KiSS DP-500 ?

Started by Martin_G, April 1, 2003, 14:48:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_G

Aan het eind van dit jaar wil ik een beamer kopen en daar hoort ook een nieuwe DVD-speler bij want mijn Playstation 2 geeft nou niet echt geweldig beeld en geluid.

Nu kwam ik toevallig dit tegen:

http://www.divxplayer.nl/?page=Producten&subPage=Specification&productSpecs=KiSS%20DP-500

Een paar dingen die me opvallen:

QuoteMediacomptabiliteit:
- HDCD
Wat is dat?

QuoteDivX Alle ISO-MPEG 4 waaronder DivX 4.x en 5.x* zijn af te spelen
- Xvid
Dat is wel beter..

Quote
Netwerk / Internet:
10/100 Mbit netwerkaansluiting

had ergens gelezen dat je daarmee vanaf de PC kan streamen, weet iemand hier meer over? zou wel zonde zijn want heb pas 250 euro uitgegeven aan tv-uit gedoe.

Quote
Weergave modi PAL en NTSC:
- Composiet
- RGB
- S-VHS
- VGA modus op 60 en 75 Hz:
• 800 x 600
• 1024 x 768
• 1280 x 1024
• 1600 x 1200
- Component YpbPr Progressive Scan
• 480p
• 576p
• 720p
• 1080p

Dit ding is dus perfect voor op Beamers?

Ding kan dus alles afspelen behalve divx 3.11, je kan streamen vanaf je PC en hij heeft progressive scan.

Is dit nou HET dingetje om te kopen voor 450 euro om op een beamer aan te sluiten?
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Roland

1. HDCD staat voor High Definition Compact Disc, waarbij er ipv een 16bits een 20 bits signaal is.

2. Ik denk niet dat je veel xvid/divx films zal willen afspelen op je projector, wegens niet maximaal beeld (nogal eens duidelijk compressie) en matig geluid.

3. TV-out ... tja, dat is misschien boeiend als je je PC op je TV wil aansluiten, maar al sluit je je PC aan op je projector gebruik je gewoon de VGA-uitgang en stuur je de projector in native resolution (resolutie van de panelen) aan. Dit gaat op voor digitale projectoren i.c.m. HTPC. Met CRT-projectoren zal je de rond de sweetspot gaan zitten qua resolutie.

4. Wat vind jij perfect? Wat voor projector wil je kopen? Wil je per se divx-ondersteuning? Wil je geen SACD/DVD-A ondersteuning? De Kiss is trouwens een kloon van de Revoy 3200, of andersom en die kost minder van 400 euro.

Martin_G

Hoi, ik heb net een heeeeel verhaal hier getypt maar dit forum is niet echt gebruikersvriendelijk als het gaat om ff back en forward want dan is al je tekst kwijt  :-\

Anyway ik zal dus kort houden: Je hebt gelijk dat ik beter kan kijken naar een DVD-speler die SACD en DVD-audio ondersteund of iig 1 van die 2.

Alleen een groot voordeel van de KiSS blijft toch de Progressive Scan.

Owja; ik ben zeker wel van plan om veel divx/xvid te kijken via projector. DVDrips die ik heb zijn van prima kwaliteit en onderdoen niet aan een goede videoband. Via tv-uit is het op mn tv nu zelfs bijna-DVD kwaliteit. Op zo'n groot scherm zal ik oneffenheden wel beter zien maar ik heb liever dat op een groot scherm van 2 meter dan goed beeld op tvtje van 50cm.. Zo heb ik ooit op school La vite e bella gekeken, en dat was ook niet al te best beeld maar dat gaf juist mooi jaren 30 effect eraan :) was net alsof we in een bioscoopje van de jaren 60 zaten :)

maar is de revoy 3200 geen kloon van de DP-450?
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Roland

QuoteHoi, ik heb net een heeeeel verhaal hier getypt maar dit forum is niet echt gebruikersvriendelijk als het gaat om ff back en forward want dan is al je tekst kwijt  :-\
Klopt. Daarom altijd ff je tekst ctrl-c'en :)

QuoteAnyway ik zal dus kort houden: Je hebt gelijk dat ik beter kan kijken naar een DVD-speler die SACD en DVD-audio ondersteund of iig 1 van die 2.
Ja, als je SACD en/of DVD-A interessant vind natuurlijk :)

QuoteAlleen een groot voordeel van de KiSS blijft toch de Progressive Scan.
Dat hebben spelers als Philips DVD963SA en Harman Kardon DV25 ook en liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse.
Voordeel van de Kiss is dat hij kan upscalen tot 1600 * 1200 met verschillende tussenstappen.

QuoteOwja; ik ben zeker wel van plan om veel divx/xvid te kijken via projector. DVDrips die ik heb zijn van prima kwaliteit en onderdoen niet aan een goede videoband. Etc.
Maar IK vind geluid ook vrij belangrijk en dat mis je toch vaak (of je hebt een AC3-stream maarja.... )

Quotemaar is de revoy 3200 geen kloon van de DP-450?

"De Kiss is trouwens een kloon van de Revoy 3200, of andersom"

Zou kunnen kloppen ja  :)

Martin_G

Bedoelde dus dat het een kloon is van de 450 en niet de 500 :)

Maarre ruim de helft van mn divxjes hebben ac3 geluid die onaangetast is.. zelfde geluid als op DVD dus.

Heb 130 dvdrips van 2 series. Veel met Dolby Digital Surround.
Films enzo huur/koop ik wel.

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

bmateijsen

ik heb de DP450 laatst een recensie gegeven: zie www.dvdzine.nl

Groet Bjorn

Roland

QuoteBedoelde dus dat het een kloon is van de 450 en niet de 500 :)

O.k. :)

Maar veel films zijn ook 2 cd's ... tenminste, al wil een beetje fatsoenlijke kwaliteit hebben, heb je toch wel 2 x 700 Mb nodig (of meer).

Krijg je het flipper-idee weer  :-\

Martin_G

Quote from: Roland on April  1, 2003, 19:44:47
QuoteBedoelde dus dat het een kloon is van de 450 en niet de 500 :)

O.k. :)

Maar veel films zijn ook 2 cd's ... tenminste, al wil een beetje fatsoenlijke kwaliteit hebben, heb je toch wel 2 x 700 Mb nodig (of meer).

Krijg je het flipper-idee weer :-\

Zoals ik al zei; Films huur/koop ik wel, heb erg veel dvdrips van 2 series. Een dvdrip daarvan is 350mb, 2 afleveringen per CD dus. Maar zoals je zelf al zei; er zijn betere manieren om dingen van je PC af te laten spelen via je projector.

Quote from: bmateijsen on April  1, 2003, 19:30:01
ik heb de DP450 laatst een recensie gegeven: zie www.dvdzine.nl

Groet Bjorn

Had ik gelezen, daardoor kwam ik ook op de DP-500 uit :)
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Hypoliet de grasparkiet

Ik heb zo'n DP-500. Het heeft mij €320 gekost bij een winkel in de buurt en ik ben er heel tevreden van. Prachtig beeld op mijn tv (Loewe Planus 82cm). Hij ondersteunt nu met de nieuwste firmware ook divx 3.11 maar er zijn ook wel heel wat bugs maar het zou nog maar een pre-release zijn dus ga ik nog wat wachten met te upgraden :)

Voor meer informatie over dit prachtig machientje:http://www.topforum.nl/plus/forum/index.php?ID=133

Scarp

Die Kiss was toch hetzelfde als zo'n revoy? Die laatste heb ik bij Krunk in actie gezien op z'n CRT PJ. Zag er netjes uit. Gewoon gescaled. Volgens mij een prima alternatief voor dure scalers :)