Huize Dirc

Started by Dirc, December 10, 2007, 09:30:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dirc

Mede forummers,

Mijn hele eerste post klopt geen bal meer van, dus ik heb hem maar eens opgeschoond.
Een korte historie van wie mij niet kent: Dirk is de naam.

Ik ben hier al jaren actief, ook een tijdje als mod een paar jaar terug.

Qua HT ben ik eenvoudig begonnen op een slaapkamer met een BOSE melkpak setje.
Vervolgens overgegaan op een Dali suite 2.8 waar ik later ook de center en rears van heb gekocht.
De volgende upgrade werd de Usher CP6311 welke later weer vervangen is door de CP6371BE van een forumgenoot.
De Dali werden aangestuurd met een Denon wat veel de wollig klonk dus heb ik hier een Marantz aangehangen (SR8002) en dat was een prima match, ook met de latere Ushers.

Wegens verhuizing moest ik inkrimpen wegens ruimtegebrek. De speakers verkocht helaas en er een set Audium comp 3 voor terug gekocht. Inmiddels weer beschikking over wat meer ruimte dus wilde ik wederom Ushers maar het bleek dat de MD-2 bij mij te groot waren. Helaas moeten verkopen en for the time being draai ik met tevredenheid op dezelfde Marantz met JBL LSR-305's.

Ik blijf me wel oriƫnteren want uiteraard wil ik weer terug naar Usher, alleen ik denk dat ik dan moet wachten op een verhuis. Mijn ideale plaatje op dit moment zou zijn 2 Usher fronts, een Usher center en 2 rears die schuin lopen zoals de Dali r.8 dat deden. Dit aangestuurd door een surround en stereo versterker en natuurlijk vergezeld van een muzikale sub.
Maar dat is nog toekomstmuziek.

Qua beeld eerst een crt projector gehad, later een LCD en nu gewoon een 55" TV. De wens hier is ofwel een flinke TV upgrade naar een 65" ofzo, of een TV met PJ die ervoor langs kan. Maar dan komen daar de nodige verbouwingen bij kijken want zoals in dit topic te lezen is wil ik altijd zo min mogelijk kabel zien.

De bronnen variƫren nogal in de tijd. Ik heb geen DVD, Blu-Ray, of andere bron. Momenteel speel ik met een spotify streamer, Dune en Netflix via de Ziggo Horizon of Xbox One. Hier heb ik momenteel geen plannen in.

De set die ooit gaat komen is bedoeld voor muziek en film en is een huiskamer HT en dus geen mancave.

Onne

#1
Goed gedaan!! En mooie foto's !!  ;)

Dirc

#2
Meteen hierop inhakend:

De kans is zeeer groot dat ik binnenkort op mezelf ga wonen (lees: samenwonen). Heb inmiddels een aantal huizen bezocht, waarbij helaas 1 maal misgegrepen. Nu heb ik het aanbod om het huis van de ouders van mijn vriendin over te nemen. Zeer grote kans dat dit hem gaat worden.
Verbouwingen en HT pica's komen natuurlijk in dit topic.

Hier is de opstelling zoals wij hem nu in gedachten hebben:

Beneden, boven of in de kast w/s de PJ, maar die had floorplanner niet in het assortiment:d


Boven

Dirc

#3
Quote from: Onne on December 10, 2007, 09:32:19
Goed gedaan!! Maar ik mis iets cruciaals...

Jaja foto's zijn onderweg

Bij deze:













(Oude indeling)

Atmoz


Leuke set, en leuke foto's.
Ook sjiek gemaakt met die plattegrondjes...

Heb je toevallig geen "overzicht" foto?
Daar is altijd meer op te zien dan alles apart... En leuker om naar te kijken natuurlijk :)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Dirc

Nja die had ik wel ergens, maar het is momenteel op mijn slaapkamertje (dus die overzicht is toekomst voor februari-maart).
Ik zal ze vd week ff maken / zoeken

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Dirc

Thanx Rob, nu hopen dat mijn huis doorgaat:D

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

daxie

welk progje gebruik je voor die tekeningen? ziet er me leuk uit om mee te spelen

Spekkie99

Erg leuke set en mooi scherm  ;D

Ps, op ebay heb je ook porsche stikkers voor op je klauwen  ;)
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

PjotrrrNL

Leuk huisje, hopen dat deze doorgaat...
Woonkamer HT of zolang er nog geen kinderen komen maar in de hobbykamer boven?
Tekeningen zijn weer gemaakt met www.floorplanner.com

Peter

Dirc

Quote from: DA BoSS on December 14, 2007, 06:58:57
geinig 8)

succes ook met huizenjacht!

TNX!!

Quote from: TheSpeedSkater on December 14, 2007, 16:05:23
Mooie tekeningen!

Danke, www.floorplanner.com

Quote from: daxie on December 14, 2007, 19:07:10
welk progje gebruik je voor die tekeningen? ziet er me leuk uit om mee te spelen

Floorplanner dus

Quote from: Spekkie99 on December 14, 2007, 19:15:47
Erg leuke set en mooi scherm  ;D

Ps, op ebay heb je ook porsche stikkers voor op je klauwen  ;)

Porsche stickers voor op wat???

Quote from: PjotrrrNL on December 14, 2007, 20:47:03
Leuk huisje, hopen dat deze doorgaat...
Woonkamer HT of zolang er nog geen kinderen komen maar in de hobbykamer boven?
Tekeningen zijn weer gemaakt met www.floorplanner.com

Peter

Tnx Peter,
T huisje is 90% zeker nu. Morgen krijg ik reactie van financieel adviseur. Maar omdat ik starter ben is een hypotheek van boven de 180.000 erg veel op 1 salaris, dus hij moet even aan het knutselen. Maar goedm dat is zijn werk.

Als antwoord op je vraag: het wordt een woonkamer HT, ik vind het zonde om dit soort mooie apparatuur in een hobbykamer te plaatsen. ik wil er zoveel mogelijk van genieten met film / muziek / radio wat dan ook.

Ik zal ff 2 (jaja slechte) overzichtsfoto's plaatsen.

Dirc

#14


Hier was ik lekker aan het uitpakken.



En mijn vriendin even de SIMS laten spelen;D Bij hoge uitzondering, dat spel is te min voor mijn apparatuur;D

Ow, ik zie trouwens dat hier nog een ps2 staat...inmiddels is het een ps3.

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Dirc

w-t-f komt he tomdat ik ziek ben of ben ik te dom voor deze grappen?

Spekkie99

Zag op je website dat je je remklauwen van je Ibiza? mooi rood had gemaakt.
Ontbreken dan alleen nog de porsche stikkers  O0

Dat was de grap.
Ik zou het op de griep gooien  ;)

Beterschap!
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Dirc

Quote from: Spekkie99 on December 21, 2007, 15:01:12
Zag op je website dat je je remklauwen van je Ibiza? mooi rood had gemaakt.
Ontbreken dan alleen nog de porsche stikkers  O0

Dat was de grap.
Ik zou het op de griep gooien  ;)

Beterschap!

Goed mogelijk ja.
Maar denk dat dat nog mijn megane was....

http://megane.muijsenberg.eu bedoel je neem ik aan. Als je op een pic klikt kun je er meer zien. Site is wat veroudert, nu heb ik idd een Ibiza

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Dirc


the limp man

#21
Gebruik je nog steeds een Denon Dali combi? Wat vind jij er van? Ik ben er zeer tevreden mee (Denon AVR 2105, Dali Concept 2 front, Concept  Center en Concept 1 Rear). Warme sound helder in het hoog, midden ontbreekt ook niet en mijn Concept 2 speakers gaan nog best laag ook.

Dirc

Yep nog steeds.

Denon avr 2307, Dali suite 2.8.
Vorige week de center en rears van de 0.8 serie besteld. Daar wacht ik nu op.

Iinderdaad goede warme sound, ben zeer tevreden. Concepts heb ik ook geluisterd, uiteindelijk spraken de suites mij iets mee aan, mede dankzij het design.
Welke bekabeling gebruik jij? Ik wil de canare gaan proberen

the limp man

Nou, ik wilde eerst nog een rol bij de gamma gaan halen ;D, maar daarna toch besloten om voor Van Den Hul The Clearline te gaan

Dirc

Whaha wat een verschil:D

Hoe klinkt ie? K vraag me af wat de Canare gaat doen.