Versterker komt niet meer uit de beveiliging

Started by -Freek-, November 29, 2007, 17:54:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Net wilde ik even iets anders aansluiten. Terwijl de versterker zachtjes stond te spelen heb ik de kabels van een andere ingang eruit gehaald. Ding springt meteen in de beveiliging. Tja, moet ie helemaal zelf weten, maar nu komt hij niet meer uit de beveiliging. Aan de bekabeling ligt het niet, want ik heb alles eruit gehaald. Iemand een idee wat er kapot kan zijn?

Het is trouwens een Vincent SV-233.

Nahpets

Quote from: -Freek- on November 29, 2007, 17:54:27
Iemand een idee wat er kapot kan zijn?

1) De gebruiker.

2) Misschien een zekering?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

-Freek-

Quote from: Enno on November 29, 2007, 18:03:33
1) De gebruiker.

2) Misschien een zekering?

Wat is 'de gebruiker'?

Hoe kom ik erachter of er een zekering kapot is? En hoeveel zou het ongeveer kosten om die te vervangen?

dre73

zekering zal een 50 cent kosten ;D
kap eraf draaien en dan zie je vanzelf de glaszekeringen zitten ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Wijx wondere wereld

stekker eruit en er weer in, als je interlinks wisseld kun je hoogstens je speakers naar het walhalla sturen
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

-Freek-


-Freek-

Quote from: Wijx wondere wereld on November 29, 2007, 18:23:35
stekker eruit en er weer in, als je interlinks wisseld kun je hoogstens je speakers naar het walhalla sturen
Stekker er uit en er in heb ik uiteraard al een paar keer geprobeerd. Ik heb alles losgehaald, en toen alleen de stroomkabel er weer in gedaan. Maar nog steeds wil de versterker niet uit de beveiliging komen...

Nahpets

Schakelt er wel iets in of gaat er ergens een lampje branden? Gaat er ergens een lampje branden wat anders nooit brand? Gaan lampjes niet aan die normaal altijd branden?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

-Freek-

Quote from: TearS on November 29, 2007, 18:31:44
Hoe lang heb je die stekker er uit gehad?
Eerst gewoon eruit en erin, daarna 15 minuten ofzo. Zal nu wel langer proberen.

-Freek-

Quote from: Enno on November 29, 2007, 18:32:48
Schakelt er wel iets in of gaat er ergens een lampje branden? Gaat er ergens een lampje branden wat anders nooit brand? Gaan lampjes niet aan die normaal altijd branden?

Als ik normaal mijn versterker aanzet, gaat er een blauw lampje knipperen. Na zo'n 5 seconden en een klik blijft deze gewoon branden. Dat is het teken dat hij is ingeschakeld. Nu blijft het lampje constant knipperen.

BORA

Vermoed dat er een zekering om zeep is gegaan met je aktie, maak de kap even los en controleer de aanwezige glaszekeringen.

Suc6

-Freek-

Jongens, bedankt voor de hulp! Was idd een glaszekering. Hij  staat nu weer mooi te spelen ;D. En ik heb geleerd van mijn actie :).

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

-Freek-

Quote from: dre73 on November 30, 2007, 18:06:06
dat was een dure grap ;D

;D

Maar wel ff schrikken. Moest er niet aan denken dat mijn aanschaf van 400 euro zo de lucht in ging. ;D

Raphie

Nou dan is er wel iets meer gebeurt dan alleen een tulpje lostrekken ;D
JBL PRX Power!

dre73

alleeen tulpje kan nog veel duurder uitvallen hoor!!!
ik ging m`n cd speler verkopen en die sloot ie aan zonder z`n versterker uit te zetten,knal aardlek eruit en versterker kapot(wijze les kun je zelf invullen ;D)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Raphie

dat zijn van die sukkels waar de pin van de cinch, de mantel van de ingang aanraakt... dan heb je sluiting ja...... ::)
JBL PRX Power!

Mrwhoopie

Quote from: Raphie on November 30, 2007, 19:03:08
dat zijn van die sukkels waar de pin van de cinch, de mantel van de ingang aanraakt... dan heb je sluiting ja...... ::)

Idd,want normaal zou het ni mogen.Het is toch niet dat je reciver ineens een piek krijgt van een interlink aan te sluiten waar geen signaal doorkomt ???