Review Sharp LC42XL2E

Started by awakener, December 14, 2007, 10:33:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

awakener

Er is een nieuwe review uit van de Sharp LC42XL2E. Dit schijnt een erg goed scherm te zijn met al nadeel dit scherm een zogeheten "red push" heeft. Voor de rest lijkt de 100Hz erg goed te werken. Nu gaat de keuze wel heel erg moeilijk worden. De nieuwe Toshiba 46ZF355D of de Sharp LC46XL2E....

Hier staat de review:

http://www.hdtvtest.co.uk/Sharp-LC42XL2E

Randal

Ik had de test ook al gezien.

Naast de irritante RED PUSH, heeft het scherm toch weer last van BANDING.  :-\
Ik vindt dat beide toch wel grote nadelen!
Ik had op een ander forum reeds gelezen dat de amerikaanse tegenhanger ook nog last van banding had (alhoewel minder dan zijn voorganger).

Vincent zal het er wel niet mee eens zijn, maar de Sony W3000 komt toch een stuk beter uit de test (is dan ook Highly recommended vs Qualified recommendation)...

Fico

Quote from: Randal on December 14, 2007, 11:50:07
Vincent zal het er wel niet mee eens zijn, maar de Sony W3000 komt toch een stuk beter uit de test (is dan ook Highly recommended vs Qualified recommendation)...

Hij heeft wel de Toshiba Z-series nog niet getest hé ;)

IMHO, na de Sony X3500 de beste LCD van het moment. Als je dan ook rekening houdt met de prijs is de Toshiba eigenlijk een no-brainer  ::)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

awakener

#3
Ik hoop dat hij dan ook de ZF serie gaat testen en niet de Z serie...... Aangezien de 40" ZF serie volgend jaar komt lijkt mij dit erg onwaarschijnlijk :(

PjotrrrNL

Doe mij maar een Panasonic plasma, goedkoper en minder 'beeldfouten' dan LCD.... ;D

Nooff

Quote from: PjotrrrNL on December 14, 2007, 21:55:07
Doe mij maar een Panasonic plasma, goedkoper en minder 'beeldfouten' dan LCD.... ;D

Ieder scherm heeft zijn nadelen. Zo heeft Panasonic last van het "purple snake" effect.

Fico

Quote from: Nooff on January 17, 2008, 17:55:39
Ieder scherm heeft zijn nadelen. Zo heeft Panasonic last van het "purple snake" effect.

Niet alle Panasonic's hebben daar last van dacht ik  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Nooff

Quote from: Fico on January 18, 2008, 14:19:36
Niet alle Panasonic's hebben daar last van dacht ik  :-\

Ook niet alle Sharps hebben last van banding. Ik heb zelf een XD1E en ik heb geen banding. Het beeld is perfect. Red push valt te vermijden als je in het service menu bepaalde tweaks doet. Als je alle reviews op HDtvtest bekijkt dan hebben ze allemaal wel ergens last van. Hebben ze geen beeldfouten dan hebben ze wel irritante pieptonen die men niet op kan lossen. Hoe dan ook, geen enkele tv is perfect.