auto gestolen, verzekering betaalt niet uit !!!

Started by audi-s3, November 30, 2007, 17:58:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audi-s3

in augustus is onze seat leon cupra gestolen, flink balen natuurlijk,  maar ja aan de andere kant we waren hiervoor gelukkig verzekerd. Reaal stuurt ons een lekkere onduidelijke vragenlijst op, deze ingevuld, en wat blijkt er had een certificaat alarm klasse-3 in moeten zitten. Gelukkig kon mijn vaste dealer zich nog herinneren dat er extra op deze auto een uitbreiding op zat wat het alarm naar klasse-3 bracht!  Want met deze zelfde verklaring was het mogelijk om bij een tussenpersoon dezelfde auto met te verzekeren van Diefstal.
Echter volgens schrijven van Reaal kan ik niet aantonen dat dit alarm er daadwerkelijk in heeft gezeten, en dus betalen ze niet uit !!!!! ( wel raar want ik kan dezelfde auto wel verzekeren met die verklaring ).

flink balen dus !!!

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

NielsLu

Quote from: Lexicon Logan on November 30, 2007, 17:59:13
kun je eindelijk je audi S3 bestellen. ;)

Met welk geld  ??? ::)

Vind het vreemde situatie. Als de garage toch kan aantonen/getuigen dat de klasse 3 alarm er wel in zat..
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Erik

Das knap lullig dan, wel jaren premie vangen, maar uitbetalen ....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Durk

verzekeraars doen veel moeite om vooral maar te hoeven uitbetalen. dit geval is wel heel apart. Gevalletje voor de advocaat?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

kermy

Foutje, bedankt!
Ja toen kon je er nog om lachen.
Verzekeringen zijn over het algemeen erg inventief als het op uitkeren aan komt.
Veel wijsheid en sterkte gewenst.
Met vriendelijke groet,

Kermy

Dennistattoo

Zou me rechtsbijstand erop zetten (als je die heb), en anders een advocaat in handen nemen, is altijd goedkoper dan een nieuwe auto. En als de garage kan bewijzen dat er een klasse 3 alarm opzat dan moeten ze wel betalen.

Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Raphie

Quote from: Durk on November 30, 2007, 18:33:51
verzekeraars doen veel moeite om vooral maar te hoeven uitbetalen. dit geval is wel heel apart. Gevalletje voor de advocaat?

Kan ik het alleen maar mee eens zijn. Stond het alarm klasse III in de algemene voorwaarden? Wel raar trouwens voor een SEAT, meestal is dit pas een eis vanaf Mercedes / BMW e.d.
JBL PRX Power!

Durk

eis vanaf een bepaalde nieuwwaarde + gewildheid van de auto, dus ook voor cabrio's, GTI's, Cupra's en andere snelle bakken..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

oud_account_1

Ik moet jaarlijks mijn (motor-)alarm laten keuren, en dat wordt dan netjes geregistreerd.
Volgens mij wordt zowiezo al geregistreerd dat het erop zit, dat zou je dus eens na kunnen vragen.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Dennistattoo

als Seat er standard mee geleverd word is er niets aan de hand toch, dan kan de dealer dat gewoon laten zien in de boeken enz.

En mij pa had ook een Seat Leon 1.8 en die had alleen vergrendeling, geen standard alarm.
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

ajbeefde

Quote from: squadra on November 30, 2007, 18:54:56
Ik moet jaarlijks mijn (motor-)alarm laten keuren, en dat wordt dan netjes geregistreerd.
Volgens mij wordt zowiezo al geregistreerd dat het erop zit, dat zou je dus eens na kunnen vragen.

Ik moest m'n certicaat overleggen voor m'n 996 en de 998 ...... dat was genoeg voor de Aegon.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

SpeedyAndré

Da's wel zuur zeg  :-X
Je betaalde al goud voor die verzekering en dan proberen ze er zo onderuit te komen  :-\
Er is volgens mij een geschillen commissie die dit soort zaken behandelt.
Als de dealer op papier kan zetten waarom het alarm volgens hem klasse 3 is dan sta je wat sterker.

Nieuwe slogan:

Reaal belazert ons allemaal  >:D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Raphie

Realist in verzekeringen: "U wéét toch dat wij nooit uitbetalen?"
JBL PRX Power!

audi-s3

certificaat had ik niet voor deze auto, kleine lettertje...... echter bleek later dat een gelijkwaardig alarm voldoende zal zijn. ik had dus een verklaring van mijn dealer dat dit zo was, echter stelt Reaal dat dit niet voor 100% zeker was , dat dit alarm er ook in gezeten heeft, ik heb geen bonnen of e.d.
stom natuurlijk, maar blijft het toch vreemd dat ik dus met deze verklaring de auto wel kan verzekeren.  Resume zou dit er op neer komen als ik dus dezelfde auto zou verzekeren met deze verklaring ( wat zij dus goedkeuren ) en de auto zou gestolen worden, dan concluderen zij weer van, dat het niet 100% zeker was of het alarm er in heeft gezeten ( eindeloze cirkel dus !! ) .

Raphie

#16
dat ga je niet winnen dan, als je geen bewijs hebt, kan je ook niks op je dealer verhalen.

rechter beoordeelt heel simpel: Mijnheer, Reaal heeft u gevraagd bij aangaan van deze verzekering of de auto is voorzien van een Klasse III, of gelijkwaardig alarm. Hierop heeft u positief geantwoord, maar u kunt hiervoor geen enkel bewijs overleggen. Wat verwacht u dat ik doe?!?  ::)

Dus zonder verklaring van je dealer (getuige) kan je wel fluiten naar je centen, je bent juridisch gewoon niet conform de voorwaarden de verzekering aangegaan.
Dat is wel een hele bittere pil......  >:(
JBL PRX Power!

Tube-freak

Typisch die  %!$zakken van zo een verzekerings maatschappij.  Als je moet betalen weten ze altijd heel goed hoe het zit maar als je geld van ze moet krijgen dan geven ze nooit thuis.  Ik zou er wel een advocaat op af sturen.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

audi-s3

Quote from: Raphie on November 30, 2007, 19:26:54
dat ga je niet winnen dan, als je geen bewijs hebt, kan je ook niks op je dealer verhalen.

rechter beoordeelt heel simpel: Mijnheer, Reaal heeft u gevraagd bij aangaan van deze verzekering of de auto is voorzien van een Klasse III, of gelijkwaadrig alarm. Hierop heeft u positief geantwoord, maar u kunt hiervoor geen enkel bewijs overleggen. Wat verwacht u dat ik doe?!?  ::)

Dus zonder verklaring van je dealer (getuige) kan je wel fluiten naar je centen, je bent juridisch gewoon niet conform de voorwaarden de verzekering aangegaan.
Dat is wel een hele bittere pil......  >:(

kan ik me wel iets voorstellen, maar waarom kunnen ze auto dan wel verzekeren met die verklaring !! zouden ze dan toch ook niet kunnen doen ?
ik heb de auto trouwens via een tussenpersoon verzekerd en die heeft daar mij niet op gewezen. Het blijft een ja/nee verhaal. dus moeilijk !!!

NielsLu

Quote from: audi-s3 on November 30, 2007, 19:32:21
kan ik me wel iets voorstellen, maar waarom kunnen ze auto dan wel verzekeren met die verklaring !! zouden ze dan toch ook niet kunnen doen ?
ik heb de auto trouwens via een tussenpersoon verzekerd en die heeft daar mij niet op gewezen. Het blijft een ja/nee verhaal. dus moeilijk !!!

Kun je die tussenpersoon niet aansprakelijk stellen?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

audi-s3

weet ik niet ?, lijkt me omdat dit een wijziging was in de verzekering dat ik hier toch voor had moeten tekenen ?, dit heb ik nooit gedaan, ik heb toen telefonisch de auto verzekerd !!

Raphie

#21
Quote from: audi-s3 on November 30, 2007, 19:32:21
kan ik me wel iets voorstellen, maar waarom kunnen ze auto dan wel verzekeren met die verklaring !! zouden ze dan toch ook niet kunnen doen ?
ik heb de auto trouwens via een tussenpersoon verzekerd en die heeft daar mij niet op gewezen. Het blijft een ja/nee verhaal. dus moeilijk !!!

De verzekeraar heeft niet de onderzoeksplicht bij het aangaan, het is aan de verzekerde om aan de voorwaarden te voldoen ;)
Dit is alleen maar mooi voor ze, lekker cashen zonder te hoeven betalen.

Je kan als roker ook een levensverzekering aangaan en om je premie te verlagen aangeven dat je NIET roker bent.
krijg je longkanker en snijden ze je open en vinden ze een teerput, dan betalen ze ook niet.
JBL PRX Power!

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

audi-s3

Quote from: Raphie on November 30, 2007, 19:40:46
De verzekeraar heeft niet de onderzoeksplicht bij het aangaan, het is aan de verzekerde om aan de voorwaarden te voldoen ;)
Dit is alleen maar mooi voor ze, lekker cashen zonder te hoeven betalen.

Je kan als roker ook een levensverzekering aangaan en om je premie te verlagen aangeven dat je NIET roker bent.
krijg je longkanker en snijden ze je open en vinden ze een teerput, dan betalen ze ook niet.


Niet het antwoord waar ik op zat te wachten, maar wel eerlijk.... Bedankt.
Resume: heeft het dus geen zin om hiervoor naar een advocaat te gaan, valt de tussenpersoon wel iets te verwijten ? ( Regron )


Raphie

#24
Quote from: NielsLu on November 30, 2007, 19:33:00
Kun je die tussenpersoon niet aansprakelijk stellen?

Nee tussenpersoon legt alleen de "spelregels"(algemene voorwaarden) uit. Het is niet zijn verantwoordelijkheid om te kijken of jij je daaraan houdt.  ;)
JBL PRX Power!