DIY subwoofer Peerless XLS10 - stap voor stap

Started by Sullivan, April 3, 2003, 08:12:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sullivan

Hi,

Ik ben al maanden bezig met de aanschaf van een subwoofer. Toen kwam ik op verschillende sites met DIY subwoofers in aanraking. Dit was het voor mij helemaal en ben me gaan orienteren.
Ik heb altijd met veel intresse de verschillende threads gelezen over DIY subwoofers. Daarom lijkt het me niet meer dan logisch om ook mijn traject te laten zien. Ik zal tijdens de bouw steeds foto's maken en hier op posten.

Mijn keuze is gevallen op de volgende onderdelen:

  • Peerless XLS 10
  • Peerless XLS 10 Slave 265 gram
  • Hypex 200 aktieve versterker
  • MDF 22 mm
Inmiddels heb ik de tekeningen gemaakt en zijn de onderdelen binnen. Als het goed is komt vandaag het hout.

Ik sta open voor alle tips, want ik heb zeker nog geen ervaring.

mvg,
Frank

Edit: titelwijziging

Sullivan


Sullivan


Sullivan


Sullivan


CaveMonkey

Hoi Frank!

Ziet er veelbelovend uit!  :D

Ben heel benieuwd hoe 't verder gaat!

Veel succes en plezier met bouwen!

Denk je een beetje aan de buren  ;D

Groetennnnnnnnnnnn,
Marco

Sullivan

#6
Quote from: CaveMonkey on April  3, 2003, 08:52:23
Denk je een beetje aan de buren  ;D

Hi buurman,

Bedankt voor je enthousiaste reactie.

Wacht maar tot ie af is, dan ben je niet meer zo enthousiast  ;D.

Hier komen nog even de maten (in cm) van de 22 mm MDF panelen:

  • voor-, binnen-, achterkant (hxb): 60 x 30
  • voorkant voor doek (hxb): 62,5 x 32,5 (9 mm)
  • zijkanten (hxd): 64,4 x 32,5
  • boven-, onderkant (bxd): 30 x 32,5
  • tussenschotten (bxd): 30 x 8
De achtercomparitmenten boven en onder de versterker worden gevuld met of zand of lood. Ik wil proberen of ik eventueel lood zou kunnen gieten om zo de sub lekker zwaar te maken.

mvg,
Frank

MrPink

Ziet er goed uit! Even een lekenvraag: is hij niet een beetje klein?

Groetjes,
Oscar

Sullivan