Huize Dirc

Started by Dirc, December 10, 2007, 09:30:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Veel mensen hebben dan ook nog te maken met een huiskamer en geen paleis of balzaal. Dan kun je een sub van dit formaat gewoonweg niet even achter, naast, voor midden en op weet ik veel wat voor plaatsen kwijt. Dus testen is leuk maar als hij in de praktijk daar nooit komt te staan, wat voor nut heeft het dan.

Los daarvan, speakers klinken naar mijn mening lekker helder / fris. De overgang naar de sub valt door mij niet te horen.
Op dit vlak dus positiviteit.

Xander32

Dat jij tevreden bent dat is het voornaamste, jij moet er naar luisteren.


Quote from: Dirc on July  7, 2019, 19:17:54
Veel mensen hebben dan ook nog te maken met een huiskamer en geen paleis of balzaal. Dan kun je een sub van dit formaat gewoonweg niet even achter, naast, voor midden en op weet ik veel wat voor plaatsen kwijt. Dus testen is leuk maar als hij in de praktijk daar nooit komt te staan, wat voor nut heeft het dan.

Los daarvan, speakers klinken naar mijn mening lekker helder / fris. De overgang naar de sub valt door mij niet te horen.
Op dit vlak dus positiviteit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Daar gaan nog wat luister uurtjes aan vooraf  ;D

Dirc

#1453
Na een paar jaar afwezigheid in dit topic toch maar weer eens wat vermelden.
Ik ben een aantal jaar geleden verhuisd naar een woning met een nogal audio-onhandige U indeling. Met andere woorden, de  bank staat op 2,30m van de TV met voor, achter en rechts een muur & ramen. Qua kijkafstand ideaal, qua audio mogelijkheden verre van.

De oplossing was om alle audio apparatuur van de hand te doen en een Sonos playbar+sub aan te schaffen.
In deze opstelling, zo kort erop, is dat op zich geen schande. Het klinkt prima, iets anders past niet dus swa.

Nu gaan we volgend jaar maar weer eens verhuizen waar we veel meer ruimte hebben (zo'n 10x7, uitlopend in een keuken van nog eens 5 meter). Mijn vermoeden is dat de Sonos daar moeite gaat krijgen en dus heb ik voor mezelf eens wat zaken op een rij gezet.

1. Mijn vrouw vindt zuilen niet mooi, retro speakers dan weer wel.
2. Het gaat om een 2.0 of 2.1 opstelling.
3. Het budget incl. versterker / streamer is zo'n 3000-4000 euro.
4. De ramen in de woning zijn allemaal erg laag (zo'n 50cm vanaf de grond).
5. Mijn vrouw wilt bij voorkeur niet iets recht voor de ramen of midden in de woonkamer
6. IN het achterhoofd houden dat ik van Sonos kom
7. Voorheen was ik erg gecharmeerd van Usher.

Ik kom dan voorlopig op een aantal mogelijkheden:
1. Retro speakers als de Vestlyd / Elipson. Binnen budget, redelijk laag, retro look. Natuurlijk niet klein en qua laag vaak wat minder. De vestlyd schijnt ook een dip in het midden te hebben.

2. Zelfbouw, eventueel actief. @CinéHome ?

3. Toch wel zuilen als bovenstaande tot niets leidt.

Momenteel heb ik al een Arcam SA-30. Bij optie 2 zou deze gewisseld kunnen worden voor een streamer natuurlijk.

scoc

Bvb ... Lyngdorf TDAI-1120 met Dali Rubicon LCR of ATC HTS11 tegen de wand + LYNGDORF BW-2
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Dirc

#1455
Dan zit je al wel ruim aan budget zonder sub. ik neem aan dat deze wel een sub nodig hebben.
Met on wall heb je inderdaad niets voor het raam, maar wel een kabel over de muur.

Dirc

Na het bekijken van wat detail informatie zoals metingen blijkt de Vestlyd wel aardig wat dips te hebben. Die vallen dus af. We gaan kijken naar de Elipson en waar @CinéHome mee komt...wordt vervolgd.