maar server draait wel
ik moet dan alles opnieuw instellen

install directory heb ik laten staan: /usr/local/slimserver
geen idee waar dit is...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Pjotr

Lijkt erop dat SBserver zijn instellingen niet op kan slaan. Even checken of de schrijfrechten goed staan.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

skank1

Quote from: Pjotr on January 20, 2012, 13:15:40
Lijkt erop dat SBserver zijn instellingen niet op kan slaan. Even checken of de schrijfrechten goed staan.

ik ben net te weten gekomen dat /usr/local  op het ram geheugen is, en deze wordt dus telkens gewist bij reboot
moet dus op de disk in array komen of flash of cache(heb ik nog niet)

hoe groot is zoiets?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii