Pentium-M moederborden of Pentium-M barebone ?

Started by Del member, December 5, 2007, 12:57:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Ik heb een Pentium M 760 2.0 Ghz 533FSB weldra op overschot. Ik speel met het idee deze in een desktop te bouwen evt met een aangepast moederbord. Of gewoon een barebone als desktop te kopen, lekker stil en compact (zie verder).

Aanraders voor moederborden ? Er moet minstens PCIe en onboard audio op zitten.

Domino

Ik denk dat het er niet veel zullen zijn, Pentium M is socket 478 toch?

Socket 478 met PCI-e zijn dungezaaid, ik heb er een gevonden voor je: http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=122561&FRS=ON

Als het socket 479 mocht zijn kun je het wel vergeten.
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.

Hanky Panky

Het is een socket 479 als het een M760 is. Mobo's zijn bijna nergens meer te koop (heb er zelf ook een met een M750 erop).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Del member

Mobo's zijn inderdaad duur tss de 150 en 250 EUR.

Zou een Shuttle XPC SD11G5 geen oplossing zijn ? Dit is een Pentium-M barebone. Hij kost 299 EUR zonder geheugen/disken/cpu :



Als ik namelijk nog een extra desktop kast en een koeler moet zoeken ben ik even duur uit.

Laptop wordt geupgrade van 80GB SATA 5400RPM naar 160GB 7200RPM en de CPU van een 2.0 Ghz Dothan naar de 2,26 Ghz Dothan. Ik zou dan enkel nog wat DDR2 geheugen moeten bijkopen. Dan heb ik een extreem stille PC in m'n bureel die even snel is als m'n huidige laptop (voor al het office werk meer dan snel genoeg).






Ik zou dan enkel nog wat geheugen moeten bijkopen heb dan een full-speed PC.

Kan deze voor 299 EUR aankopen.

jantje112

Je kunt op een asus s478 plank een s479 adapter zetten met deze processor. Er is 1 type die pci-e heeft. Geen idee meer welke, volgens mij met i915 chipset.. grijze info, lang geleden!

Del member

#5
Quote from: jantje112 on December  5, 2007, 19:05:53
Je kunt op een asus s478 plank een s479 adapter zetten met deze processor. Er is 1 type die pci-e heeft. Geen idee meer welke, volgens mij met i915 chipset.. grijze info, lang geleden!

Yep maar een asus plank + adapter + koelvin zal ook wel wat kosten en voor 299 EUR heb je zo goed als silent heatpipes met een minimale fan en een mooie kast. Ik denk dat het lastig is om prijs/kwaliteit die barebone na te maken. En de enige kasten die ik nog spare heb zijn datacenter grade industriele PC's die zet ik liever niet in m'n living (wel in de computerruimte).

jantje112

Quote from: Klinkt Beter on December  5, 2007, 20:03:32
Yep maar een asus plank + adapter + koelvin zal ook wel wat kosten en voor 299 EUR heb je zo goed als silent heatpipes met een minimale fan en een mooie kast. Ik denk dat het lastig is om prijs/kwaliteit die barebone na te maken. En de enige kasten die ik nog spare heb zijn datacenter grade industriele PC's die zet ik liever niet in m'n living (wel in de computerruimte).

Dan moet je de barebne kopen. De adapter (35 euro nieuw) en een moederbordje komen samen niet op de idiote prijzen van de pentium m moederborden.

Domino

Quote from: Hanky Panky on December  5, 2007, 15:03:17
Het is een socket 479 als het een M760 is. Mobo's zijn bijna nergens meer te koop (heb er zelf ook een met een M750 erop).

Niet per see, ze zijn in zowel 478 als 479 gemaakt [link].

Enige verschil is het product nummer, RH versus RJ.
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.