Nieuwe topmodellen Marantz: SR8300 en SR9300

Started by Lid45678, April 1, 2003, 22:28:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lid45678

Op de site van Marantz staan de specificaties van de nieuwe topmodellen de Marantz SR8300 en de Marantz SR9300

Qua uiterlijk zijn ze hetzelfde gebleven maar qua features is er het één en ander veranderd.

Groetjes,

Marc

Lone Ranger

Schijnt dat je de 8200 en 9200 kunt laten upgraden.
Nu heb ik zo'n ding.Weet iemand hoe/waar dat moet en hoeveel dat ongeveer gaat kosten??
Marantz Duitsland heeft dit aangekondigd en Marantz Nederland wist natuurlijk weer van niets.

UPDATE FÜR SR8200 UND SR9200
Apr 1, 2003

Marantz wird im nächsten Monat die neuen Receiver SR8300 und SR9300 vorstellen. Es sind die Nachfolger der renomierten SR8200 und SR9200, klanglich verbessert und mit den neuesten Surround Spezifikationen versehen.

Für unsere Kunden bieten wir ein kostenpflichtiges Technologie Update der Receiver SR8200 und SR9200 an. Sie werden auf den exakt gleichen Stand der Nachfolger gebracht.

Bitte wenden Sie sich an Ihren Marantz-Fachhändler für weitere Informationen.

Ein Datenblatt zu den Modifikationen erhalten Sie hier.


Gr.Fred.

Vincent

En ze zijn volgens mij in het silver leverbaar

albert

#3
Quote from: Lone Ranger on April  1, 2003, 22:46:54
Schijnt dat je de 8200 en 9200 kunt laten upgraden.
Nu heb ik zo'n ding.Weet iemand hoe/waar dat moet en hoeveel dat ongeveer gaat kosten??


Für unsere Kunden bieten wir ein kostenpflichtiges Technologie Update der Receiver SR8200 und SR9200 an. Sie werden auf den exakt gleichen Stand der Nachfolger gebracht.



Gr.Fred.

Hoi fred,

Ik je bericht zeg je zelf al wat het gaat kosten, nix
Lees de duitse tekst nog maar eens.
Ik denk dat het erop neerkomt dat onze recievertjes terugmoeten en daar worden worden geupdate.

De veranderingen
http://www.marantz.com/download/g_sr8200_upg.zip
gr,
Albert

J.A.F._Doorhof

Hi, kostenpflichtiges betekend niet gratis....

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  2, 2003, 08:47:03
Hi, kostenpflichtiges betekend niet gratis....

MvrGr.
Frank

Dat wist ik wel,alleen vraag ik me af hoe lang je hem kwijt bent en hoeveel dit gaat kosten.
Zou het op afspraak kunnen,zodat je hem dezelfde dag weer mee kunt nemen.Allemaal vragen waar je geen antwoord op krijgt.
Uh,geen idee,weet ik niet,nog nooit van gehoord en onbekend krijg je te horen.

Is het trouwens de moeite waard.

Gr.Fred.

patrick_vdb

Hoi,

De update verloopt via de dealer, een afspraak maken met Marantz en de unit dezelfde dag weer ophalen zal er dus niet inzitten ;)

Ik meende dat de update vanaf de tweede week van April uitgevoerd kon worden, kosten ed zijn mij niet bekend.

Stuur anders een mail naar Marantz ;)

Mvrgr

Patrick

Lone Ranger

Quote from: patrick_vdb on April  2, 2003, 09:37:14
Hoi,

De update verloopt via de dealer, een afspraak maken met Marantz en de unit dezelfde dag weer ophalen zal er dus niet inzitten ;)


Mvrgr

Patrick

Dan ben je dus voor een ingreep van een half uurtje of zo dat apparaat een maand kwijt.

Gr.Fred.

Lid45678

#8
Quote from: Lone Ranger on April  2, 2003, 10:10:48
Dan ben je dus voor een ingreep van een half uurtje of zo dat apparaat een maand kwijt.

Gr.Fred.
Dat zou best wel eens kunnen.
Gelukkig is het nog niet zo erg als bij het repareren of updaten van mobieltjes. Dan ben je, je mobieltje minimaal 6 weken kwijt voor minder dan 30 min. werk >:(

Ik denk dat het bij Marantz wel zal meevallen maar reken toch op minimaal 2 weken want het is natuurlijk ook zo dat ze niet alleen het updaten van jou receiver moeten inplannen ze hebben als het goed is wel meer dingen te doen.

Ik denk trouwens niet dat het updaten gratis is. Want dan zou iedereen een SR8200 of SR9200 kopen en die gewoon gratis laten upgraden. Zo zal Marantz niet veel SR8300 en SR 9300 verkopen totdat de 200 serie uitverkocht is.

Groetjes,

Marc

ego

Excuseer, maar ik ga even off topic met de reden omdat ik hier een aantal mede SR 8200 bezitters tref.

Ik ben namelijk benieuwd of jullie een SACD speler hebben aangesloten. Zo ja hoe jullie dit gedaan hebben en hoe dit bevalt.

Ik heb maandag de phillips 963 sa gekocht en heb gemerkt dat ik alleen in de stand 7.1 naar SACD materiaal kan luisteren. Hierbij heb ik ervaren dat mijn sub alleen aangestuurd wordt in de SACD meerkanaals mode en niet tijdens SACD stereo mode?

Daarnaast viel mij tegen dat de SR 8200 alleen een upsampling van 96khz/ 24 bit accepteerd via de digitale ingang. Het signaal met een upsampling van 192khz / 24 bit wordt gewoonweg niet herkent. In de specificatie lees ik dat elke speakerunit is uitgerust met een 192khz/ 24 bit D/A converter?!

Hoe werkt dit via analoge aansluiting?

Elke aanvulling of uitleg is zéér welkom

Groetjes,

Ego
... the beauty lies in the eye of the beholder

Oracle

Quote from: Lone Ranger on April  1, 2003, 22:46:54
Für unsere Kunden bieten wir ein kostenpflichtiges Technologie Update der Receiver SR8200 und SR9200 an. Sie werden auf den exakt gleichen Stand der Nachfolger gebracht.

Dit vind ik ook een boeiende opmerking. Ik concludeer hier dus uit dat er tussen de 8200/9200 en 8300/9300 alleen een software matig verschil zit...(en dat hij nu in het zilver te krijgen is).

Of worden enkel de surround-modi bedoeld?

Groet,
Mark

Lone Ranger

Quote from: Mark Lemmens on April  2, 2003, 11:37:29

Dit vind ik ook een boeiende opmerking. Ik concludeer hier dus uit dat er tussen de 8200/9200 en 8300/9300 alleen een software matig verschil zit...(en dat hij nu in het zilver te krijgen is).

Of worden enkel de surround-modi bedoeld?

Groet,
Mark

Dat vraag ik me dus ook af.Ze zouden dus exact gelijk moeten zijn.

Gr.Fred.

Lid45678

#12
Quote from: Lone Ranger on April  2, 2003, 18:30:38
Quote from: Mark Lemmens on April  2, 2003, 11:37:29

Dit vind ik ook een boeiende opmerking. Ik concludeer hier dus uit dat er tussen de 8200/9200 en 8300/9300 alleen een software matig verschil zit...(en dat hij nu in het zilver te krijgen is).

Of worden enkel de surround-modi bedoeld?

Groet,
Mark

Dat vraag ik me dus ook af.Ze zouden dus exact gelijk moeten zijn.

Gr.Fred.
De achterkant van de SR9200 en de SR9300 zijn in ieder geval exact hetzelfde.

Groetjes,

Marc

Oracle

Tis natuurlijk weer hetzelfde als bij vrouwen... 't gaat niet om de achterkant, maar om de binnenkant... ;D

Groet,
Mark

Roland

Quote
Tis natuurlijk weer hetzelfde als bij vrouwen... 't gaat niet om de achterkant, maar om de binnenkant... ;D

Dan nog even de firmware updaten  ;D

Lid45678

Quote from: Roland on April  2, 2003, 22:33:34
Quote
Tis natuurlijk weer hetzelfde als bij vrouwen... 't gaat niet om de achterkant, maar om de binnenkant... ;D

Dan nog even de firmware updaten  ;D
Bij mij is het al een aardig tijdje geleden dat ik geupdate heb  :P

Groetjes,

Marc

Lid45678

Weet iemand de prijzen van de nieuwe afstanbedieningen van Marantz zijn. Ik geloof dat ze gemaakt zijn ter gelegenheid van het 50 jarige jubileum.

Het gaat om de AB's RC5200 en RC9200 (met kleur scherm).
Ik vind ze er erg mooi uit zien en ze lijken een beetje op een Pronto.

Groetjes,

Marc

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ze lijken niet alleen op een pronto het zijn pronto killers.
Het bruikbare scherm is groter, je kunt relatief goedkoop RF gebruiken, EN je hebt een hardcursor en meer hardkeys.

Mail me voor prijzen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jo Kumpen

Ik vind ze absoluut niet mooi, eerder lelijk... Maar dat doet weinig ter zake...
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

RoolyG

De update die Marantz doet schijnt THX Ultra2 te bevatten DTS96/24 en Circle surround II ook het algoritme van het Decoding plot van de dsp decoder schijnt te zijn versleuteld.

Op de Doelen hebben ze mij verteld dat dit een drastisch verschil opleved omdat je gebruik kan maken van BGC voor de Subwoofer en ASA setup hebt voor je surround back.

dit alles zou via de dealer moeten gaan verlopen en om en om de 300 euro gaan kosten. het schijnt overigens zo te zijn dat er wel iets met de hardware gedaan moet worden. dus een update is helaas nooit zelf te doen.

Ik denk dat ik die van mij ga laten modden door Marantz, ;D ;D ;D

Rooly :)

Lone Ranger

#20
Quote from: RoolyG on April  3, 2003, 22:37:29
Ik denk dat ik die van mij ga laten modden door Marantz, ;D ;D ;D

Rooly :)


Ik denk het ook maar dan  ::)

Alleen zal het voor de 8200 goedkoper zijn,want daar vindt geen THX2 update plaats.

Gr.Fred.

Lone Ranger

Zou trouwens met die update dat irritante delay er uit zijn.
Ik bedoel,als je een hoofdstuk skipt of whatever dat de eerste seconde niets te horen is.
Bij de 8300 en 9300 zou dat weg zijn.Bij een update van de 8200 en 9200 ook??

Gr.Fred.

Vincent

Het gaat  300 euro kosten ook voor de 8200 en het zal ongevee r2 weken in beslag nemen...

Rooly G

Ik heb mijn sr9200 net opgehaald van een update sessie,

En ik moet zeggen dat starwars in ieder geval in Ultra 2 een stuk beter klinkt als voorheen.

Het Ultra 2 heeft overigens alleen effect als eje 7.1 draait ( A.S.A. setup en B.G.C. voor de sub)

Ik ga van de week eens aan de gang met gewone cd's om te kijken of de aanpassing op het algoritme op het decoding plot ook zijn vruchten heeft afgeworpen Ik vond Starwars in ieder geval een hele verbetering

goed gedaan van Marantz.....

groetjes,

RoolyG ;D ;D ;D ;D

MrPink

Hoe is het nu met de delay van de receiver?

Groetjes,
Oscar