Sta je geparkeerd als je in de auto zit?

Started by spotmatic, December 10, 2007, 15:40:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Dat is weer een ander verhaal, van mij mag de snelheidslimiet ook verdwijnen, maar als jij je aan de regels houdt is er niks aan de hand (hoewel dat nu in 2/3 van Nederland betekend dat je je 6e versnelling niet kan gebruiken) ;D
JBL PRX Power!

vtuinen

Quote from: Raphie on December 12, 2007, 15:38:08
Dat is weer een ander verhaal, van mij mag de snelheidslimiet ook verdwijnen, maar als jij je aan de regels houdt is er niks aan de hand (hoewel dat nu in 2/3 van Nederland betekend dat je je 6e versnelling niet kan gebruiken) ;D

Wees blij dat je een zesde versnelling hebt  ;D
Equipment check my avatar

Kerstmanno

Quote from: vtuinen on December 12, 2007, 15:33:38
Want ? Is het strafbaar om een brief te sturen ?

Of het nu wel of niet lukt geeft dit soort brieven wel aan waar de schoen wringt namelijk de nutteloze staatkasspekkende 4km/h te hard-bekeurinkjes (ja ja ik weet het eigenlijk is het 4 + correctie km te hard, maar dan nog)

Erik 



Nee, het sturen van een brief is uiteraard niet direct strafbaar. Echter, er kwam een trend dat iedereen bij elke boete een standaard brief van de tuftufclub stuurde. Ik weet niet op welke rechtsgrond uiteindelijk boetes werden uitgedeeld... zou iets te maken hebben kunnen met minachting en/of belemmeren van justitie... Misschien dat iemand met juridische kennis hier meer over kan vertellen.

Wikke

Stilstaan op een parkeerplaats is stoppen.

Quotehoe heeft die ambtenaar kunnen zien of er daadwerkelijk geen kaartje achter het raam lag?
Soms geldt er omgekeerde bewijslast en ben je SCHULDIG tot het tegendeel bewezen is.
Stel: je dient een belastingsaangifte in, en je vult --al dan niet opzettelijk ::) ::)-- een paar verkeerde getallen in. Als zo een overheidsgesubsidieerde stempelklopper kan aantonen dat er ergens iets niet klopt, moet JIJ bewijzen dat de rest juist is ipv dat zij moeten bewijzen dat het onjuist is. Princiepe van: als een deel van het geheel onbetrouwbaar is, hoe betrouwbaar is de rest dan??

Je zou dus kunnen aanvoeren dat je wel degelijk een kaartje had, maar dat dit al opgeborgen was vlak voor je vertrek uit je parkeerplaats. Niets te zien voor het raam dus. Als bewijs kan je dan natuurlijk alleen maar (een kopie van) het kaartje mee opsturen. Gaat niet tenzij je nog een oud kaartje hebt, dit inscant en wat prutst met photoshop >:D. Je moet tenslotte maar een fotokopie opsturen, niet het origineel.

Ook zijn er websites geweest waar je gebruikte kaartjes kon kopen tegen een prijsje, juist voor dit soort problemen.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Raphie

Quote from: Wikke on December 12, 2007, 15:48:57
Stilstaan op een parkeerplaats is stoppen.
Soms geldt er omgekeerde bewijslast en ben je SCHULDIG tot het tegendeel bewezen is.
Stel: je dient een belastingsaangifte in, en je vult --al dan niet opzettelijk ::) ::)-- een paar verkeerde getallen in. Als zo een overheidsgesubsidieerde stempelklopper kan aantonen dat er ergens iets niet klopt, moet JIJ bewijzen dat de rest juist is ipv dat zij moeten bewijzen dat het onjuist is. Princiepe van: als een deel van het geheel onbetrouwbaar is, hoe betrouwbaar is de rest dan??

Je zou dus kunnen aanvoeren dat je wel degelijk een kaartje had, maar dat dit al opgeborgen was vlak voor je vertrek uit je parkeerplaats. Niets te zien voor het raam dus. Als bewijs kan je dan natuurlijk alleen maar (een kopie van) het kaartje mee opsturen. Gaat niet tenzij je nog een oud kaartje hebt, dit inscant en wat prutst met photoshop >:D. Je moet tenslotte maar een fotokopie opsturen, niet het origineel.

Ook zijn er websites geweest waar je gebruikte kaartjes kon kopen tegen een prijsje, juist voor dit soort problemen.

Ook deze bijdrage heeft weer een hoog "verjaardagsfeest kringgesprek gehalte"  ;D ;D ;D Wat een onzin...... :o :o
JBL PRX Power!

Kerstmanno

Ach ja, waar het uiteindelijk op neer komt is dat je toch altijd genaaid wordt.

Heb een keer protest aangetekend tegen een boete voor fout parkeren. Na 8 weken wist die agent nog PRECIES de situatie. Onzin natuurlijk. Zelfs een mooi verhaal dat mijn auto fout stond, dat hij 10 minuten later terugkwam en me toen pas een boete had gegeven. Hahahaha, bullshit natuurlijk. Maar ja, je doet er niks aan.

Ook een keer protest aangetekend tegen twee bekeuringen vlak na elkaar. Eerst geflitst en 5 minuten later gepakt door trajectcontrole. Op mijn hele verweer kwamen ze alleen terug met het antwoord dat de appartuur goed (geijkt) was. Tsja... ging het niet echt over..  :-\

eazyQ

Quote from: vtuinen on December 12, 2007, 15:33:38
Want ? Is het strafbaar om een brief te sturen ?
nee maar het is wel strafbaar om opzettelijk de staat te dwarsbomen en dat is wat je doet met die standaard brieven.

eazyQ

Quote from: Kerstmanno on December 12, 2007, 15:56:12
Ach ja, waar het uiteindelijk op neer komt is dat je toch altijd genaaid wordt.

Heb een keer protest aangetekend tegen een boete voor fout parkeren. Na 8 weken wist die agent nog PRECIES de situatie. Onzin natuurlijk. Zelfs een mooi verhaal dat mijn auto fout stond, dat hij 10 minuten later terugkwam en me toen pas een boete had gegeven. Hahahaha, bullshit natuurlijk. Maar ja, je doet er niks aan.

Ook een keer protest aangetekend tegen twee bekeuringen vlak na elkaar. Eerst geflitst en 5 minuten later gepakt door trajectcontrole. Op mijn hele verweer kwamen ze alleen terug met het antwoord dat de appartuur goed (geijkt) was. Tsja... ging het niet echt over..  :-\
Dan maak je ons toch nieuwsgierig waar je verweer dan WEL overging natuurlijk...

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

eazyQ

Het lijkt hier wel een verjaardagskransje :P

spotmatic

Inderdaad, ik vroeg alleen maar of mijn vader een beetje kans maakte, en ondertussen zijn we al drie pagina's verder  :P
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

vtuinen

Quote from: Tim Radges on December 12, 2007, 16:02:13
nee maar het is wel strafbaar om opzettelijk de staat te dwarsbomen en dat is wat je doet met die standaard brieven.

Hoezo dwarsbomen  ??? De overheid kiest er zelf voor om niet standaard bij een boete een foto, ijkrapport etc. mee te sturen. Je moet dus door middel van een brief daarom vragen.

Erik
Equipment check my avatar

spotmatic

Quote from: vtuinen on December 12, 2007, 16:13:06
Hoezo dwarsbomen  ??? De overheid kiest er zelf voor om niet standaard bij een boete een foto, ijkrapport etc. mee te sturen. Je moet dus door middel van een brief daarom vragen.

Ik herinner me nog de foto die ik van mijn auto opvroeg (4km te hard gereden). Blijkbaar was ik 's-avonds geflitst, want ik kreeg een volkomen zwart vel papier waarop alleen de kentekenplaat zichtbaar was.  ::)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Kerstmanno

Quote from: Tim Radges on December 12, 2007, 16:05:22
Dan maak je ons toch nieuwsgierig waar je verweer dan WEL overging natuurlijk...

:)

Ik vroeg me af (kon het nergens goed terugvinden) of dit niet eigenlijk twee keer een boete was voor hetzelfde vergrijp. Ik dacht echter dat het niet zo zou zijn, omdat het sowieso al om twee verschillende soorten controles ging. Verder stelde ik dat ik het redelijk zou vinden als 1 van de 2 boetes zou worden kwijtgescholden.
Als ik nou een brief zou hebben gekregen waarin ze zouden zeggen: "Haha, jammerrrr! Het is geldig en daarmee uit.", dan zou ik het jammer vinden, maar dan zou ik het begrijpen. Nu kwamen ze met een brief over een ijkrapport. Dan krijg ik het gevoel dat ze mijn brief totaal niet hebben gelezen en mij een standaard tuftufbriefje sturen ;) En dat vond ik niet correct. Mjah... ach, zo gaan die dingen nou eenmaal.

eazyQ

@vtuinen, als men dat zou doen, zouden de boetes nog veel hoger worden. Bovendien gaat men ervan uit dat je zelf ook wel weet dat je te hard hebt gereden. Bovendien heb ik over de standaardbrieven die veelal gebruikt worden puur om onder een boete uit te komen. En een van de standaard procedures bij dat soort brieven is alles opvragen wat kan zoals ijkrapporten, foto's van de exacte maat zoals ze gemaakt zijn en wat nog meer en daarmee belemmer je justitie omdat ook daar bekend is dat het alleen maar gebeurd om dwars te liggen.

@kerstmanno, begrijpelijke reden, jammer dat je er niet dieper op bent ingegaan.

eazyQ

Quote from: spotmatic on December 12, 2007, 16:16:04
Ik herinner me nog de foto die ik van mijn auto opvroeg (4km te hard gereden). Blijkbaar was ik 's-avonds geflitst, want ik kreeg een volkomen zwart vel papier waarop alleen de kentekenplaat zichtbaar was.  ::)
tijdstip staat toch vermeld bij je beschikking? ???

Don_Paul

#66
Quote from: Tim Radges on December 12, 2007, 17:16:49
@vtuinen, als men dat zou doen, zouden de boetes nog veel hoger worden. Bovendien gaat men ervan uit dat je zelf ook wel weet dat je te hard hebt gereden. Bovendien heb ik over de standaardbrieven die veelal gebruikt worden puur om onder een boete uit te komen. En een van de standaard procedures bij dat soort brieven is alles opvragen wat kan zoals ijkrapporten, foto's van de exacte maat zoals ze gemaakt zijn en wat nog meer en daarmee belemmer je justitie omdat ook daar bekend is dat het alleen maar gebeurd om dwars te liggen.

Allereerst is het pertinent NIET zo dat boetes 'kostendekkend' moeten zijn. Het gaat om de afschrikkende werking ervan, niet om geld verdienen dan wel de kosten hiervan te dekken - althans, dat houdt meneer Spee (officier van justitie die belast is met verkeer) ons altijd voor. Krijg ik anders ook korting op mijn bekeuring als er een minder kostende (flitspaal tov bemande flitspaal) controle gebruikt wordt?

Ten tweede belemmer je justitie niet door gewoon te vragen om bewijsmateriaal. Justitie beweert dat jij een overtreding hebt begaan, is niet meer dan redelijk (en ook wettelijk toegestaan) dat je om bewijsmateriaal mag vragen, in beroep mag gaan, zaken voor mag laten komen enz. Is gewoon onderdeel van een rechtsstaat. Je krijgt hier, itt de eerdere beweringen, ook geen boete voor. Dat zou er nog bij moeten komen, dat je geen gebruik mag maken van standaard bezwaartemplates (of het zinvol is kan je je wel afvragen). Mag dat dan ook niet bij bezwaren tegen WOZ-beschikkingen of inkomstenbelasting-aanslagen? Onzin. Stoere taal van meneer Spee om mensen af te schrikken.

In de praktijk krijg je overigens geen ijkrapporten e.d., je mag al blij zijn als je een kopie foto krijgt. Ik heb het zelf al een aantal malen meegemaakt: kruispunt waarvan ik WEET dat de camera aanstaat, ik rijdt er 10 keer per week met maximaal 40 km/uur overheen, en TOCH drie keer in twee weken een bekeuring krijgen voor 52km/uur. En een nog sterker voorbeeld: mijn vriendin heeft een bekeuring gekregen voor 145km/uur in een, let wel, driecylinder Daihatsu Cuore van 1100cc. Dat ding gaat volgens fabrieksopgave 130, en dit exemplaar was echt met geen mogelijkheid boven de 120 te krijgen. Toch een bekeuring, protesten (met voorbeeld fabrieksopgave!) en verzoeken om foto/ijkrapporten worden gewoon afgewezen. Het is dat ik geen tijd en zin heb om het voor te laten komen, maar eigenlijk moet je dat wel doen. Oh, en denk ook niet dat justitie zich aan 'normale' reactietermijnen e.d. houdt, standaard zinnen als 'bij geen reactie binnen x weken beschouw ik dit als afgehandeld' maken daar geen indruk....

Het zou bovendien maar een kleine moeite zijn om bij de beschikking meteen de foto en ijkrapport af te drukken?

En wat al eerder gezegd wordt, ik heb het meegemaakt dat agenten anderhalf jaar! na een overtreding met een stalen gezicht beweerden zich de situatie nog precies te herinneren. Lijkt me ook niet redelijk om dat van ze te vragen, overigens. En voor de beweringen dat alle apparatuur altijd geijkt is en dat hier allemaal sluitende procedures voor zijn; helaas, ook hier geloof ik niets van. Even een paar recente voorbeelden: advocaten-verdachten gesprekken worden illegaal door justitie afgeluisterd EN dan ook nog eens niet achteraf gewist, een niet-beedigde rechter handelt drie weken lang rechtszaken af, een agent zonder bevoegdheid neemt alcohol-controles af, en dat is alleen nog maar in de laatste paar weken. Zelf genoeg situaties op de weg gezien waarin een onbemande flitswagen aan de kant van de weg foto's stond te maken. Mag niet, er moet een agent in zitten (of zeer dicht in de buurt zijn, daar wil ik vanaf wezen). Er wordt nog dagelijks gecontroleerd met laserguns, en die staan nog altijd niet als legaal opsporingsmiddel in onze rechtspraak.Nee, ik heb helaas geen hoge pet op van de integriteit van ons justitieel apparaat op het gebied van verkeersovertredingen.

Om weer even on-topic te komen: Zoals al eerder gezegd, hoe heeft de parkeerbeambte kunnen constateren dat er geen parkeerkaartje in de wagen van je vader lag? Zullen we eens wedden dat er in zijn proces-verbaal gewoon staat dat hij dit gezien heeft? Kent je vader toevallig niemand die daar ook stond die mogelijk het oude kaartje nog heeft? Anders gewoon zeggen dat dit kaartje inmiddels al weggegooid is omdat er immers geen boete uitgereikt was, als je tenslotte in de auto zat en je krijgt hem niet ter plekke zou ik iig mijn parkeerkaartjes niet drie weken lang bewaren.  Maar ja, dat is wat redelijk is, in de praktijk zal dit argument wel van tafel geveegd worden.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Wikke

#67
QuoteOok deze bijdrage heeft weer een hoog "verjaardagsfeest kringgesprek gehalte"     Wat een onzin...... 
Is dit zo?


http://www.parkeergeld.nl/
http://www.nu.nl/news/910485/50/Site_verkoopt_oude_parkeerkaartjes_aan_'verzamelaars'.html
http://www.zoekbon.nl/

Omgekeerde bewijslast bestaat wel degelijk:
http://www.inkeer.nl/index_bestanden/Page1577.htm
http://www.nsz.be/index.cfm?PageID=18119&News_ID=16555&style=66


Ps. Even info opzoeken kost maar evenveel tijd en moeite als schieten op de boodschapper en heeft als pluspunt dat je er ook nog eens van bijleert.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Don_Paul

Quote from: spotmatic on December 12, 2007, 16:16:04
Ik herinner me nog de foto die ik van mijn auto opvroeg (4km te hard gereden). Blijkbaar was ik 's-avonds geflitst, want ik kreeg een volkomen zwart vel papier waarop alleen de kentekenplaat zichtbaar was.  ::)

Dat is nog eens een handige manier van foto's achteraf in elkaar knutselen. Als de vermeende overtreding tussen 20:00-06:00 gemaakt is, gewoon adhv een kenteken een plaat genereren, op een zwarte achtergrond afdrukken en presto! :) Heb je al die dure camera's niet eens nodig, gewoon een photoshop-scriptje en je bent er.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Raphie

Quote from: Wikke on December 13, 2007, 14:30:30
Is dit zo?


http://www.parkeergeld.nl/
http://www.nu.nl/news/910485/50/Site_verkoopt_oude_parkeerkaartjes_aan_'verzamelaars'.html
http://www.zoekbon.nl/

Omgekeerde bewijslast bestaat wel degelijk:
http://www.inkeer.nl/index_bestanden/Page1577.htm
http://www.nsz.be/index.cfm?PageID=18119&News_ID=16555&style=66


Ps. Even info opzoeken kost maar evenveel tijd en moeite als schieten op de boodschapper en heeft als pluspunt dat je er ook nog eens van bijleert.

Heb je links even gelezen: beide sites zijn nou niet echt "succelvol" te noemen qua traffic ;D
Daarnaast, heeft een belasting onderzoek niks van doen met de bewijslast van een verkeersovertreding en hebben wij in NL niks van doen met belgische wetgeving ;)

Dus aardige poging, maar nee veranderd niets aan dit topic ::)
JBL PRX Power!

Ghosty J

hm ff gekeken op wiki
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parkeren

Parkeren is het manoeuvreren van een voertuig naar een daarvoor bestemde plaats buiten de normale rijbaan (een parkeerplaats), met de bedoeling het daar voor enige tijd te laten staan. Volgens het Belgische verkeersreglement is een voertuig geparkeerd als het langer stilstaat dan nodig is voor het laten in- en uitstappen van passagiers of voor het laden en lossen van goederen. Parkeren is normaliter het sluitstuk van een rit, tocht of vlucht (ook vliegtuigen en schepen parkeren).

Parkeerplaatsen zijn onderdeel van de verkeersinfrastructuur en worden in bijna alle landen aangeduid met de letter P


kweet niet of het ook zo in nl is!

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Raphie

#71
Quote from: Ghosty J on December 13, 2007, 16:26:35
kweet niet of het ook zo in nl is!


Heb jij een rijbewijs? ;D
JBL PRX Power!

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

The Foundation

Quote from: Audioloog on December 11, 2007, 13:10:14
Of je nou naast de auto staat of erin zit, dat verandert niets aan de staat van de auto: geparkeerd  :P

das niet waar...

want ik parkeer nooit als ik aan de rode lichten sta !!
ik sta gewoon stil , bij rood

Brammetje

Quote from: Mariusz on December 10, 2007, 16:54:43
Heb exact hetzelfde meegemaakt, ze kunnen blijkbaar van 100 m afstand zien dat jij geen betaalbewijsje onder de ruit hebt! Die had ik ook niet, maar daar gaat het nu niet om;)

Je hebt van die betaalautomaten waar de nummers van de parkeerplekken opstaat met een minuten meter. Daar heb je dus geen kaartje bij nodig.