Sta je geparkeerd als je in de auto zit?

Started by spotmatic, December 10, 2007, 15:40:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob H

#25
Quote from: bmateijsen on December 10, 2007, 17:07:04
Er is geloof ik een tenzij..... namelijk tenzij je met knipperende alarmlichten staat.

Nee, dat menen veel mensen, maar dat heeft geen verdere wettelijke betekenis. Het zijn waarschuwingslichten, meer niet.

De definities zijn grofweg als volgt:

- Stoppen: stil zetten van het voertuig omdat de verkeerssituatie dit vereist;
- Stilstaan: vrijwillig stil zetten van het voertuig om (onmiddelijk) personen in- of uit te laten stappen, of goederen te laden of te lossen;
- Parkeren: vrijwillig stil zetten van het voertuig zonder bovengenoemde redenen bij 'stilstaan'.


Edit: En om spotmatic's vraag te beantwoorden: Ja, ook zonder uit te stappen sta je dus geparkeerd ;).
Destroy the core!™

beunky

Quote from: Tazzy on December 10, 2007, 19:09:41
Hoe denkt de controlleur aan te tonen dat je pa geen kaartje had eigenlijk?

Dat werkt dus andersom: jij moet aantonen dat je het kaartje wél hebt!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Rob H

#27
Quote from: jaco on December 10, 2007, 17:53:48
Wellicht moet je gewoon op de rijbaan blijven staan (als er geen stopverbod geld)

Het blauwe ronde bord met rode rand en kruis is een stilstaan-verbod, geen stopverbod ;) (dat zou de verkeersveiligheid niet ten goede komen >:D).

QuoteDan is het denk ik makkelijker hard te maken dat je aan laden en lossen doet.

Bij laden en lossen moet het gaan om goederen van enige omvang, en dient e.e.a. onmiddelijk plaats te vinden. Stel dat je als leverancier dus een TV bezorgt, dan mag het toestel alleen uit de wagen naar de bestemming worden gedragen; dient er ook nog afgerekend of geinstalleerd te worden (of een kopje koffie te worden genuttigd ;-)), dan valt het onder parkeren.

QuoteDus stel nu je gaat voor 2 lege parkeerplekken staan op de rijbaan, en er is geen stopverbod...

Dat heet aso ;). Twijfel een beetje hier aangezien 'dubbel parkeren' gedefinieerd wordt als het parkeren op de rijbaan naast een geparkeerde auto; daar is in dit geval in feite geen sprake van. Maar er zal ongetwijfeld een regeltje zijn dat dit afdekt ;).
Destroy the core!™

Raphie

yep en die regel is dat je ALTIJD "uiterst rechts" dient te parkeren  ;)
JBL PRX Power!

Rob H

Quote from: Raphie on December 11, 2007, 09:07:48
yep en die regel is dat je ALTIJD "uiterst rechts" dient te parkeren  ;)

:-[ Inderdaad ;).
Destroy the core!™

kippekop

#30
Quote from: Nelisje on December 10, 2007, 16:27:01
Stilstaan/ laden en lossen. Volgens mij is er een flink verschil tussen de 2. Zowiezo 1 streep op het verbodsbord :P

Beetje vaag verhaal maar het is allicht te proberen om bezwaar aan te tekenen. Niet geschoten is altijd mis en je hebt dan zowiezo nog wat meer waar voor je geld als je een paar ambtenaren weer eventjes bezig houdt :D

Stilstaan op een parkeerplaats heet bij mij nog altijd parkeren. En laden en lossen op een parkeerplaats als particulier moet dus wel onmiddelijk, daar zou je nog wel wat van kunnen maken.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

hifiman

Of je nou naast de auto staat of erin zit, dat verandert niets aan de staat van de auto: geparkeerd  :P

Dirc

Ik heb nog wel een bezwaarschrift-templateje liggen ergens:D

Dirc

#33
Astu:

Quote
Officier van Justitie

Postbus 7005

3300 GE

Dordrecht



Beschikkingsnummer: xxxxxxxxxxxxxxx

Pleegdatum: 02 dec. 2001

Kenteken voertuig: xx-xx-xx



Dhr. Balkenende

Rukbunker 33A

1111 AA Waspik

17-03-1981

Bankrekening nummer: xxxxxxxxx



2002-02-08 [datum vandaag]



Edelachtbare Heer, Mevrouw,



Hierbij maak ik bezwaar tegen Uw beschikking met beschikkingsnummer xxxxxxxxxxxx

waarvan kopie is bijgevoegd.



Ik wijs daartoe op het volgende.

Naar mijn beste weten reed ik op het in de beschikking genoemde tijdstip niet op de in de

beschikking genoemde plaats. Ik ga er dan ook van uit dat de waarneming van de betreffende

opsporingsambtenaar niet correct geweest is. Ongetwijfeld is door de snelheid van handelen

een schrijffout, dan wel typefout gemaakt.



Mocht dit al anders zijn, dan is in ieder geval de snelheidsmeting niet juist geweest.

Ik ben ervan overtuigd, onder meer op basis van eigen waarneming en/of ervaringsregelen, dat

ik niet aldaar op dat tijdstip te hard, althans met de in de beschikking genoemde snelheid, heb

gereden. Dit betekent dus dat de snelheidmeting onjuist moet zijn geweest. Dit laatste is

veroorzaakt doordat het gebruikte meetmiddel niet deugdelijk functioneerde, of doordat deze

niet volgens de voorschriften, niet door een gekwalificeerde ambtenaar werd gebruikt of niet

op een juiste manier op de auto met mijn kenteken is gericht of geschoten.



Gelet op de op het OM rustende bewijslast dient dan ook te worden aangetoond dat de

meting deugdelijk is gebeurd. Daartoe dienen de volgende documenten te worden

geproduceerd:



a) Het ambtsedig proces-verbaal waaruit ondubbelzinnig blijkt de door de

opsporingsambtenaren gedane waarneming van de gereden snelheid, het constateren van het

kenteken en dat op de wagen met dat kenteken is gericht en geschoten. Uit hetzelfde

proces-verbaal dient eveneens te blijken dat het meetmiddel volgens de voorschriften is

bediend door een daartoe gekwalificeerde ambtenaar. Hiertoe dient ook het

bedieningscertificaat van de betreffende ambtenaar te worden overgelegd.



b) een verklaring van een onderzoek van de betreffende meetapparatuur (dus waarmee deze

meting is verricht) door het NMi, waaruit het serienummer blijkt en waardoor de

betrouwbaarheid van dit meetmiddel is geverifieerd als bedoeld in de Regeling Meetmiddelen

Politie en KLPD d.d. 4 en 7 juli 1997. Ik verwijs u hiervoor naar de uitspraak van de Hoge

Raad d.d. 22 augustus 2000 Zaaknr. 323-99-V.



Indien u om nadere informatie aan de politie vraagt verzoek ik u hiervan mij op de hoogte te

stellen. Indien de informatie u niet binnen 4 weken bereikt verzoek ik u, op grond van de

Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften d.d. 29 juni 1999

(registratienummer 1999A027; laatst gewijzigd per 7 november 2000; Stcrt 1999, 137 en

2000, 236, 238) de beschikking te vernietigen.



Hoogachtend,



Naam Dhr Pipoo de clown [je naam]


spotmatic

Kijk, daar heeft mijn vader wat aan, bedankt! Altijd handig om bezwaar te maken tegen een beschikking voor te hard rijden terwijl je een boete hebt gehad voor niet betalen van het parkeerkaartje  ;D ::)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Dirc

woordjes veranderen......... ;D

Vriend van mijn zusje had zo'n 1600 euro per jaar aan boetes.....dus dan is het de moeite even zo'n ding te bakken. Vaak is t apparaat niet geijkt enzo en verscheuren ze hem snel.

Je kan altijd proberen.

Kerstmanno

Het waardeloze hiervan vind ik dat de bon dus niet achter de ruitewisser is gedaan. Normaal gesproken moet je een kaartje kunnen tonen als je bezwaar aantekent. Als je inderdaad een kaartje had en je ziet dat je toch een boete hebt gekregen (omdat de controleur het wellicht niet goed gezien had), dan zul je dit natuurlijk bewaren. Maar als je bekeurd wordt zonder dat je het weet, dan zal je er ook nooit aan denken om dat kaartje nog te bewaren...

spotmatic

Quote from: Kerstmanno on December 11, 2007, 13:55:27
Het waardeloze hiervan vind ik dat de bon dus niet achter de ruitewisser is gedaan. Normaal gesproken moet je een kaartje kunnen tonen als je bezwaar aantekent. Als je inderdaad een kaartje had en je ziet dat je toch een boete hebt gekregen (omdat de controleur het wellicht niet goed gezien had), dan zul je dit natuurlijk bewaren. Maar als je bekeurd wordt zonder dat je het weet, dan zal je er ook nooit aan denken om dat kaartje nog te bewaren...

En wat als de bon van achter de ruitenwisser is weggeblazen door de wind, of dat iemand anders hem heeft gepakt en weggegooid? Andere omstandigheden, zelfde resultaat.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Kerstmanno

Quote from: spotmatic on December 11, 2007, 13:57:06
En wat als de bon van achter de ruitenwisser is weggeblazen door de wind, of dat iemand anders hem heeft gepakt en weggegooid? Andere omstandigheden, zelfde resultaat.

Ja, dat is natuurlijk even waardeloos!

beunky

Sterker nog, als je dat bonnetje niet hebt is de kans uitermate groot dat je bezwaar niet-ontvankelijk wordt verklaard omdat je domweg te laat bent (veelal wordt pas ná 6 weken, de bezwaartermijn, de factuur gestuurd, het papiertje is de beschikking).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

kippekop

Quote from: Dirc on December 11, 2007, 13:24:10
woordjes veranderen......... ;D

Vriend van mijn zusje had zo'n 1600 euro per jaar aan boetes.....dus dan is het de moeite even zo'n ding te bakken. Vaak is t apparaat niet geijkt enzo en verscheuren ze hem snel.

Je kan altijd proberen.

Wat een ambtenarij en overkopieerd gebrabbel zeg... maar ja ze maken het er zelf van met hun laserpistool grapjes (ipv de echte boeven eens met een pistool op te pakken).
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Dirc

Quote from: kippekop on December 12, 2007, 13:38:22
Wat een ambtenarij en overkopieerd gebrabbel zeg... maar ja ze maken het er zelf van met hun laserpistool grapjes (ipv de echte boeven eens met een pistool op te pakken).

Dus? Blijkbaar werkt het wel.
Vaak zijn de apparaten niet geijkt, of hebben ze geen rapport ervan. Daarnaast moet de ambtenaar ook nog een bekwaam zijn en dit alles aantoonbaar. Maar goed, als jij liever betaald dan probeert...

eazyQ

Quote from: Dirc on December 12, 2007, 13:41:44
Dus? Blijkbaar werkt het wel.
Vaak zijn de apparaten niet geijkt, of hebben ze geen rapport ervan. Daarnaast moet de ambtenaar ook nog een bekwaam zijn en dit alles aantoonbaar. Maar goed, als jij liever betaald dan probeert...
Je kunt het ook omdraaien, waarom rijdt iemand dan zo vaak te hard als ie weet dat het niet mag? Wees dan een kerel en betaal gewoon je boetes, je weet immers dat je te hard hebt gereden. Altijd bezwaar indienen zet wel ambtenaren aan het werk, maar van welk geld worden die betaald?

jouw voorbeeld: 1600 euro per jaar aan boetes, dat is veel minder dan 1 jaarsalaris van een ambtenaar die wel betaald moet worden om al die bezwaren te behandelen. Eigenlijk hou je met bezwaren dus gewoon de ambtenarij in stand en zorg je er dus voor dat de belastingen weer omhoog gaan. Uiteraard heb ik het dan alleen over eigenlijk ongegronde bezwaren die puur dienen als poging onder een boete uit te komen.

En ook ben ik het ermee eens dat politie er voor de veiligheid moet zijn en niet om een x aantal boetes per jaar te halen, dat is eigenlijk te gek voor woorden.

Raphie

Quote from: Dirc on December 12, 2007, 13:41:44
Dus? Blijkbaar werkt het wel.
Vaak zijn de apparaten niet geijkt, of hebben ze geen rapport ervan. Daarnaast moet de ambtenaar ook nog een bekwaam zijn en dit alles aantoonbaar. Maar goed, als jij liever betaald dan probeert...

ik geloof hier geen drol van. politie werkt gewoon via protocol en procesmatig, daarin zit geen ruimte voor fouten. Vind je brief een erg hoog Aktueel cq "TufTufclub" gehalte hebben ;D ;D
JBL PRX Power!


Raphie

JBL PRX Power!

eazyQ

Quote from: Raphie on December 12, 2007, 14:23:50
Dat bedoel ik. populistisch geneuzel ;D
LOL.

Ik vind het klagen over Den Haag dat ze geld verspillen maar er op deze manier zelf net zo hard aan meewerken zo hypocriet als maar kan eigenlijk.

Kerstmanno

Quote from: Dirc on December 11, 2007, 13:14:55
Astu:


Hmmm, dit soort brieven wordt justitie niet vrolijk van. Tegenwoordig kan je zelfs boetes krijgen voor het versturen van standaard tuftufclub brieven. Volgens mij maak je nog maar heel weinig kans om je boete geseponeerd te krijgen met zo'n briefje. Maar goed, als het voor die persoon werkt.
Overigens vind ik het asociaal. Dat je een keertje te hard rijdt en er onderuit probeert te komen, ok. Maar stelselmatig te hard rijden en maar brieven blijven sturen, dat slaat nergens op. Hij kan beter zn rijstijl aanpassen.

Raphie

#48
Ja, maar het werkt ook niet. Kennis wordt vaak met de auto op pad gestuurt en reken maar dat ALLES geeikt is hoor ;) completelogboeken worden er bijgehouden
Dit is typische hollandse verjaardagskring grootspraak, zo van "kijk mij eens makkelijk dit regelen joh.... gewoon brieffie sturuh,, klaaarrrrr" ALLEMAAL GELUL  ;)
JBL PRX Power!

vtuinen


Quote from: Kerstmanno on December 12, 2007, 14:31:23
Tegenwoordig kan je zelfs boetes krijgen voor het versturen van standaard tuftufclub brieven.

Want ? Is het strafbaar om een brief te sturen ?

Quote from: Raphie on December 12, 2007, 15:21:44
Ja, maar het werkt ook niet. Kennis wordt vaak met de auto op pad gestuurt en reken maar dat ALLES geeikt is hoor ;) completelogboeken worden er bijgehouden
Dit is typische hollandse verjaardagskring grootspraak, zo van "kijk mij eens makkelijk dit regelen joh.... gewoon brieffie sturuh,, klaaarrrrr" ALLEMAAL GELUL  ;)

Of het nu wel of niet lukt geeft dit soort brieven wel aan waar de schoen wringt namelijk de nutteloze staatkasspekkende 4km/h te hard-bekeurinkjes (ja ja ik weet het eigenlijk is het 4 + correctie km te hard, maar dan nog)

Erik 

Equipment check my avatar