soundbridge bedraad of draadloos

Started by mutiara, December 6, 2007, 12:08:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mutiara

heb inmiddels een pinnacle soundbridge netwerkmediaspeler aangeschaft; deze staat op ongeveer 2 meter van mijn router en blijft daar vast staan.

hij zal de muziek moeten streamen van mijn externe harddisk die gekoppeld is aan de laptop ( is op dit moment draadloos verbonden ).

wat kan ik het beste doen?
de soundbridge bedraad aansluiten op de router of draadloos?
het liefst laat ik de laptop draadloos; kan ik de laptop ook de ene keer bedraad en de andere keer draadloos gebruiken zonder dat ik alles opnieuw moet installeren?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Joris1971


mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

calli43

Ik gebruik hem ook draadloos weinig tot geen haperingen.

groeten
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

mutiara

heb beiden inmiddels uitgeprobeerd; werkt beiden.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Nelis6

Ik heb een vraagje, moet je als je hem een kabel wil aansluiten, deze naar je pc of naar je router?

Alvast dank, Niels
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

mutiara

Quote from: Nelis6 on January 24, 2008, 21:41:41
Ik heb een vraagje, moet je als je hem een kabel wil aansluiten, deze naar je pc of naar je router?

Alvast dank, Niels

hoi niels,

ik heb hem met een kabel naar de router  ( kan ook draadloos ) en vervolgens mijn laptop met externe harde schijf draadloos.
kwestie van uitproberen.
maakt wel veel verschil of je hem digitaal aansluit op installatie of analoog ( afhankelijk van dac in installatie ).
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

DJ-Foxx

Quote from: mutiara on December  6, 2007, 12:08:02
heb inmiddels een pinnacle soundbridge netwerkmediaspeler aangeschaft; deze staat op ongeveer 2 meter van mijn router en blijft daar vast staan.

hij zal de muziek moeten streamen van mijn externe harddisk die gekoppeld is aan de laptop ( is op dit moment draadloos verbonden ).

wat kan ik het beste doen?
de soundbridge bedraad aansluiten op de router of draadloos?
het liefst laat ik de laptop draadloos; kan ik de laptop ook de ene keer bedraad en de andere keer draadloos gebruiken zonder dat ik alles opnieuw moet installeren?

hey mutiara,

ik heb een streamium draadloos middels WPA2 draaien in de huiskamer, twonky 4.4 media icm server 2003 staat op zolder, nooit ENE onderbreking gehad...dus ik zou gaan voor draadloos. ::)

Nelis6

#8
Quote from: mutiara on January 25, 2008, 00:04:47
hoi niels,

ik heb hem met een kabel naar de router  ( kan ook draadloos ) en vervolgens mijn laptop met externe harde schijf draadloos.
kwestie van uitproberen.
maakt wel veel verschil of je hem digitaal aansluit op installatie of analoog ( afhankelijk van dac in installatie ).

Dank voor de info....

Nog vraagje?

Welke versie van de soundbridge heb je, ik zie ze eigenlijk alleen maar met een miniack als uitgang en wil hem idd juist met digitale aansluiting mijn Onkyo in gooien!

Alvast dank, Niels
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

mutiara

Quote from: DJ-Foxx on January 25, 2008, 00:10:41
hey mutiara,

ik heb een streamium draadloos middels WPA2 draaien in de huiskamer, twonky 4.4 media icm server 2003 staat op zolder, nooit ENE onderbreking gehad...dus ik zou gaan voor draadloos. ::)

bij mij gaat het inmiddels ook erg goed; inmiddels ook draadloos.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060