SUBWOOFER dubbele kast

Started by mr TC, December 8, 2007, 22:44:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

apiehapy

Ben er weer bij Teun, succes verder.
Albert O0

mr TC

De gaten voor de kabels.
In het binnenste gat komt de kabel, daarom heen demping materiaal zodat de kabel geen brug creƫert tussen de binnen en buitenkast.
De verbinding tussen binnen- en buitenkast wordt de rubberkoker.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Van de binnenkast lijmresten weggehaal en geschuurd.
Close up van 1 van de ribben.

Verbindingsplaten tussen binnen/buitenkast gelijmd en afgewerkt.

De 2 baffel platen gelijmd en afgewerkt.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

Ziet er mooi strak uit Teun... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Dank je,

Dit weekend is de bracing aan de beurt. O0
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Niolism

Hoi Teun,

Ziet er heeel erg indrukwekkend uit!!!

Ik kan haast wachten om daar eens Rammstein op te draaien  ;)

Groetjes Sander

mr TC

Als hij klaar is gaan wij Rammsteinen. ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

De bracing,

Mijn basis voor de bracing zijn 2 platen die diagonaal van onder tot boven in de kast komen.
Eerst een gat gemaakt voor de poort.
Ik wil de driver tegen de bracing aan zetten.
Omdat de onderkant van de driver niet vlak is heb ik een ring van MDF gemaakt.
En een rubberen ring voor tussen de driver en de MDF ring, om eventuele trillingen op te vangen.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

.....
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Rob G

Is dat nu een bracing van hoek tot hoek? Zo ja waarom?
Dat is toch helemaal niet effectief aangezien de hoeken al stijf zijn, en je juist de ongesteunde lengte van de wanden wilt verkleinen, en daarmee stijver maken?

mr TC

Quote from: Rob G on January 15, 2008, 08:03:03
Is dat nu een bracing van hoek tot hoek? Zo ja waarom?
Dat is toch helemaal niet effectief aangezien de hoeken al stijf zijn, en je juist de ongesteunde lengte van de wanden wilt verkleinen, en daarmee stijver maken?


De bedoeling is dat ik met de diagonale platen de onder en bovenkant stijf maakt.
Wanneer ik klaar ben met het gat voor de driver ga ik driehoeken maken.
Deze driehoeken komen zoveel mogelijk vanuit het midden(maar natuurlijk onder de driver) van de diagonale platen naar de wanden.
Zo heb ik het centrum van alle wanden met elkaar verbonden.

Omdat de voorkant 15cm dik is en de achterkant 6cm richt ik mij zoveel mogelijk op de onder,boven en zijkanten.

Daarna ga ik gaten zagen in de diagonale platen en de driehoeken om de airflow zo min mogelijk te hinderen.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Nu ik met de bracing bezig ben en de driver zo zit zitten ben idd bang dat hij zo te weinig ademt.

Dus CarloPJB had gelijk.


Dat word weer zagen en frezen.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

CarloPJB

#87
Quote from: mr TC on January 15, 2008, 17:45:18
Nu ik met de bracing bezig ben en de driver zo zit zitten ben idd bang dat hij zo te weinig ademt.

Dus CarloPJB had gelijk.


Dat word weer zagen en frezen.


I love it when I`m right  ;D

Even serieus.Heel vervelend nu.Had je de baffle al verlijmt?Zoniet dan zou ik hem met de decoupeerzaag en `n heel lang blaadje onder 45 gr proberen open te zagen.Anders zien dat je met een powervijl de boel krijgt zoals het hoort.

Als het met de hand moet zal het wel ff zweten worden.Succes !

mr TC

Ik laat het eerst ff bezinken voor ik bepaal hoe ik verder ga.
Grotere gaten heeft ook weer consequenties voor de bracing.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

#89
Quote from: CarloPJB on January 15, 2008, 18:08:05
I love it when I`m right  ;D

Even serieus.Heel vervelend nu.Had je de baffle al verlijmt?Zoniet da zou ik hem met de decoupeerzaag en `n heel lang blaadje onder 45 gr openzagen.Anders zien dat je met een powervijl de boel krijgt zoals het hoort.

Als het met de hand moet zal het wel ff zweten worden.Succes !

I love it when you are wrong.. ;D >:D
Een decoupeerzaag met een lang blad gaat hier namelijk onherroepelijk weglopen..... ;)

Is het niet meer mogelijk meer om de bracing aan te pakken.....met bv een gatenzaag zodat er meer flow komt......ik roep maar wat....ik kan moeilijk inschatten waar je nu nog bij kunt komen... :-\

Ik denk dat gaten in de bracing trouwens helemaal geen probleem zijn voor de stijve constructie....enfin kijk maar... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Er is best nog wel het een en ander te veranderen.
Als ik de decoupeerzaag gebruik dan moet ik door max. 6cm.
En in de bracing moeten toch nog gaten gezaagd worden, alleen wil ik de hoeken de platen heel houden.
Op de acad tekeningen zag het er wel goed uit, ik heb er alleen geen rekening mee gehouden dat de spider van deze driver zo hoog zit.
Dus hij moet in de baffel meer ademen.
En ik kan het gat niet groter maken dan de breedte van de binnenkast. 
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

CarloPJB

Quote from: CarloPJB on January 15, 2008, 18:08:05
I love it when I`m right  ;D

Even serieus.Heel vervelend nu.Had je de baffle al verlijmt?Zoniet dan zou ik hem met de decoupeerzaag en `n heel lang blaadje onder 45 gr proberen open te zagen.Anders zien dat je met een powervijl de boel krijgt zoals het hoort.

Als het met de hand moet zal het wel ff zweten worden.Succes !

 
Quote from: Erik van Voorst on January 15, 2008, 19:20:51


I love it when you are wrong.. ;D >:D
Een decoupeerzaag met een lang blad gaat hier namelijk onherroepelijk weglopen..... ;)

Is het niet meer mogelijk meer om de bracing aan te pakken.....met bv een gatenzaag zodat er meer flow komt......ik roep maar wat....ik kan moeilijk inschatten waar je nu nog bij kunt komen... :-\


Ik denk dat gaten in de bracing trouwens helemaal geen probleem zijn voor de stijve constructie....enfin kijk maar... ;)


;D Maar Meneer van Voorst,er staat toch "proberen"  :-* 

Erik van Voorst (in memoriam)

...yepp dat staat er inderdaad....maar ik zou dat zelf niet proberen   ;)
Je mag trouwens Erik zeggen...zo voornaam ben ik nu ook weer niet  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Om de driver beter te laten ademen heb een ring gezaagd uit de binnenkast, bijna van want tot want.
Dit gat heb ik doorgevoerd op de tussenplaten.
6cm dik zagen was niet makkelijk. >:D


Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Ik het gat 1,5cm doorgetrokken op de frontplaten, met de hand gefreesd en daarna afgerond.
Wel 8 blokjes laten staan voor de bevestiging van de driver.

Ik denk dat het zo wel goed is. ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

CarloPJB


mr TC

Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

.....1 euro per Watt......valt mee  :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

fgroen

Vervorming staat er gemakshalve niet bij....
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.