Irritant gepiep uit speakers/koptelefoon Dell laptop

Started by Kerstmanno, November 20, 2007, 21:22:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerstmanno

Ik heb een gek probleem met mijn laptop, Dell Latitude D820, wat me helemaal gek maakt. Al sinds de aankoop komt er behalve een behoorlijke ruis, ook een irritant hoogfrequent zacht gepiep uit de luidsprekers en koptelefoon als ik deze aansluit. Dit is een bekend probleem bij deze laptop met Sigmatel audio kaart, alleen is er in principe niks tegen te doen.

Een tijd geleden vond ik echter uit dat het gepiep stopte als ik mijn mp3speler aan de usb aansloot. Niet ideaal, want die wil je niet altijd met je meesjouwen. Een tijd later merkte ik dat ook een usb stickje het gepiep deed stoppen. Weer een stap verder bleek ik het geluid te kunnen stoppen door dubbel te klikken op "safely remove hardware".

Na een reinstall van mijn computer werken deze trucjes helaas allemaal niet meer, of nog maar zelden. Soms, vooral bij een usb stick die er nog nooit in heeft gezeten, werkt het nog. Safely remove hardware werkt niet meer. Opvallend is verder dat wanneer ik iets doe op mijn pc en de harde schijf wordt aangeroepen, het geluid stopt. Ook het laden van een internetpagina of het scrollen op een pagina doet het geluid stoppen. Ik kan bijv. mijn schijf defragmenteren en dan heb ik een tijdje rust. Allemaal niet zulke fijne oplossingen. Het stickje of het de safely remove hardware optie waren het fijnst.

Heeft iemand enige idee wat ik kan doen om hier nou eens van verlost te zijn? Ik heb de nieuwste BIOS en drivers van de geluidskaart al. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Desnoods een internetsite die eeuwig blijft laden die ik op de achtergrond open kan zetten!?

Kerstmanno


Raphie

JBL PRX Power!

Kerstmanno

Hi, deze tip was ik ooit ergens eerder tegengekomen. Heb het nu maar eens geprobeerd. RM clock gedownload en opgestart en vervolgens het current profile op 'no management' gezet. Haalt echter niks uit :(

Kerstmanno


Kerstmanno

Nog wat meer opgezocht over die rmclock. Nu e.o.a. popup gedisabled in het programma en dat werkt goed. Zit nog steeds iets van een storing in, maar het is stukken minder nu...
Thanks :)

Raphie

JBL PRX Power!

Kerstmanno

Quote from: Raphie on November 21, 2007, 17:10:11
heb je je line-in en mic ook op mute staan?

Ja, heb ik ook veel mee geƫxperimenteerd. Vind het zo'n vreemd probleem. Zeker aangezien na herinstallatie bepaalde trucjes niet meer werken.
Maar goed, het is nu goed genoeg. En met forse koptelefoon hoor ik er niks meer van. Hoor alleen minimaal iets met gewone oordopjes van mn mp3 speler.
Ben dus tevreden :)