dolby true hd vraag

Started by Alex1980, December 3, 2007, 00:44:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex1980

Hoi, 


Ik wil al een tijdje een upgrade van mijn beeld. Momenteel heb ik een dvd1400 van denon gekoppeld via component aan een epson TW700ISF. Graag zou ik een blu ray speler willen hebben. Mijn vraag is eigenlijk: Wat is het verschil of de BD speler alle nieuwe geluidsformaten kan decoderen of niet? Ik heb namelijk ook een denon AVR 3803, die eigenlijk nog prima bevalt. Gaat mijn geluid er ook op vooruit als is een gedecodeerd dolby true hd signaal analoog de 3803 instuur? Of kan dat helemaal niet en zit ik dan bijvoorbeeld ook aan een avr 3808 vast?
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

reza

Hoi,

Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haald ;)

Je zegt dat je beter beeld wilt hebben maar gaat dan ineens verder met geluid?

Maar goed...
Alle nieuwe geluidsformaten kan je in principe ''gewoon' luisteren. Maaar je zal geen verschil horen tussen bv DD en DTHD
Dit omdat de versterker dit signaal niet optimaal kan doorsturen.
Als je DT DTS kiest ( of zo iets ;) ) Dat is wel hoorbaar omdat Dolby DTS een hogere Bitrate gebruikt als normaal DTS, dis kan je versterker wel zonder problemen weergeven. Je kiest dan gewoon voor DTS en de rest gaat vanzelf.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

THX-UltraII

Quote from: Alex1980 on December  3, 2007, 00:44:48
Mijn vraag is eigenlijk: Wat is het verschil of de BD speler alle nieuwe geluidsformaten kan decoderen of niet?

Er is nog geen speler op de markt die alle geluidsformaten kan decoderen. De Samsung 5000 wordt misschien de eerste......

Marcel_T.

Quote from: reza on December  3, 2007, 10:43:44
Dat is wel hoorbaar omdat Dolby DTS een hogere Bitrate gebruikt als normaal DTS, dis kan je versterker wel zonder problemen weergeven.

Dolby DTS????    ???

Ik denk dat jij ook wat door mekaar haalt Reza.    ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Sol

Quote from: THX-ultraII on December  3, 2007, 11:03:38
Er is nog geen speler op de markt die alle geluidsformaten kan decoderen. De Samsung 5000 wordt misschien de eerste......

Zodra dit wel het geval is, voorzie ik geen problemen i.c.m. gebruik van een AVR-3808.
Als de player zelf namelijk bijvoorbeeld DTS-MA kan decoderen - en dit dus als LPCM doorstuurt naar de receiver - hoeft de receiver dat niet meer te doen.
Het enige wat je dan nodig hebt is een analoge 7.1 of 5.1 ingang.
In geval van 5.1 zal de player gewoon de twee extra kanalen downmixen ( naar andere speakers ), waardoor er geen geluidssporen verloren gaan.

Veel succes! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

reza

Quote from: Marcel_T. on December  3, 2007, 20:49:57
Dolby DTS????    ???

Ik denk dat jij ook wat door mekaar haalt Reza.    ;D



:D
Ja ik geloof het ook. Ik bedoel natuurlijk DTS HD ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Alex1980

Bedankt voor de reacties! Ik haal niks door elkaar, het staat er idd wel een beetje moeilijk 8) Nu blijkt dat ik mijn denon gewoon kan houden en toch kan genieten van DTS-HD, ga ik me orienteren op spelers die zelf de verschillende geluidformaten kunnen decoderen. (wanneer die op de markt komen)Ik was eerst van plan om een playstation 3 aan te schaffen puur vanwege het beeld. Het geluid heb ik dan verder niet zo veel aan.

Wat ik alleen niet goed begrijp is waarom de 3803 niet overweg kan met dolbyTHD als het wel is gedecodeerd door de blu ray speler. Als het met DTS-MA wel kan moet het toch ook met DTHD toch ook lukken?
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

THX-UltraII

Quote from: Alex1980 on December  3, 2007, 23:54:09

Wat ik alleen niet goed begrijp is waarom de 3803 niet overweg kan met dolbyTHD als het wel is gedecodeerd door de blu ray speler. Als het met DTS-MA wel kan moet het toch ook met DTHD toch ook lukken?

kan hij ook gewoon hoor

Alex1980

Oke dan wacht ik gewoon totdat er een mooie speler op de markt komt die alles kan.
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

Sol

Nogmaals veel succes dan. ;)
De Denon DVD-3800BDCI is een heel mooi voorbeeld! Hoeft waarschijnlijk ook niet zo lang meer te duren voordat die uitkomt...
Mits je bereid bent het geld ervoor neer te tellen dan! :-X :P

Hier kun je er meer over lezen: Denon introduceert zijn Blu-Ray speler! .
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

GPO

Quote from: Alex1980 on December  3, 2007, 23:54:09
Bedankt voor de reacties! Ik haal niks door elkaar, het staat er idd wel een beetje moeilijk 8) Nu blijkt dat ik mijn denon gewoon kan houden en toch kan genieten van DTS-HD, ga ik me orienteren op spelers die zelf de verschillende geluidformaten kunnen decoderen. (wanneer die op de markt komen)Ik was eerst van plan om een playstation 3 aan te schaffen puur vanwege het beeld. Het geluid heb ik dan verder niet zo veel aan.

Wat ik alleen niet goed begrijp is waarom de 3803 niet overweg kan met dolbyTHD als het wel is gedecodeerd door de blu ray speler. Als het met DTS-MA wel kan moet het toch ook met DTHD toch ook lukken?

Hoi,

Als je BluRay-speler dat signaal decodeert en er 5.1/7.1 analoog signaal van maakt, dan kan je dat gewoon analoog doorsturen naar je Denon 3803 (net zoals SACD/DVD-audio). Deze moet dan wel voorzien zijn van een 5.1 of 7.1 analoge ingang, maar dat is die wel toch?

Volgens mij zijn de meeste van die spelers wel voorzien van interne decoders om het HD geluidssignaal om te zetten naar analoog uit.

gr

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Sol

Quote from: GPO on December  4, 2007, 22:39:33
Hoi,

Als je BluRay-speler dat signaal decodeert en er 5.1/7.1 analoog signaal van maakt, dan kan je dat gewoon analoog doorsturen naar je Denon 3803 (net zoals SACD/DVD-audio). Deze moet dan wel voorzien zijn van een 5.1 of 7.1 analoge ingang, maar dat is die wel toch?

Volgens mij zijn de meeste van die spelers wel voorzien van interne decoders om het HD geluidssignaal om te zetten naar analoog uit.

gr

GPO

Meeste hebben wel de codecs aan boord inderdaad, maar er zijn er maar weinig ( of geen ) met een analoge 5.1 of 7.1 audio uitgang. Volgens mij. De meeste hebben alleen HDMI, Component, S/PDIF, o.i.d.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Alex1980

Uiteindelijk zal het waarschijnlijk een 3808 en een Denon DVD-3800BDCI worden. In eerste instantie alleen een Denon DVD-3800BDCI omdat ik mijn upgrade meer in het beeld zoek. Waarom een 3808? Omdat ik denk dat het geluid digitaal aangesloten gewoonweg mooier klinkt. Als ik een dvd1400 annaloog aansluit klinkt dat gewoon lang zo mooi niet als digitaal. Dat heb ik een paar dagen geleden even getest. Of ben ik nu appels en peren aan het vergelijken? een dvd 1400 en een Denon DVD-3800BDCI...
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

Sol

Quote from: Alex1980 on December  8, 2007, 23:34:02
Uiteindelijk zal het waarschijnlijk een 3808 en een Denon DVD-3800BDCI worden. In eerste instantie alleen een Denon DVD-3800BDCI omdat ik mijn upgrade meer in het beeld zoek. Waarom een 3808? Omdat ik denk dat het geluid digitaal aangesloten gewoonweg mooier klinkt. Als ik een dvd1400 annaloog aansluit klinkt dat gewoon lang zo mooi niet als digitaal. Dat heb ik een paar dagen geleden even getest. Of ben ik nu appels en peren aan het vergelijken? een dvd 1400 en een Denon DVD-3800BDCI...

Hoe heb je hem analoog aangesloten? Stereo of surround? Ook een 'major' verschil natuurlijk.. :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Alex1980

Surround. Verschil met stereo is inderdaad kleiner. 
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

Sol

Denk dat je inderdaad betere kwaliteit kan bereiken door digitaal aansluiten ( HDMI ). Hier zijn namelijk hogere bitrates mogelijk, en ook het afspelen van de lossless geluidsformaten verloopt zonder problemen. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.