Ervaringen webdesign programma

Started by Yanmik, December 16, 2007, 17:46:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yanmik

Al jaren gebruik ik Microsoft Frontpage om websites te maken.
De standaard toevoegingen en extra codes van Frontpage haal ik er wel uit.
Aan de html codes is dus niet te zien dat ik FP gebruik.
Ik pas zelf de html codes aan, ook met javascripts en andere.
Gebruik nu Frontpage 2002 of Frontpage XP genoemd.
Vind voor mezelf dat het eens tijd wordt over te schakelen naar een ander product met meer mogelijkheden.
Ook als uitdaging voor mezelf wil ik eens iets anders proberen.
De laatste dagen wat zitten spelen met Microsoft Expression Web (de eigenlijke opvolger van Frontpage) en Adobe Dreamweaver CS3
Beide nieuwe progs hebben heel wat mogelijkheden en komen wat overeen.
Minpunt van Expression web vind ik dat het nog niet verkrijgbaar is in het nederlands.

Iemand ervaring om sites te maken met 1 van deze progs en wat wordt aangeraden ?

Alvast dank.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

qinq

Zelf gebruikte ik altijd Photoshop, Dreamweaver en Kladblok.

SjoerdH


Yanmik

Sorry hoor, maar in deze huidige tijd met ingewikkelde en uitgebreide websites moet je wel gek zijn om alle code te gaan typen in notepad  ;)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

roland p

Quote from: Yanmik on December 16, 2007, 20:54:11
Sorry hoor, maar in deze huidige tijd met ingewikkelde en uitgebreide websites moet je wel gek zijn om alle code te gaan typen in notepad  ;)
websites is echt geen rocket sience hoor. En dat 'ingewikkelde en uitgebreide' wordt volgens mij door php/java/.net etc. gedaan.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Kingpin

- Dreamweaver CS3 (beter als v8 ivm w3c standard),
- Photoshop CS3,
- ASP Maker (super handig tooltje als je even wat snel in mekaar wilt zetten)
- Als database Oracle voor grote bedrijven en MySQL (en voor diegen die het willen een Access dB  ::))
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xstream

Ik ga ook voor dreamweaver. Code opbouw vanuit visual view is stuk beter geworden, maar helaas nog niet goed genoeg. Dus ik check de code altijd nog wel even en pas het aan. Het is sowieso schipperen tussen code en visual view en uiteindelijk tik ik toch ook het meeste omdat de code er dan gewoon betere uitziet :) Ik heb ook buien dat ik het gewoon in een simpele html editor tik met auto tags, gaat ook prima. Ligt een btje aan de opbouw van de site.

Photoshop voor de beelden te bewerken.

Een flash website uiteraard in Flash ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

TheSpeedSkater

Flash! en dreamweaver... en idd Photoshop. Prima combi  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

squallgage

Ik doe een Grafische opleiding in rotterdam.

het is heel makkelijk. als je van scripten houd kan dit programma ook.

je hebt idd zoizo nodig, Photoshop of Illustrator ! en Dream weaver. ( dit is tegenwoordig allemaal van Adobe)
software is allemaal zo te vinde.

maar het idee is dat je het ontwerpt , dus het uiterlijk van je site tekend in Photo/illustrator. dan heb je de slicer tool . met deze tool kun je je pagina snijden als met een rol snijder . maar wat gebeurd er , het maakt van je plaatje allemaal losse plaatjes . maar wel in een html bestand. met je plaatjes netjes in mapje. nu hoef je alleen nog maar te openen in dreawever. en je linkjes toevoegen.

klinkt misschien er makkelijk , is het ook . echt kwestie van ff vinde waar alles zit.

dus:

Photoshop of Illustrator.
Dreamwever.

evt.

office voor je spelling ofzo.
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

angel1978

Quoteevt.

office voor je spelling ofzo.

Lijkt me inderdaad geen overbodige luxe   ::):P

LightStar

photoshop cs3 en dreamweaver en uiteraard kladblok vooral voor php is kladblok ideaal
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

Mauclau

Weer even omhoog halen  ;D
Zit ook flink te denken aan het zelf bouwen van een website, mede vanwege flinke kosten van extern onderbrengen.

Maar inmiddels is deze thread al flink over datum.
Met welk programma (freeware?) kan ik hier nu het beste mee aan de slag?
Hoeft geen site met rocket sience techniek te zijn, wel makkelijk in onderhoud en vrij simpele methode voor updates van nieuws.
Ook een occasion pagina zou er bij moeten waar wat fotootjes per artikel bij moeten..

Dank alvast voor het antwoord!
Maurice

Dirc

Niemand die Visual Studio of Zend Studio oid gebruikt?

Pjotr

#13
Quote from: Mauclau on December 15, 2010, 18:06:26
Met welk programma (freeware?) kan ik hier nu het beste mee aan de slag?
Hoeft geen site met rocket sience techniek te zijn, wel makkelijk in onderhoud en vrij simpele methode voor updates van nieuws.
Ook een occasion pagina zou er bij moeten waar wat fotootjes per artikel bij moeten..

Ik zou dan eerder kiezen voor een open source CMS oplossing. Denk aan Joomla, Xoops, Website Baker, Drupal of Wordpress.

De laatste (Wordpress) is veruit het eenvoudigst qua installatie en gebruik. Vooral als je snel een nieuwsberichtje op je site wilt zetten is Wordpress ideaal. Ik gebruik het zelf voor onze familie website om berichtjes en foto's te plaatsen. Voor de nederlandse site: http://nl.wordpress.org/

Om een CMS werkend te krijgen op je eigen webserver dien je er wel PHP en MySQL te installeren.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

jowi

Quote from: Dirc on December 15, 2010, 18:13:17
Niemand die Visual Studio of Zend Studio oid gebruikt?
Dat zijn complete ontwikkel/programmeer omgevingen voor c#/asp/php etc, geen klik klak klaar webdesign tooltjes...

MaxxMark

Tis uiteraard geen webdesign app, maar aangezien iedereen een beetje zijn/haar editor aan het verkondigen is:

Niets dat kan toppen aan VIM :)   (om geen holy war te starten: emac's zal ook in die buurt zitten)

Er zijn vaak genoeg momenten dat een grafische IDE voordelen kan bieden boven de textuele vorm van VIM, maar die voordelen vallen weer in het niet als je weer gebruik maakt van de hardcore tools van VIM.

Nadeel is wel dat het een ontzettend steile learning curve heeft. Voordeel is wel dat je er bijna nooit op uitgeleerd raakt.

Imo kunnen IDE's als Visual Studio en Zend Studio niet toppen aan de geavanceerde operaties die VIM kan.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Quote from: MaxxMark on December 16, 2010, 11:28:14
Imo kunnen IDE's als Visual Studio en Zend Studio niet toppen aan de geavanceerde operaties die VIM kan.
Een IDE is dan ook geen domme tekst editor maar een schil rondom een complete ontwikkelomgeving.

MaxxMark

Quote from: jowi on December 16, 2010, 11:39:47
Een IDE is dan ook geen domme tekst editor maar een schil rondom een complete ontwikkelomgeving.

huh? Ik snap je volgens mij niet. Bedoel je daar nu mee dat VIM een 'domme tekst editor' is? Of bedoel je dat het appels met peren vergelijken is? Of bedoel je wat anders?

Ik snap namelijk je opmerking in relatie met mijn quote niet helemaal :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Nou beetje hetzelfde als dat jij zegt dat een IDE als Visual Studio niet kan tippen aan een editor als VIM. Dat is dus appels en peren. Een IDE is namelijk geen editor maar een Integrated Development Environment... dat is dus een compiler, een debugger, deployment tools, testtools, versiebeheer, databaseconnecties/editors, diverse wysiwyg editors etc etc etc en oh ja een teksteditor in 1. Met syntax higlighting en autocomplete voor de taal die je wilt programmeren... dus niet echt appels en peren vergelijken maar meer een 8 gangen menu met wat pinda's ;)

MaxxMark

Quote from: jowi on December 16, 2010, 19:54:09
Nou beetje hetzelfde als dat jij zegt dat een IDE als Visual Studio niet kan tippen aan een editor als VIM. Dat is dus appels en peren. Een IDE is namelijk geen editor maar een Integrated Development Environment... dat is dus een compiler, een debugger, deployment tools, testtools, versiebeheer, databaseconnecties/editors, diverse wysiwyg editors etc etc etc en oh ja een teksteditor in 1. Met syntax higlighting en autocomplete voor de taal die je wilt programmeren... dus niet echt appels en peren vergelijken maar meer een 8 gangen menu met wat pinda's ;)

Misschien had ik me wat beter moeten uitdrukken.

Hoewel VIM zich doet voorkomen als een heel simpele texteditor, is het dusdanig uitgebreid dat het 95% van de tools kan bieden die een IDE ook heeft. De tekortkomingen die vim vervolgens heeft ten opzichte van een IDE worden zeer ruimschoots overtroffen door de kracht van VIM.

Deze tekortkomingen vloeien vooral voort uit het feit dat het een console applicatie is en dus window oriented zaken moet missen (WYSIWYG, en drag&drop, etc). En doordat het een console app is zijn zaken als autocompletion vaak spartaans uitgevoerd.

De rest is verder prima te doen door externe tools direct vanuit VIM aan te sturen. Dus zo appels met peren vergelijken is het niet.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

roland p

Quote from: Mauclau on December 15, 2010, 18:06:26
Weer even omhoog halen  ;D
Zit ook flink te denken aan het zelf bouwen van een website, mede vanwege flinke kosten van extern onderbrengen.

Maar inmiddels is deze thread al flink over datum.
Met welk programma (freeware?) kan ik hier nu het beste mee aan de slag?
Hoeft geen site met rocket sience techniek te zijn, wel makkelijk in onderhoud en vrij simpele methode voor updates van nieuws.
Ook een occasion pagina zou er bij moeten waar wat fotootjes per artikel bij moeten..

Dank alvast voor het antwoord!
Maurice

Ik ben zelf nu met een eenvoudige website bezig. Ik had geen zin om in een cms te duiken dus heb ik XML + XSLT gebruikt.
De data van je website komt in xml bestandjes en met een xslt bestand wordt er een mooie html pagina van gerenderd. Dit renderen gebeurt op de client dus de meest domme webserver volstaat. Voor kleine websites werkt dit erg leuk. Google schijnt het ook nog te kunnen indexeren.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

johan d


Hammer46

Alhier gebruik ik DW en  :headbanging: , Photoschop  prima combinatie
Rotel
Rb-1080 / Rc-1070/ Rcd-1072/ Rt-1080 / Wharfedale Valdus 500/ Oehlbach NF1 / NF 214 / Canare 4S11


trouwkeverhuren

Ik maak gebruik van Visual Studio (Web), dit is vooral handig wanneer je met een database achter je website wilt gaan werken.

Madhouse

Gewoon lekker met Adobe software, Dreamweaver CS5 + Widget Tool en Photoshop CS5 + Adobe Bridge!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub