Nieuwe holosoftware WAANZINNIG !!!

Started by J.A.F._Doorhof, April 4, 2003, 16:08:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

QuoteIn de holosoftware moet je wel eerst op APPLY drukken, anders veranderd er inderdaad niets.

::), ik zeg niks...  :-[
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

QuoteBij 1080*720 moet ik hor+ver op positief zetten en composiet aanvinken wil het werken

maar zo krijg ik wel beeld, hoe kan dat dan?

Dus even samengevat, ik begin bij het door jouw aangemaakte herstelpunt. Dan maak ik in powerstrip een resolutie van 1080*720, met een neg. synch op horizontaal en verticaal. Die composiet instelling laat ik dan uitgevinkt staan (??).

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbo

Als je maar beeld krijgt, dan maak het toch niet uit hoe het staat  ;)

Je kunt ook 'confirm changes' in H3D uit zetten.  Dan hoef je niet te confirmen.


Rob

J.A.F._Doorhof

Met een Barco zou ik in iedergeval de APPLY changes blijven gebruiken, het is me al een keer met een DATA gebeurt dat ik per ongeluk een verkeerde resolutie gebruikte, en dan kun je dus een monitor gaan aansluiten.
Het voordeel van APPLY CHANGES is dat je bij een foute resolutie 20 seconde later weer het origineel terug krijgt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Ach, ik ga vanavond gewoon weer verder experimenteren.

Ik wil het allemaal zo graag in 1 keer goed doen, maar zoals altijd met diverse software pakketten, het is een kwestie van vallen en opstaan.

Niets is zo fijn, dan na een hele avond vloeken en schelden het uiteindelijk voor elkaar te krijgen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbo

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  8, 2003, 11:56:07
Met een Barco zou ik in iedergeval de APPLY changes blijven gebruiken, het is me al een keer met een DATA gebeurt dat ik per ongeluk een verkeerde resolutie gebruikte, en dan kun je dus een monitor gaan aansluiten.
Het voordeel van APPLY CHANGES is dat je bij een foute resolutie 20 seconde later weer het origineel terug krijgt.

MvrGr.
Frank

Of je delete alle ongebruikte resoluties met powerstrip.


Rob

searcher

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  5, 2003, 20:25:22
Aangezien de PAL/NTSC switch niet helemaal van toepassing is voor je DLP kun je met de huidige software blijven draaien.

Anders kun je hem gewoon erover heen installeren.

MvrGr.
Frank

mm een te laat bedankje maar bij deze ik was al bang dat ik er geen SARS van snapte  ;D

                                                                             m.v.g Searcher



Grindtegel

Waarom moet ik de hor. en cert. synch op - zetten? Bij + werkt het toch ook?

Wat houd de composiet aan of uitvinken eigenlijk in, maw wat doet die instelling?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Ik geef het op hoor. Nu heb ik de pc al 10 keer opnieuw teruggezet naar het herstelpunt en ik krijg maar geen beeld.

Als ik de instellingen aanhoud zoals die er vanaf het begin instaan, trilt het beeld op de barco als een gek en geeft de blauwe buis niks weer, alleen de groene staat als een gek te trillen en de rode doet het een beetje.

Alle kabels zitten goed vast, en op mijn monitor heb ik ook gewoon beeld.

Als ik op de barco de standaard mechanische instelprocedure volg krijg ik ook normaal beeld van de drie buizen.

Wat is er toch mis, ik krijg er hoofdpijn van.

Ik word er behoorlijk chagrijnig van...  :-\

No 1 keer voor de goede orde: de instellinge van de monitor zijn:

Resolutie 1024*768
Hor. staat op -
Vert. staat op -
Composiet is niet aangevinkt.
Refresh rate 60Hz

Kom aub met iets concreets anders gooi ik straksjes nog mijn pc door het raam, al kan ik er waarschijnlijk beter zelf uitspringen wan het zal wel aan mij liggen...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Rob_Dingen

Hoi Grintegel

Ik heb het al meerdere malen gezegd.
Horizontaal en vertikaal op + en composite sync aanvinken.

Rob

Grindtegel

Kan dat met het probleem van de blauwe buis te maken hebben, dus de verkeerde instellingen mbt hor/ver/composiet ?

Volgens mij heb ik dat gosteren ook nog geprobeerd en dat gaf hetzelfde effedt.

Het is toch geen hardware probleem hoop ik. Ik heb alleen software matig ge-experimenteerd, niet hardwarematig. En ja, ieder keer heb ik erop gelet dat als ik weer via mijn monitor de boel corrigeerde, ik de Barco uit heb gezet en vice versa
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Nog even een klein ding wat ik misschien wel fout doe, ik denk daar nu pas aan.

Ik verander de hor/ver/comp. in : eigenschappen voor beeldscherm; instellingen; geavanceerd; etc.

Ik kan de hor/ver/comp. instellingen ook in powerstrip veranderen, maar dat is het enige wat ik nog niet heb geprobeerd, zou dat het zijn of mag dat niks uitmaken?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Je moet het zeker in Powerstrip aanpassen.
En hou de waardes van Rob dan aan.

Ik dacht dat beide negatief waren maar voor jouw projector kan het best wat anders zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

O.k. dan zal ik dat eerst nog eens gaan proberen.

De aanhouder wint!!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Wat ik ook probeer, het lukt niet.

Ik krijg wel beeld, maar dat is alleen van de groene en rode buis en het beeld trilt daarbij ontzettend. De blauwe buis doet niks.

Heeft dan niemand een idee wat dit is, het kan toch geen hardware probleem zijn? Ik heb nl. niet aan de hardware gezeten en geen kabel of zo verwisseld.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Laat ik het dan anders stellen, hoe kan ik zien of het aan de pc/software ligt of aan de barco?

Dat moet toch makkelijk te checken zijn?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wissel de kabel van de blauwe buis eens met die van de groene ?
Heb je bij het opstarten wel goed beeld ?

Heb je op andere resoluties goed beeld ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Weer iets duidelijker geworden.

Ik heb net mijn xbox even via svideo aangesloten en ik kreeg gewoon beeld.

Toen heb ik de groene en blauwe kabel omgewisseld. Het beeld bleef hetzelfde.

Als ik alleen de blauwe kabel losmaak heb ik uiteraard alleen beeld vanuit de groene en rode buis, maar nu is de trilling weg. Sluit ik alleen de blauwe aan en de groene niet, dan werkt alleen de rode buis.

Het probleem zit hem dus in de blauwe aansluiting (goh  :P). Maar zit sit hem nu in de ingang van de barco (lijkt me niet) of in de bnc mod op mijn radeon?

Het laatse lijkt me meer het geval. Hoe controleer ik dit?

Op mijn monitor (vga) heb ik wel gewoon beeld.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Aan de kabel zelf ligt het in ieder geval niet, heb net nog even de groene en de blauwe omgedraaid op zowel de pc als de barco en dit gaf hetzelfde resultaat.

Nu graag nog een antwoord op mijn vorige vraag en dan weet ik eindelijk waar het aan ligt.

Mijn idee is nogmaals dat het de bnc mod op de radeon kaart is, Frank weet jij hoe ik dit kan controleren?

Getting close...  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Heb net de pc opengemaakt en gecontroleerd of de draadjes nog vastgesoldeerd zitten en dat lijkt er inderdaad wel op.

Pffff, ben nu moegestreden, morgen weer verder kijken  :'(
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Hi,

Heb je een multimeter ?

Zo ja,
Doe dan het volgende.

Druk een paperclip in de VGA uitgang van je videokaart en zoek daar de RGB op, aangezien rood het zeker doet en groen is het redelijk makkelijk, begin met Rood en meet of je signaal door piept van de VGA uitgang naar de BNC uitgang, check dan de aarde via het chasis.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Allemaal niet nodig als je bij groen beeld hebt haal je die bij de projector los en stop hem in blauw heb je dan geen beeld ligt het aan de projector.

Rob

J.A.F._Doorhof

Volgens mij heeft hij dat al gedaan, maar ik ben ook even de weg kwijt.

Mischien handig om even alles GOED op een rijtje te zetten ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Asl ik op de barco de groene aansluit op de blauwe ingang krijg ik geen beeld (alleen rood) dus ligt het aan de Barco, als ik Rob mag geloven (en dat doe ik uiteraard).

Dus is de barco het probleem.

Enig idee wat er dan stuk is, en hoe ik dit kan herstellen?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Het blijft maar vreemder worden. Als ik de rode en blauwe op de barco omwissel krijg ik nogsteeds een erg groen beeld, maar als ik in de buizen kijk zie ik toch dat de blauwe buis aanstaat.

Sluit ik alles weer juist aan, zonder iets uit te zetten, dan blijf ik hetzelfde beeld houden en zie ik de baluwe buis dus ook werken, het zeer overheersende groene beeld blijft echter aanwezig.

Ik kom er niet uit...

Zaterdag komt Robbo met zijn pc bij me langs, ik denk dat ik het maar tot dan moet laten rusten. Als ik wel beeld krijg met de pc van Rob, dan weet ik waar het probleem zit.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview