Fido

Started by J.A.F._Doorhof, November 25, 2007, 11:06:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vorige maand gezien maar even vergeten een stukje over te maken voor het HTFORUM :D

Ik post niet zo vaak film reviews omdat het meeste toch niet aan jullie voorbij gaat, maar dit is zo een titel die vele misschien zullen laten liggen en dat zou DOODzonde zijn.

Fido verteld het verhaal van een wereld waar een enorme plaag van Zombies geweest is.
Gelukkig zijn de zombies ondertussen door een bedrijf getemd en worden ze ingezet voor hand en span diensten (en bij sommige mensen meer :D)
Dit kan dmv een electronische band die ze in bedwang moet houden.

Maar wat gebeurt er als je een band krijgt met je zombie en hij eet per ongeluk de buurvrouw op ???
en wat doe je als moeder als je de zombie leuker vind dan je echtgenoot ???
En wat denkt een zombie zelf eigenlijk ???

Het lijkt een verhaaltje van niets en een absolute B-klasse film waar je al gapend naar kijkt en denkt, pffff is hij al afgelopen.
Niets is echter minder waar en ik vind het een raadsel dat de film niet bij veel mensen bekend is.
Het verhaal is fantastisch uitgewerkt en de gehele film is enorm grappig opgezet, er zitten een ENORME hoeveelheid grappen en hilarische momenten in en de zombie zelf word wereldsneergezet (een echte karakter rol).

Verwacht geen horror, bloed, guts en gore.
Fido is een komedie die precies de juiste snaar raakt een goed verhaal met hilarische grappen die er niet inzitten om de grap zelf maar ze passen perfect bij het beeld dat de makers willen neerzetten.

REPEATED VIEWING MATERIAL :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

Zeker een originele film. Leuk thema en met name heel leuk gebracht met het jaren 50/60 sfeertje. Toch miste ik wel wat in het verhaal. Het is leuk om naar te kijken, verveeld geen moment, maar is ook geen film die me lang bij blijft, behalve het maffe thema dan. Het is allemaal net wat te afstandelijk denk. Ook miste ik wel wat echte humor momenten. Het zijn puur de settings en de mafheid van het verhaal die het grappig maken.

Al met al vond ik het zeker een leuke film om te kijken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Martin_M

Klinkt interessant.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Vanavond gezien en eerlijk gezegd kan ik niet zoveel met zulke films.

Aan de ene kant moet je ze natuurlijk niet te serieus nemen maar waar zit de humor dan ???
Dan blijft voor mij een te kinderachtig verhaaltje over :-\.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

RaymondG

Dit is inderdaad een ERG leuke en unieke film. Zeker aan te raden.
Kijk ook eens Zombie Honeymoon als je deze leuk vond.