Pushing Daisies - Nieuwe serie!

Started by Xstream, November 20, 2007, 21:02:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

This romantic drama shows us the strange world of a man, Ned, who can bring dead people back to life through the power of his touch. The people he touches, however, can only stay alive for one minute, and if they don't die again, someone else nearby will die. Ned decides to use his ability to solve crime. He and a local investigator, Emerson, bring murder victims back to life and find out who killed them, to cash in on case-solving rewards. But, when Ned brings an old crush back to life, and decides to let her live, things start to get complicated...

The show is created by Bryan Fuller, who has brought us sci-fi series such as Wonderfalls and Dead Like Me. The series is said to share some aspects of Fuller's previous shows, with quick witted comedy mixed with darker emotions and drama. The main plot about life and death is also akin to Dead Like Me.

The show is still in pre-production, and will, if it is picked up, air on ABC. Lee Pace will star as Ned and Chi McBride as his colleague Emerson. Anna Friel will star as Charlotte "Chuck" Charles, Kristin Chenoweth as Olive, Swoosie Kurtz as Lily and Ellen Green as a, so far, unnamed character. The cast will be joined by Jim Dale as the narrator. Lee Pace has previously worked with creator Bryan Fuller on Wonderfalls.

TV.com rating: 9.3
http://www.tv.com/pushing-daisies/show/68663/summary.html?q=&tag=search_results;title;3

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0925266/

Ik heb de 1e aflevering gezien en dat belooft heel veel. Alles klopt. De bijzonder style zowel visueel als audio. Leuke karakters en een interessant thema. De tijd zal leren waar het toe leidt, maar de reviews zijn voorlopig lovend!
Er zijn momenteel 8 afleveringen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

#1
Inmiddels 5 afleveringen bekeken en de serie wordt steeds leuker.
De serie doet me een beetje denken aan de stijl van Tim Burton. Fantasie rijk, een beetje maf en mooi kleur gebruik al is het wel een stuk vrolijker dan wat Burton doorgaans maakt.
De settings lijken een soort Neo 50's uitstraling te hebben met futuristische / fictieve elementen erin verwerkt. De kleuren zijn sterk en vrolijk en de karakters zitten goed in elkaar. Het begin van de serie verloopt nog wat traag, met name het begin van elke nieuwe aflevering, waar ze te lang terug grijpen naar de vorige aflevering door het te verweven in het nieuwe verhaal. Leuk als je elke week een afl. kijkt, maar als je het in een wat hoger tempo doet kan het wat storen. Voor de continuiteit is het wel weer een groot voordeel.

Het verhaal is erg grappig. Het verhaal wordt grotendeels verteld door een voice die dit vaak doet met leuke rijmpjes waardoor je een beetje een "The Storyteller" gevoel krijgt. Naarmate de serie vordert komt er iets meer tempo in en wat meer verhaal elementen die het allemaal wat interessanter maken. We zullen zien waar dit toe gaat leiden.

Erg goede, bijzonder gedetailleerde, serie die een lekker feel good niveau naar boven haalt en zeker kans maakt op de originaliteits prijs!
Tip dus!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Raimond

Orgineel is ie zeker,ik vond vooral de eerste aflevering erg grappig ;D,maar of het seizoenen lang leuk blijft,is voor mij echt een vraagteken.

Ik blijf het in ieder geval volgen :)
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Xstream

De eerste was inderdaad erg leuk! Wat ik nog een beetje mis zijn de aflevering verhaal lijnen, die mogen wel wat complexer en spannender. Toch blijft het leuk om te kijken en ik kan me nog wel een aantal situaties voorstellen die erg interessant kunnen zijn voor de verhaallijn. We zien wel hoe het verder loopt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Seth__Gekko

Mijn vriendin heeft em ingesteld op de hdddvd recorder, volgende week de laatste Surface en Jericho, dus hebben we wel weer wat tijd binnenkort.

johnhifi

Ja, deze is erg leuk. Ik vraag me af, zitten hier soms de schrijvers van de Gilmore Girls achter? Ik proef een beetje dezelfde stijl in de dialogen. 
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).