CNET: iPhone verkoop in europa "valt tegen"

Started by Raphie, November 29, 2007, 18:36:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Innovatie moet je ook op meerdere manieren kunnen bekijken. Als een product voor veel mensen een bepaalde handeling in hun leven prettiger maakt, dan is dat meer een innovatie dan wanneer er toevallig ergens een snellere chip in wordt gedouwd. Dat gaat verder dan allen design en UI, het gaat om de uitwerking daarvan in het daadwerkelijke gebruik, en het eventuele effect op de verdere markt.
Zo wordt iedereen Apple moe. Ook Apple liefhebbers. Jammer dat de meeste berichten dubieuze berichten zijn om geld te scoren, dan wordt iedereen om heel verkeerde redenen moe.

Job

Quote from: Nosoforos on December 15, 2007, 13:55:47
Innovatie moet je ook op meerdere manieren kunnen bekijken.
Graag. Maar welke innovatie bedoel jij hier en nu dan?

QuoteZo wordt iedereen Apple moe.
Ik lees die nieuwssites niet, ik haal mijn informatie voornamelijk van Apple. En die info irriteert dus ook.

Nosoforos

kortgezegd: gebruikservaring. Ik ken zelf nauwelijk mensen die hun telefoon fijn en makkelijk vinden werken. Ze zijn er wel, maar veel te weinig. Het feit dat je een telefoon inplugt en simpel met iTunes kunt bijwerken. Dat je automatisch sofware updates krijgt, via datzelfde programma. Wie update er momenteel zijn telefoon? Straks kun je doodsimpel nieuwe programma's downloaden en toevoegen, ook via iTunes. Etc. Het gaat om de ervaring, veel minder om de cijfertjes en specs.

Raphie

'Wie wil er uberhaupt itunes op z'n phone? een phone is om te bellen, anders koop je maar een pod ;)
De ipod is in Europa een veels te dure achterhaalde gimmick.
in tegenstelling to de US wappen wij al jaren en is de convergie tussen MP3, spelerl, camera, navigatie ook al vele generaties verder dan de in de US. Maar ja, dat wijzen de cijfers ook wel uit: even ter vergelijk de NOKIA N95 in europa 240.000 units
;D
JBL PRX Power!

Job

#29
Quote'Wie wil er uberhaupt itunes op z'n phone? een phone is om te bellen, anders koop je maar een pod Wink
De ipod is in Europa een veels te dure achterhaalde gimmick.
in tegenstelling to de US wappen wij al jaren en is de convergie tussen MP3, spelerl, camera, navigatie ook al vele generaties verder dan de in de US. Maar ja, dat wijzen de cijfers ook wel uit: even ter vergelijk de NOKIA N95 in europa 240.000 units
Die N95 is al verkrijgbaar vanaf maart 2007, in veel meer landen, en bij veel meer providers. Dus die vergelijking biedt weinig helderheid. 240.000 units in 8 maanden in een heel continent tegenover 50.000 in enkele weken in 3 landen. Wat zegt dat? Mij niets.

De iPod zelf is volgens jou dan misschien achterhaald, maar toch echt gewoon succesvol. Daarmee is de stelling dat-ie "te duur" is op zijn minst onderhevig aan een stevige nuance.

Verder spreek je jezelf tegen waar het gaat over itunes op een telefoon versus WAP en convergentie.

Beetje serieus blijven, aub.

Raphie

Job, als jij zo graag een overpriced baksteen wilt, dan koop je er toch een? je hoeft je daarvoor niet te verantwoorden en al helemaal niet tegenover mij  :D

Doe met de feiten wat je wilt. Maakt mij echt niks uit wat jij gaat kopen ;)
JBL PRX Power!

Nosoforos

De meeste phones zijn echt prut muziekspelers, de iPhone iig niet. En inderdaad die vergelijking met Nokia is onzin. Er worden gewoon constant appels met peren vergeleken en overdreven dingen gezegd waarvan je je kunt afvragen waarom ze nou zou ontzettend belangrijk zouden kunnen zijn. En een telefoon is een telefoon dat zal wel, maar een smartphone is wel iets meer. En dan zitten een heleboel mensen wel degelijk te wachten op een eenvoudige communicatie met je computer.

Spekkie99

Quote from: Nosoforos on December 16, 2007, 10:46:58
De meeste phones zijn echt prut muziekspelers, de iPhone iig niet. En inderdaad die vergelijking met Nokia is onzin. Er worden gewoon constant appels met peren vergeleken en overdreven dingen gezegd waarvan je je kunt afvragen waarom ze nou zou ontzettend belangrijk zouden kunnen zijn. En een telefoon is een telefoon dat zal wel, maar een smartphone is wel iets meer. En dan zitten een heleboel mensen wel degelijk te wachten op een eenvoudige communicatie met je computer.

De SE phones werden zelfs door What Hifi goed getest als muziekspeler  O0

Volgens mij is dit weer een puur emotieproduct  >:D
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Nosoforos

Ik heb het product niet, dus er voorlopig nog geen emotie bij. Heb je een linkje naar die review?

Job

Quote from: Raphie on December 16, 2007, 08:44:15
je hoeft je daarvoor niet te verantwoorden en al helemaal niet tegenover mij
Ik had ook niet die indruk.
Maareh....ik kan er nog helemaal geen één kopen (niet in NL). Een iPod heb ik, een 1G (5GB) en een 2G (10GB) zelfs, maar die eerste is wel aan vervanging toe, evenals mijn telefoon.

Spekkie99

Quote from: Nosoforos on December 16, 2007, 11:20:13
Ik heb het product niet, dus er voorlopig nog geen emotie bij. Heb je een linkje naar die review?

Sommige mensen hebben juist veel emotie bij de productien die ze niet hebben.

De papieren versie van What Hifi ligt naast mijn bed ;D
Wil je mijn postcode voor je TomTom..?
Je zult me op mijn woord moeten geloven, ach tis bijna kerst  :-X
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Nosoforos

Hehe, daar gaat t me niet om. Zal best zo zijn, was er gewoon benieuwd naar om eens te lezen.

Nosoforos

#37
Quote from: Spekkie99 on December 16, 2007, 11:34:00
Sommige mensen hebben juist veel emotie bij de productien die ze niet hebben.

Kennelijk, getuige de topics die telkens weer verschijnen hier van mensen die de producten kennelijk absoluut niet willen hebben...

Raphie

Dat tegenover de mensen die alle product van Apple al standaard heilig verklaren ::)
JBL PRX Power!

Nosoforos

Tja, die heb je. (je hebt zelf windows fanboys) Maar gelukkig is dat steeds minder naar mijn idee. Jaren geleden toen ik al wel baalde van mijn pc, hield de sfeer op de mac sites mij er nog van af over te stappen. Uiteindelijk gelukkig toch gedaan, doe t immers voor mijzelf en hoef niet op die sites te komen. Inmiddels echter is het zo mainstream om een Mac te hebben, dat ik het onzin vind altijd weer te herhalen dat er ook overdreven fanboys zijn. Ik heb ook niet het gevoel dat het nodig is daar op het HT forum tegengas tegen te moeten geven, omdat het anders zo enorm pro apple wordt hier allemaal.

Job

Sowieso komt dit HT-Forum mij uiterst Mac-gefrustreerd over (aan beide zijden van het spectrum). Beetje nuance zou niet misstaan.

SpeedyAndré

Met  'htforum' bedoel je alle tig-duizend leden  ???
Als een handje vol bezig is met (niet-onderbouwd) Apple-bashen dan is het veel, ik let er niet eens meer op ;)
En bedenk ook eens wat de 'mening' van bijv. Raphie er toe doet, helemaal niets toch  :-*

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Raphie

#42
Ik leg gewoon wat feiten neer, als tegenwicht op het hosanna Apple gevoel wat hier regelmatig heerst. Dat daar wat fanboys van over de zeik gaan is een niet onaangenaam randverschijnsel  ;D
Ik heb geen hekel aan Apple, maar wel aan onvoorwaardelijk fanboy gedrag.  ::)
JBL PRX Power!

Job

#43
Quote from: SpeedyAndré on December 16, 2007, 18:24:45
Met  'htforum' bedoel je alle tig-duizend leden  ???
Nee, ik bedoel dat in elk topic waar Apple in voorkomt de discussie gefrustreerd lijkt te worden door fanboys en anti-fanboys, en door mensen met meningen over fanboys en anti-fanboys. Ik geloof niet dat hier een Apple-topic te vinden is zonder die door sentimenten beheerste polarisering.

Maar het kan ook aan mij liggen, hoor.

QuoteIk leg gewoon wat feiten neer, als tegenwicht op het hosanna Apple gevoel wat hier regelmatig heerst.
Niets mis mee, maar het zou interessanter zijn wanneer je de op die "neergelegde feiten" volgende discussie ook op argumenten aan zou gaan. Het moet niet, maar het zou het forum interessanter kunnen maken. Zonder dat blijft het allemaal een beetje in de ruimte hangen.

SpeedyAndré

Ik wilde nog iets over die 'feiten' zeggen maar ik laat de boel lekker rusten  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Nosoforos

Tja, je kunt ook wel wat "feiten" over de verkoopcijfers van de Zune gaan plaatsen. Of het succes van Microsoft's levende pooltafel "surface", of de gemiddelde teneur van de recensies van Vista berekenen. Ik ben wel degelijk geïnteresseerd in nieuws van alle kanten, omdat ik mij niet persoonlijk verbonden voel met een merk. Dat vind ik namelijk erg vreemd. Als iets echter erg weinig interessant is wat betreft de nieuwswaarde, en veeleer om andere redenen wordt geplaatst, zoals hierboven wordt bekend, dan heb ik daar wel iets tegen.

ccpl

Zeg vraag hieromtrent : ik heb een externe GPS locator (wegens niet ingebouwd in m'n huidige PDA)... gezien iphone ook bluetooth heeft, heb ik dan gewoon niet alleen de Mac versie van bvb TomTom nodig (als die al zou bestaan) en ik heb toch een GPS in de iphone ?

Nosoforos

Volgens mij kan dat momenteel nog gezeur geven out of the box. Volgens mij niet dus. Wellicht een van de wat meer noodzakelijke updates in software voor komende Macworld in januari.  :-\

Erik

Quote from: ccpl on December 16, 2007, 19:50:25
Zeg vraag hieromtrent : ik heb een externe GPS locator (wegens niet ingebouwd in m'n huidige PDA)... gezien iphone ook bluetooth heeft, heb ik dan gewoon niet alleen de Mac versie van bvb TomTom nodig (als die al zou bestaan) en ik heb toch een GPS in de iphone ?
Volgens mij heb je wel een iTomTom nodig ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Quote from: ccpl on December 16, 2007, 19:50:25
Zeg vraag hieromtrent : ik heb een externe GPS locator (wegens niet ingebouwd in m'n huidige PDA)... gezien iphone ook bluetooth heeft, heb ik dan gewoon niet alleen de Mac versie van bvb TomTom nodig (als die al zou bestaan) en ik heb toch een GPS in de iphone ?

Het is géén Apple dus het werkt niet!  ;)
JBL PRX Power!