Analoog of toch digitaal?

Started by ApacheNL, December 17, 2007, 19:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ApacheNL

Vandaag de Philips 32PFL7862D LCD aangeschaft. Deze aangesloten op Casema Digitaal met de humax ir-fox c .

Als ik nu bij de info (van de zender) kijk, zie ik dat het signaal toch analoog is. Hoe kan dit?

Als leek zal ik wel wat verkeerd hebben gedaan. Daarom gaarne hulp

ajbeefde

Quote from: ApacheNL on December 17, 2007, 19:34:24
Vandaag de Philips 32PFL7862D LCD aangeschaft. Deze aangesloten op Casema Digitaal met de humax ir-fox c .

Als ik nu bij de info (van de zender) kijk, zie ik dat het signaal toch analoog is. Hoe kan dit?

Als leek zal ik wel wat verkeerd hebben gedaan. Daarom gaarne hulp

Heb je de decoder voorzien van een scart kabel of hdmi naar de tv?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL

Aangesloten met een scart. Er zit geen HDMI aansluiting op de Humax

ajbeefde

oke, dan zet je volgens mij de tv op av1 of ext1...... correct?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL


Job

Dan stuur je dus een analoog signaal naar je TV. De D-A-conversie vindt plaats in je decoder.

ajbeefde

Als de scart vanaf de decoder aangesloten is en ext1 wordt aangestuurd heb je digitale ontvangst en geen analoge.

Analoge signaal komt binnen via je antenne kabel.

Domme vraag, maar de decoder staat wel aan?  :)

Als ik de decoder uit zet gaat de Panasonic automatisch over op analoog.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL

Quote from: Job on December 17, 2007, 20:21:48
Dan stuur je dus een analoog signaal naar je TV. De D-A-conversie vindt plaats in je decoder.

Uhhhhh..... Weet niet precies wat je bedoeld. Denk dat je wil zeggen dat ik (ondanks dat ik Casema digitaal en de Humax heb), toch analoog kijk.

Als dat zo is, hoe kan ik dit wijzigen? Ander apparatuur aanschaffen, andere kabels?

DANK voor je snelle info!

ajbeefde

Quote from: ApacheNL on December 17, 2007, 20:34:06
Uhhhhh..... Weet niet precies wat je bedoeld. Denk dat je wil zeggen dat ik (ondanks dat ik Casema digitaal en de Humax heb), toch analoog kijk.

Als dat zo is, hoe kan ik dit wijzigen? Ander apparatuur aanschaffen, andere kabels?

DANK voor je snelle info!

Zit toch een instructie bij de decoder?

Het digitale signaal komt binnen bij je decoder en wordt "analoog" verstuurd aan de tv, maar toch zou je beeld veel beter "lees digitaal"moeten zijn in verhouding met het signaal zonder decoder.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL

Quote from: ajbalmere on December 17, 2007, 20:33:33
Als de scart vanaf de decoder aangesloten is en ext1 wordt aangestuurd heb je digitale ontvangst en geen analoge.

Analoge signaal komt binnen via je antenne kabel.

Domme vraag, maar de decoder staat wel aan?  :)

Als ik de decoder uit zet gaat de Panasonic automatisch over op analoog.


De coax is aangesloten van de Humax naar de wandaansluiting. De scart van de humax naar de LCD.

Kan het zijn dat de scart in de verkeerde (er zitten 2 scart aansluitingen op de humax) aansluiting van de Humax zit?

ApacheNL

#10
Ik zal de coax eens aansluiten direct van de tv naar de wandaansluiting. Kijken of ik verschil in beeld zie.

Het beeld is overigens superscherp en waanzinnig mooi. Maar ja, hiervoor hadden we een 55 cd beeldbuis van 15 jaar oud. Dat is natuurlijk een hemelsbreed verschil.

ajbeefde

Quote from: ApacheNL on December 17, 2007, 20:41:15
Ik zal de coax eens aansluiten direct van de tv naar de wandaansluiting. Kijken of ik verschil in beeld zie.

Het beeld is overigens superscherp en waanzinnig mooi. Maar ja, hiervoor hadden we een 55 cd beeldbuis van 15 jaar oud.

Hoeft niet, je kunt de decoder uitschakelen, dat zit je op analoog uit de muur.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL

Het beeld rechtstreeks uit de muur (analoog) is minder van kwaliteit. Dan kijk ik dus toch digitaal.

Hoe het dan precies zit weet ik ook niet, maar in ieder geval HEEL veel dank ajbalmere voor je heldere en duidelijke uitleg  :)

Toch zou ik het fijn vinden als een Pro er eens naar zou willen kijken (of alles goed aangesloten is: Humax, audio, luidsprekers, LCD etc.). Weet jij of hier bedrijven voor zijn (regio Amsterdam)??

Ik wil namelijk nog meer aanluiten/aanschaffen.

ajbeefde

Je decoder kan maar op 1 manier aangesloten worden, dus kan haast niet mis gaan.

Je geluid gaat van je decoder digitaal naar je versterker?

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL

Quote from: ajbalmere on December 17, 2007, 20:53:23
Je decoder kan maar op 1 manier aangesloten worden, dus kan haast niet mis gaan.

Je geluid gaat van je decoder digitaal naar je versterker?



Dan zal ik decoder wel goed aangesloten hebben (heb in ieder geval de handleiding goed door gelezen). Het geluid gaat van de receiver (Yamaha RX-V592RDS) via een tulpstekker de tv in.

Job

QuoteUhhhhh..... Weet niet precies wat je bedoeld. Denk dat je wil zeggen dat ik (ondanks dat ik Casema digitaal en de Humax heb), toch analoog kijk.
Ja en nee.
Vergelijk het met een CD-speler die je aansluit op je versterker. Zelfs al sluit je de analoge uitgang van de CD-speler aan op op een analoge ingang van je versterker, dat maakt de CD niet analoog.

Het signaal dat via de kabel je Digitale decoder inkomt, is digitaal. De verbinding tussen je decoder en je TV (SCART) is een analoge verbinding.

"Vroeger" kwam er een analoog kabelsignaal je TV in, die dat analoog verwerkte (dan eventueel digitaal bewerkte) en vervolgens op je buis toverde.

ajbeefde

Quote from: ApacheNL on December 17, 2007, 21:00:39
Dan zal ik decoder wel goed aangesloten hebben (heb in ieder geval de handleiding goed door gelezen). Het geluid gaat van de receiver (Yamaha RX-V592RDS) via een tulpstekker de tv in.

Je kunt de decoder rechtstreeks aansluiten op de versterker dmv een digitale interlink.......  heb je digitaal geluid via de luidsprekers.

Dus niet het tv naar versterker geluid, dat is het analoge signaal.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL

Quote from: ajbalmere on December 17, 2007, 21:05:12
Je kunt de decoder rechtstreeks aansluiten op de versterker dmv een digitale interlink.......  heb je digitaal geluid via de luidsprekers.

Dus niet het tv naar versterker geluid, dat is het analoge signaal.

Denk niet dat mijn receiver dat aan kan. Weet eigenlijk niet eens wat een digitale interlink is.

ajbeefde

Quote from: ApacheNL on December 17, 2007, 21:08:57
Denk niet dat mijn receiver dat aan kan. Weet eigenlijk niet eens wat een digitale interlink is.

Hoe heb je de cd aangesloten?

Met een witte en een rode plug?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL

Quote from: ajbalmere on December 17, 2007, 21:11:18
Hoe heb je de cd aangesloten?

Met een witte en een rode plug?

Ja, de cd speler is aangesloten met een witte en rode plug.

ajbeefde

Oke, dan is de verbinding van tv naar versterker de beste die je NU zou kunnen maken.

In de toekomst kun je als je een andere AV Versterker hebt gebruik maken van meer (betere) opties.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ApacheNL

Quote from: ajbalmere on December 17, 2007, 21:27:52
Oke, dan is de verbinding van tv naar versterker de beste die je NU zou kunnen maken.

In de toekomst kun je als je een andere AV Versterker hebt gebruik maken van meer (betere) opties.

Thanx voor je uitleg, geduld en goede raad.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Mike Philippens

Quote from: ApacheNL on December 17, 2007, 19:34:24
Als ik nu bij de info (van de zender) kijk, zie ik dat het signaal toch analoog is. Hoe kan dit?
Waar zie je dat dan aan? Hoe vraag je die info op? Ik snap je vraag eigenlijk niet.

Wat ik je in ieder geval kan zeggen is dat als je zeker weet dat je via de decoder kijkt, je naar digitale tv kijkt. Uiteraard kunnen we gaan haarkloven over welk deel analoog is en welk deel digitaal, maar daar heeft niemand wat aan. Feit is dat wat we digitale tv noemen, via de coax kabel je huis binnen komt en door de decoder omgetoverd wordt in een zogenaam digitaal tv beeld. En zolang je niet via de tuner van je tv kijkt, kijk je naar digitale tv. Simpeler kan ik het niet maken.