vragen m.b.t Squeezebox

Started by Alco, December 20, 2007, 21:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

In je browser intikken. Niet bij uitvoeren.

En dan 192.168.0.1/index.html
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

#51
QuoteIk zou het dus op 1 router houden en even hulp in de buurt zoeken om deze te configureren.

Ik heb een vriend op bezoek gehad die veel van PC's weet, en zelfs hij kreeg 't niet voor elkaar.
Heb gisteravond m'n zwager ook alles uitgelegd en hij begreep ook niet waarom 't niet werkte.

QuoteIn je browser intikken. Niet bij uitvoeren.

En dan 192.168.0.1/index.html

Dat had ik dus al eerder gedaan, maar dan krijg je: 'De pagina kan niet worden weergegeven'.

QuoteEen andere router proberen zal niet veel helpen als je (blijkbaar) niet weet waar je mee bezig bent. Niet lullig bedoeld ofzo maar dat blijkt duidelijk uit je posts
Zit wat in.... tja, dan hoop ik maar dat ik gewoon 't aankoopbedrag terug kan krijgen. (of desnoods tegoedbon)

...en dan wacht ik gewoon tot 't hele PC/HD-> HiFi gebeuren net zo ingeburgerd en plug-and-play is als CD. ;D

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

fireman

Hmmm... zo op een afstand weet ik het dan ook niet. Je PC zit wel verbonden met de router mét een UTP kabel? Als je dat intikt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

#53
QuoteJe PC zit wel verbonden met de router mét een UTP kabel? Als je dat intikt.

De PC is verbonden met een UTP kabel naar de modem, en van de modem met een korte UTP kabel naar de router.
Ook als ik de router eeerst rechtstreeks met de UTP kabel op de PC aansluit, (alleen voor 't configureren, zoals geadviseerd door de verkoper), gebeurde hetzelfde.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

papa wes

Bij mij komt de modem binnen van het net, en dan komt de router naar de pc. Ik ben hier niet de slimste in, maar de router is de laatste schakel naar de PC.
Groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

hifiman

#55
Quote from: Alco on December 26, 2007, 14:03:56
De PC is verbonden met een UTP kabel naar de modem, en van de modem met een korte UTP kabel naar de router.
Ook als ik de router eeerst rechtstreeks met de UTP kabel op de PC aansluit, (alleen voor 't configureren, zoals geadviseerd door de verkoper), gebeurde hetzelfde.
Waarom heb je eigenlijk voor een router gekozen  ??? Maakt het alleen maar ingewikkelder volgens mij, ik zou het netwerk plat houden en zou voor een access point gekozen hebben als je toch al een adsl modem/router hebt..

Tijd geleden ging ik een access point halen, toen probeerden ze mij ook een wireless router aan te smeren waarop ik vroeg of hij mij 1 goede reden kon geven waarom ik zou willen routeren. Daarop was het stil en ik ben nog steeds erg content met mijn platte netwerk met access point  ;D

Wijx wondere wereld

#56
ben idd bang dat een andere router niet gaat helpen. Dingen als pingen en ipconfig, netstat etc zijn wel echt de basics

Ik heb trouwens ook veel geklooi met een sitecomrouter gehad, was blij toen ik routermodem kreeg van tele2
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Alco

#57
QuoteWaarom heb je eigenlijk voor een router gekozen   Maakt het alleen maar ingewikkelder volgens mij, ik zou het netwerk plat houden en zou voor een access point gekozen hebben als je toch al een adsl modem/router hebt../
Nou snap ik er helemaal nix meer van...  ik heb niet zozeer voor een router 'gekozen', maar een router moet ik toch hebben, als ik draadloos m'n muziek van PC naar SB3 wil streamen ?  ??? ::)

Het netwerk 'plat' houden ?  Een 'acces point' ?  ???
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

#58
Quote from: Wijx wondere wereld on December 26, 2007, 14:44:37
ben idd bang dat een andere router niet gaat helpen. Dingen als pingen en ipconfig, netstat etc zijn wel echt de basics

Ik heb trouwens ook veel geklooi met een sitecomrouter gehad, was blij toen ik routermodem kreeg van tele2
NEE je hebt geen router nodig maar een access point! (kan ook met een router maar dat is niet erg logisch in dit geval).
Met het netwerk plat houden wordt bedoeld dat er niet gerouteerd wordt, gewoon alles in 1 broadcast domain houden, dat is het simpelst en het meest logisch en ook nog het snelst  :P

Wijx wondere wereld

Acces point

Wireless LAN (afgekort WLAN) is een draadloos Local Area Network dat vaak ook toegang geeft tot internet, meestal gebaseerd op 802.11-protocollen.

Hiervoor zijn meerdere apparaten nodig. Met een apparaat met een draadloze adapter koppel je je aan een zogenaamd 'access point', een andere machine die signalen uitzendt.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

hifiman


Wijx wondere wereld

Quote from: Audioloog on December 26, 2007, 16:19:35
Wat bedoel je hiermee  ???

haha is kopieren plakken van wikipedia. Er zijn meerdere apparaten nodig om een WLAN te maken waarin je draadloos kan klooien
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Raphie

#62
RTFM stelletje prutsers  ;D  :-X
JBL PRX Power!

Alco

#63
Ben vanmiddag weer terug geweest naar de winkel.

Uiteraard was de verkoper er niet zo happig op om 'm weer terug te nemen. Het apparaat was tenslotte ok.
Hij vertelde me dat 't aansluiten van een router via de handleiding vaak ingewikkelder was nog dan zonder! ::)

De router werd aangesloten op een PC en in even later hadden we 't configuratie wizard-menu voor ons.
Er werd me uitgelegd dat 't dan alleen nog 'even' een kwestie was van de vragen/vakjes invullen en hoppaaa...klaar.

Dus.... ik weer op de fiets...

Eenmaal thuis had ik gelukkig ook in no-time datzelfde menu voor me.
Wat daar allemaal voor termen op me afgevuurd werden... :o  Blijkbaar gaat men er vanuit dat de gebruiker OF een computernerd is OF iemand met een universitaire opleiding in computer-technology.

Dus... ...(uiteindelijk) toch maar weer op de fiets...

Dit keer een andere verkoper die me hielp. Die legde dingen weer anders uit, en gaf andere adviezen/tips.
En hij had 'm in begin ook verkeerd aangesloten waardoor we niet begrepen waarom er geen internet verbinding was. Eenmaal weer in 't configuratie setup menu, bleek dat alle code's, vragen, nummers, namen,etc...blijkbaar gewoon overgeslagen konden worden.  (lekker 'gebruiksvriendelijk' dus...not ??? )

Bleek dat alleen 't cc-nummer en IP-adress ingevoerd hoefde te worden.
Dat had ik dus thuis al (goed) gedaan.  Dat was alles... klusje van amper 3 minuten.  :)

Nu moest ie 't doen....gewoon simpelweg aansluiten. (wat eigenlijk niet fout kan gaan)

Eindresultaat..... jammer, de bammerrrr..... zoals verwacht.... nog steeds geen verbinding! >:( :(

Ik geef 't op... jammer dan. :-\  50,- "weggegooid", maar goed... dan maar niet draadloos internet.

Mvg,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Wijx wondere wereld

zet "gezocht computernerd" bij de gezochtsectie hier. Er is vast wel iemand die eens langs wil komen.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

hifiman

#65
In de buurt van welke bekende stad woon je eigenlijk?

Alco

QuoteIn de buurt van welke bekende stad woon je eigenlijk?
In the "big apple" (ahum ahum ;) ) van Drenthe.  ;D
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

Quote from: Alco on December 28, 2007, 20:36:22
In the "big apple" (ahum ahum ;) ) van Drenthe.  ;D
Hmmm in the middle of nowhere dus  ;D  ;)

Alco

#68
Yep,.... en dan word 't 'dorp' waarin ik woon nog wel een hoofdstad genoemd ???  ;)

Btw,....na lang ploeteren en wederom een bezoekje van een behulpzame vriend,
hadden we uiteindelijk internet!  :)  Met de router aan 't modem en de PC met kabel naar de router.

Maar,....nu weet ik alleen dat ie 't doet MET kabel. Zonder kabel heeft m'n PC geen internet,
dus... ik heb geen zekerheid of een SB3 nu wel draadloos contact heeft met de router/PC.

Morgen is de laatste dag is om de router terug te kunnen brengen. (althans....volgens de kassabon kan dat....bij voorkeur geld terug, maar zal wel weer een tegoedbon worden)

Daarom durf ik 't niet aan om nu op de gok een SB3 te bestellen en dan maar hopen dat 't allemaal gaat werken. 
Na alle tegenslagen deze week durf ik dat (nog) niet zomaar aan.

I think 'll just stick to good ol' CD for awhile  ;D 8)
(dat werkte tenminste vanaf m'n 1e dag rond 1986 en heeft me nog nooit in de steek gelaten)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

Tsja je kunt het ook omdraaien. Natuurlijk gaat het werken, ik zie niet in waarom niet?? Het kost je blijkbaar alleen nog even wat extra experimenteer tijd  ;D

Alco

#70
QuoteTsja je kunt het ook omdraaien. Natuurlijk gaat het werken, ik zie niet in waarom niet?? Het kost je blijkbaar alleen nog even wat extra experimenteer tijd  ;D

Da's een wel heel positieve benadering.  Maar goed,....na mijn ervaringen van deze week met draadloos internet en PC verwante zaken in 't algemeen ben ik toch wat minder optimistisch.
Ik heb er ook nix aan als ik 300,- euro uitgeef, en ik me weer groen en geel erger als 't niet werkt.

Ben vanmiddag terug gegaan met de router naar Dynabyte, en ben zeer te spreken over hun afhandeling ervan! :)
Zonder verdere vragen kreeg ik direct m'n geld terug. (zelfs de doos werd niet eens geopend, om te kijken of alles netjes en compleet was) 

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr


ik heb dit topic net even doorgenomen. ::)

zoals velen ben ik ook op zoek naar een oplossing voor mijn cd's vooral. misschien later dvd's maar nu voorlopig cd's.

ik kom vaak uit op de squeezebox icm QNAP of Synology dat gaat allemaal maar eigenlijk wil ik een NAS rechtreeks aansluiten op mijn mooie DAC zonder een squeezebox. De QNAP en Synology ondersteunen de UPnP interface waardoor je dus de Nokia 800 en Ipod touch kunt gebruiken als besturing.

Maar de NAS oplosingen hebben nooit een digitale uitgang in zich dat zou voor mij wel de uitkomst zijn omdat ik de NAS dan naast mijn DAC kan zetten en kan besturen via web interface...

Ik dacht dat als je een squeezebox had, alleen via dat schermpje alles kon besturen maar nu lees ik dat je dat ook kunt met een Ipod touch of andere webinterface, dat wist ik niet.

heeft iemand dat? ;D

De squeezebox heeft eigenlijk teveel in zich. voor mij wordt een doorgeefluik van NAS naar DAC. :o

Een draadloos netwerk heb ik in het hele huis werken da's allemaal geen probleem. Helaas voor anderen in dit topic wel.  :P

Ad,
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



kun je meerdere squeezeboxen in je huis gebruiken en dan door elkaar heen muziek luisteren vanaf dezelfde NAS? 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on December 30, 2007, 10:40:15

kun je meerdere squeezeboxen in je huis gebruiken en dan door elkaar heen muziek luisteren vanaf dezelfde NAS? 8)
Ja!

hifiman

Quote from: advr on December 30, 2007, 10:38:34
Ik dacht dat als je een squeezebox had, alleen via dat schermpje alles kon besturen maar nu lees ik dat je dat ook kunt met een Ipod touch of andere webinterface, dat wist ik niet.

Dat kan inderdaad, maar wees je ervan bewust dat je nog steeds de spdif out van de squeezebox moet gebruiken, het is op dit moment niet mogelijk om de squeezebox als bediening te gebruiken en het geluid uit een geluidskaart (of usb) te laten komen van je pc/NAS. Overigens heb ik dit wel voor elkaar gekregen middels een simpele hack, maar dat was helaas niet betrouwbaar en uiteindelijk helaas onbruikbraar.