Sta je geparkeerd als je in de auto zit?

Started by spotmatic, December 10, 2007, 15:40:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Nog maar een keertje dan.

Parkeren is alles langer dan stilstaan.

Onder stilstaan wordt bedoeld het kort stilstaan om mensen te laten in/uitstappen en/of goederen in/uit te laden.

RVV1990 artikel 23 en 24 gaan over waar je niet mag parkeren en stilstaan.

In bezwaar gaan heeft geen enkele nut overigens. men vertrouwt volledig op de toezichthouder. :P

Ik heb een keer een bekeuring gehad voor rood licht, terwijl ik opgehouden werd voor het overschrijden van een doorgetrokken streep. (Ik keerde op een weg met doorgetrokken streep)
Na het in bezwaar gaan dat ik helemaal niet aan de kant werd gezet voor rood licht, en de straatnaam klopte ook niet, kreeg ik een brief terug dat na onderzoek (???) bleek dat het stoplicht(???) ten tijde van de overtreding op rood stond en dat het bezwaar dus ongegrond was en dus betalen maar. :P :P :P

Ik heb zelf 3 jaar bij de politie gewerkt als agent en dit soort collega's waren de reden dat ik weg ben daar. Ook plaatsvervangende schaamte voor dit soort types. :-[

maw, zo makkelijk kom je ermee niet weg. Zelfs als het geheel niet klopt.

Raphie heeft dus wel een punt ;) Jammer genoeg.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

Dank je TipTop, je bevestigd dus de inside info,die ik ook al gegeven had.
Kunnen we dus stoppen met die verjaardags kringgesprek grootspraak?  dank u!  :-X  ;D
Dat doe je maar bij je schoonmoeder op de koffie, maar niet hier  ;D
JBL PRX Power!

Job

Quotekreeg ik een brief terug dat na onderzoek (Huh) bleek dat het stoplicht(Huh) ten tijde van de overtreding op rood stond en dat het bezwaar dus ongegrond was en dus betalen maar.
Tegen zo'n brief kun je natuurlijk ook bezwaar aantekenen. Uiteindelijk kun je het dan laten voorkomen. Mijn vrouw werd op de bon geslingerd voor oversteken bij rood licht, volgens haar onterecht, omdat ze bij groen begon met oversteken. Bezwaar aangetekend, bezwaar afgewezen (op verkeerde gronden overigens), in beroep gegaan tegen afgewezen bezwaar, voor laten komen, gelijk gekregen van de rechter (die opmerkte dat hij de gehele procedure bij de politie en de officier slordig vond overkomen).

tiptop

Dat is waar. :)

Maar ik had geen zin in die hele procedure. Daarnaast heb ik weinig tijd. De tijd die ik er in moet steken kost me dan meer, maar officieel moet die verkeersofficier waar het eerste bezwaar heen gaat al serieus met je bezwaar omgaan en niet een standaard brief sturen met zulke onzin.
Die is dan erg slecht met zijn vak bezig en steunt dus slechte handhaving, waardoor het oordeel van mensen, dat de politie slecht bezig is, overeind staan.
Er wordt niet gecorrigeerd naar de dienders toe die dus een soort vrijbrief krijgen op deze manier.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Job

#79
Quote from: tiptop on December 15, 2007, 12:27:10
Er wordt niet gecorrigeerd naar de dienders toe die dus een soort vrijbrief krijgen op deze manier.
Dat lijkt me onjuist. In de zaak van mijn vrouw werden politie en officier door de rechter vermaand.

Wat betreft dat het tijd kost: iemand die ik ken moest voorkomen omdat hij een (nooit ontvangen) acceptgiro voor een boete niet had voldaan. Bij de zitting deelde hij mee dat hij best had willen betalen, maar dat hij nu vond dat hij genoeg gestraft was door te moeten voorkomen en een halve dag werktijd aan de zitting kwijt was (een halve werkdag is voor een freelancer al snel rond de 200 euro). Dat vond de rechter ook.

The Foundation

Quote from: wil on December 12, 2007, 16:08:06
Ik zou hem even bellen:



de rijdende rechter , goed in de gaten houden als em uit zijn auto stapt .
hij zal direkt een vonnis hebben over zijn stilstaand- geparkeerde auto  O0

tiptop

Quote from: Job on December 15, 2007, 13:14:38
Dat lijkt me onjuist. In de zaak van mijn vrouw werden politie en officier door de rechter vermaand.

Wat betreft dat het tijd kost: iemand die ik ken moest voorkomen omdat hij een (nooit ontvangen) acceptgiro voor een boete niet had voldaan. Bij de zitting deelde hij mee dat hij best had willen betalen, maar dat hij nu vond dat hij genoeg gestraft was door te moeten voorkomen en een halve dag werktijd aan de zitting kwijt was (een halve werkdag is voor een freelancer al snel rond de 200 euro). Dat vond de rechter ook.

Ja, Dan pas ja, bij de rechter! Maar het eerste bezwaar wordt beoordeeld door een verkeersofficier van justitie. Die geeft dan reply. Ook eventueel in de richting van de politie. De rechter behandeld alleen de zaken waarbij doorgeprocedeerd wordt. De politieagent in kwestie merkt daar niets meer van.
De zaken die voorkomen zijn maar een schijn van degenen die in de eerste instantie ingediend worden. de meeste betalen dan maar, meestal om dezelfde reden als dat ik dat deed.

Ik had het dus over de officier van justitie, niet de rechter. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Job

#82
Quote from: tiptop on December 15, 2007, 20:07:20
Ik had het dus over de officier van justitie, niet de rechter. ;)
Nee, je claimde - beetje populistisch - dat de politie een vrijbrief krijgt als de officier zijn werk niet goed doet. Terwijl er wel controle is, in de vorm van de rechter.

Als het vaak voorkomt dat politie en.of officier wanpresteren, dan zal dat de rechterlijke macht normaliter opvallen, en die kan dan maatregelen (laten) nemen. Een officier die relatief veel zaken bij de rechter verliest, valt op bij zijn baas. Een politieagent die boetes uitdeelt die regelmatig leiden tot zaken die bij de rechter verloren worden, zal opvallen bij de officier, die dat kan rapporteren.

Er is dus controle en overzicht. En geen vrijbrief.

QuoteDe zaken die voorkomen zijn maar een schijn van degenen die in de eerste instantie ingediend worden. de meeste betalen dan maar, meestal om dezelfde reden als dat ik dat deed.
De vrijbrief wordt dan dus gegeven door de passieve burger, die zich neerlegt bij de gang van zaken. Als dat zo is, dan faalt niet het systeem, maar de burger, die geen gebruik maakt van zijn rechten.

tiptop

Misschien omdat die burger het systeem te omslachtig vindt en te weinig vertrouwen heeft in de rechtspraak ;)

je klinkt trouwens alsof je je persoonlijk aangevallen voelt, Job. Zit je ook in die richting?

Geloof me als ik zeg dat ik van dichtbij heel veel foute dingen heb meegemaakt binnen de politie en rechtelijke macht.
Dus als je wil gaan zeggen dat ik niet moet trappen in indianenverhalen gaat niet op bij mij. Daarvoor ben ik te vaak teleurgesteld.
Bij voorbaat dus vast.

En populistisch ben ik niet. Maar eigen ervaringen hebben mij wel wantrouwend gemaakt tov het rechtsysteem in Nederland. Theoretisch klopt het, maar aan de uitvoering wil het nog wel eens aan schorten. :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Job

#84
QuoteMisschien omdat die burger het systeem te omslachtig vindt en te weinig vertrouwen heeft in de rechtspraak
Daarmee ondermijnt die burger dan dus de werking van de in het systeem ingebouwde controlefunctie.

Quoteje klinkt trouwens alsof je je persoonlijk aangevallen voelt, Job.
Niet in het minst, hoor. Waardoor krijg je die indruk?

QuoteZit je ook in die richting?
Niet in de verste verte.

QuoteGeloof me als ik zeg dat ik van dichtbij heel veel foute dingen heb meegemaakt binnen de politie en rechtelijke macht.
Ik geloof je meteen. Betekent niet dat het systeem niet deugt.

Quoteeigen ervaringen hebben mij wel wantrouwend gemaakt tov het rechtsysteem in Nederland.
Daar kan ik natuurlijk niet over oordelen.