Huize Dirc

Started by Dirc, December 10, 2007, 09:30:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Quote from: Rob G on February 18, 2008, 09:24:55
Die omstandigheden ken ik wel, je hebt ze uitgebreidt beschreven in dit topic.
Die punten van jou kun je juist weer compleet anders voorleggen:
We'll see
QuoteJe werk nog geen 6 maanden bij jouw huidige bedrijf, en dus kun je vrij weinig zinnigs zeggen over jouw baanzekerheid. Een goede reden om juist voorzichtig te zijn met het afgeven van een hypotheek. Leuk dat jouw baas een intentieverklaring afgeeft, maar dit is geen keiharde garantie.
ik heb gewoon een O.T. contract, dus baanzekerheid genoeg?

QuoteJe rekent nu op het toekomstige salaris van jou vriendin maar gaat nu voor het eerst samenwonen, waardoor je een onstabiele situatie creeert. Ook dat is een goede reden om juist voorzichtig te zijn met het afgeven van een hypotheek.
Dit is niet meegerekent in het hypotheekbedrag, dit is voor ons mooi meegenomen t.z.t.

QuoteHet is niet mijn bedoeling om jouw hypotheekkeuze te 'bashen' maar ik zou een dergelijk hoge hypotheek niemand aan durven raden, en dat lees ik tussen de regels door wel terug in jouw posts.
Ik zie geen probleem aangezien bijvoorbeeld het verschil in maandlast tussen 140.000 en 190.000 nu niet een bedrag is waar je over valt. Het gaat puur om wat een bank loslaat. Aangezien ik wel zwart op wit groeikansen heb (naast die intentieverklaring) en ik in de ICT werk, zal een bank blijkbaar meer loslaten dan wanneer ik vuilnisman ben (verder niets tegen de vuilnismannen onder ons ;D)

WickedGame

Quote from: Rob G on February 18, 2008, 08:10:50
6,5 tot 7 keer jouw jaarsalaris??
No offence maar dan ben jij volgens mij degene die een andere adviseur moet zoeken ::) Dat bedrag ligt veel te hoog, misschien heb je nu geen problemen om het op te brengen, maar zodra er ook maar iets in jouw persoonlijke situatie veranderd (ontslag, arbeidsongeschiktheid, stuklopen relatie) zit je al snel in de problemen.

In mijn omgeving heb ik dergelijke discussies vaak gehad, met veel mensen in de makelaardij en het bankwezen, en 5 tot 5,5 is toch echt wel de max om 'veilig' te kunnen lenen.

Verder wel een erg mooie ruimte trouwens, en dat voor niet al te veel geld. Dat zal je bij mij in de buurt (hilversum en omstreken) niet vinden.

Ook ik had 6,5 - 7x toen ik hem kreeg. Binnen 1 jaar zit ik nu op 6x, heb de nibud er tegen gehouden en zit qua bestedingsruimte prima. Daarnaast is hij nog jong en een goede opleiding dus genoeg doorgroei mogelijkheden. Dat speelt voor de ene bank meer dan de ander.

Overigens is het zo dat een bank een hypotheek geeft op basis dat ze alle zekerheid willen hebben. Als de bank merkt dat het fout gaat, dan zal de executiewaarde van het pand de hypotheek moeten dekken. Daarom worden op nieuwbouwwoningen vaker wat hogere hypotheken op afgegeven omdat nieuwbouw waardestijgend is. Als zijn pand potentieel heeft kan een bank net wat meer doen.

Overigens raad ik altijd aan je kosten in kaart te brengen en af te zetten tegen de nibud norm.

http://www.hypohome.nl/nibud-betaalwijzer.htm

Het is een tip, en ik vind het erg goed werken. Meer info is ook te krijgen op http://www.nibud.nl

Dirc

#52
Die kende ik nog niet, nibud. Wat is het precies?

Ik zie wel wat mooie tabelletjes waar je vaste lasten in kan stoppen.

Wat ik eigenlijk zou willen zien is een overzicht van bijvoorbeeld GEMIDDELDE uitgavan van een 2-persoonsgezin aan gas-water-stroom-internet-tv-rioolrecht-noemmaarop

WickedGame

Quote from: Dirc on February 18, 2008, 09:47:29
Die kende ik nog niet, nibud. Wat is het precies?

Ik zie wel wat mooie tabelletjes waar je vaste lasten in kan stoppen.

Wat ik eigenlijk zou willen zien is een overzicht van bijvoorbeeld GEMIDDELDE uitgavan van een 2-persoonsgezin aan gas-water-stroom-internet-tv-rioolrecht-noemmaarop

Dan moet je op de site van nibud een Persoonlijk Budgetadvies starten. Daar staat wat jij wilt weten ;)

Rob G

Quoteik heb gewoon een O.T. contract, dus baanzekerheid genoeg?
Nee, zeker niet als je aan het begin van jouw carriere staan. Misschien bevalt het werk jou uiteindelijk wel niet, wil je toch een andere richting op (toch vuilnisman  :)) etc...

QuoteDit is niet meegerekent in het hypotheekbedrag, dit is voor ons mooi meegenomen t.z.t.
Dan is dat ook geen reden/situatie geweest om 6,5 i.p.v 5,5 maal het jaarsalaris.


QuoteWat ik eigenlijk zou willen zien is een overzicht van bijvoorbeeld GEMIDDELDE uitgavan van een 2-persoonsgezin aan gas-water-stroom-internet-tv-rioolrecht-noemmaarop
Een leuke inschatting van Gas-water-stroom kun je waarschijnlijk ook navragen bij de leverancier, eneco heeft hier bijvoorbeeld een leuke calculator voor. De rest hoeft natuurlijk niet geschat te worden en kun opvragen bij de leverancier van internet tv en de gemeente.

QuoteOverigens is het zo dat een bank een hypotheek geeft op basis dat ze alle zekerheid willen hebben
Precies, je kunt je dus afvragen in hoeverre het de bank gaat om wat verstandig is voor de klant.

Dirc

Blijkbaar hadden ze genoeg zekerheid.
Ik vind t prima zo, weinig mensen die op mijn leeftijd zo'n huis hebben  O0

Zullen we in afterhours een hypotheektopic aanmaken en dit gewoon mijn topic houden?

Rob G

QuoteIk vind t prima zo, weinig mensen die op mijn leeftijd zo'n huis hebben
Dat is zeker zo, en daar mag je best een beetje (understatement) blij mee zijn  ;)

QuoteZullen we in afterhours een hypotheektopic aanmaken en dit gewoon mijn topic houden?
Ook daar geef ik je gelijk in, maar een hele nieuwe discussie hoeft van mij ook weer niet zo nodig.

Dirc

Huiskamer indeling ietsje aangepast:

Beneden:


Boven:



Atmoz


Mooi gemaakt die schets 8)
Ziet d'r echt goed uit.

En groot bed ---> 16m2 ;D ;D ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Dirc

Quote from: atmoz on February 19, 2008, 12:51:52
Mooi gemaakt die schets 8)
Ziet d'r echt goed uit.

ik ben nu eenmaal handig met pen en papier. Nu zoek ik nog iets om de tuin zo te doen.

Quote from: atmoz on February 19, 2008, 12:51:52
En groot bed ---> 16m2 ;D ;D ;D

Zou het de kamer niet zijn, denk je:D

WickedGame

Digitale pen van floorplanner bedoel je  ;D

Maar ziet er goed uit ;)

Dirc

Quote from: WickedGame on February 19, 2008, 13:13:38
Digitale pen van floorplanner bedoel je  ;D

Maar ziet er goed uit ;)

ssssst..... ;)

nu nog de tuinplanner.

yorkie13


tiptop

Leuk vooruitzicht zo met je nieuwe huis en HT. 8)

Gefeliciteerd (alvast) :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

B.J.


Dirc


Dirc

Small update...

Bestelling van center en rears bji abetterprice.nl geannuleerd.
Kreeg constant telefonisch of per mail dingen te horen als "misschien zit ie er donderdag bij" en "anders moet u nog even wachten" en "de leverancier weet het niet precies".

Dus even rondgebeld en 2 andere leveranciers gevonden. Hobo en anderen leverden niet meer, maar Stassen (en ja ik weet dat er positieve en negatieve verhalen rondgaan, maar je moet toch iets als je over een paar weken kabels moet leggen) levert mij naar zeggen in 2 weken en niet eens heel veel duurder.

Daarnaast komen de kabels eraan via de HIFISUPPLY powerbuy die ik organiseer.

Niet te vergeten dat alle voorbereidingen zoals hypotheek, belasting, bank, meubels, gemeente, adsel, tv, energie, water e.d. lopende zaken zijn inmiddels  ;D

;D er komt schot in ;D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dirc

Stassen duurt ook weer lekker lang.
Gebeld, wordt vanmiddag teruggebeld.

yorkie13


Dirc


Dirc

Quote from: RA SUBS on March 20, 2008, 14:38:23
zijn die speakers nog wel leverbaar  ???

@ Ralph, excusez-moi, je hebt inderdaad vrijwel gelijk.

Vandaag voor de zekerheid even ANDBENELUX gebeld, de importeur. Al het gelul en aan t lijntje houden van de winkels is tevergeefs. De Dali suite heeft in de fabriek plaats gemaakt voor de Ikon serie.
Gelukkig stond er in zijn systeem precies 1 center en 2 rears die ik zoek. Morgen ochtend hoor ik of zijn systeem klopt met het magazijn en dan mag ik van geluk spreken.

Anders zal ik mijn setup aan moeten passen en mijn fronts aan een stereoliefhebber moeten verkopen, maar daar ga ik nog neit van uit  ;D

GPO

Quote from: Dirc on March  5, 2008, 14:25:32
...
Dus even rondgebeld en 2 andere leveranciers gevonden. Hobo en anderen leverden niet meer, maar Stassen (en ja ik weet dat er positieve en negatieve verhalen rondgaan, maar je moet toch iets als je over een paar weken kabels moet leggen) levert mij naar zeggen in 2 weken en niet eens heel veel duurder.
...

En laat Stassen nou net op supply-chain vlak erg slecht presteren.... Ik heb vervelende ervaringen met deze winkel daaromtrent. Hun luisterkasteel is overigens wel top!

Veel suc6 in ieder geval.... :P

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Dirc

Daar komt de conclusie:

ANDbenelux had inderdaad nog 1 centerspeaker en 2 rears.
Die zijn nu van MIJ! en worden volgende week geleverd in Breda.

Helaas ietsje duurder (1100e ipv 850), maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb iig officiele garantie.

yorkie13

top dat je toch even bent gaan bellen
nu heb je toch je center en surrounds