Humax iCord HDTV PVR

Started by Bengbeng, November 18, 2007, 18:50:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

partyanimal

Ach, daar is het een forum voor hè.

Ik hoop trouwens dat die TVTV EPG ook werkelijk wordt geactiveerd via een firmware update en dat het niet alleen een loze belofte is van Humax. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt bij satelliet ontvangers. Hetzelfde geldt trouwens voor alle mooie beloofde netwerkmogelijkheden om mijn eigen Homecast HS8100.

Bengbeng

#26
Quote from: partyanimal on July 28, 2008, 17:57:29
Wat écht de reden is voor het gebruik van de MediaHighwayEPG is voor zover ik weet bij niemand echt duidelijk. Misschien nog lopende contracten, misschien ook wel het promoten van de eigen goedgekeurde ontvangers....

Ik vind het geen probleem om een "goedgekeurde" ontvanger te kopen, zodat ik een meerdaagse EPG heb, maar
het probleem is dat de enige HDTV decoder die gecertificeerd is een Philips is.
En ik zou die Philips pas kopen als het de laatste decoder op aarde was. Van alle HDTV decoders die CDS goed had kunnen keuren pakken ze precies de rotte appel er uit, die Philips is gewoon een prut ding.

De echt interessante decoders, zoals deze Humax iCord, komt natuurlijk weer niet op die lijst terecht. Ja, over
2 jaar ofzo.  :-\
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

Quote from: partyanimal on July 28, 2008, 19:57:32
Ach, daar is het een forum voor hè.

Ik hoop trouwens dat die TVTV EPG ook werkelijk wordt geactiveerd via een firmware update en dat het niet alleen een loze belofte is van Humax. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt bij satelliet ontvangers.

Ik koop 'm ook niet eerder voordat ik zeker weet dat TVTV er op werkt. Ik móet gewoon een EPG hebben
die meer biedt dan de standaard now/next.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

partyanimal

Quote from: Bengbeng on July 28, 2008, 21:51:32
Ik koop 'm ook niet eerder voordat ik zeker weet dat TVTV er op werkt. Ik móet gewoon een EPG hebben
die meer biedt dan de standaard now/next.


Ik ben bang dat je dan nog wel wat maandjes zult moeten wachten..... Overweeg anders ook de Dreambox DM800 eens, iets duurder (en single PVR), maar er zijn mensen die hem al werkend hebben met meerdaagse EOG voor CDS.

August

Ik heb de Icord besteld in Duitsland, als het goed is kan ik de Olympische spelen dan in HD opnemen en kijken.

V8Hemi

#30
De nieuwe Vantage HD8000 is ook een mooie High Definition twin PVR sat receiver.








Hij is leverbaar met een blauw of rood display, met of zonder harddisk. Hier bij satfuchs http://satserver.de/catalog/product_info.php?cPath=21_204&products_id=2002 staat hij met een harddisk van 750GB voor 596 euro.


http://www.vantage-digital.com/ 

Bengbeng

Ja, dat is met kop en schouders de strakste receiver die er is.  :P  O0

Kleur kan veranderen:





Frontpaneel in zijn geheel neerklapbaar:

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

AppleMies

#32
Ze zien er allemaal prachtig uit. Die iCord, de Vantage, werkelijk schitterend design. Dat is wel eens anders geweest met die Koreaanse bagger kastjes die in 9 van de 10 gevallen worden aangeboden.  het is echter ook met de Humax iCord niet aan te raden deze een NIET hobbyist aan te bevelen. Deze werkt nog niet goed in Nederland als je hem gewoon -zoals de meesten-legaal wil gebruiken met de Canal Digitaal smarcard en dito Mediaguard CAM, en zeker niet met de HD zenders via CD. Veel gezeik mee. Ik heb laatst een Homecast 8100 HD ontvanger geplaatst met 2 switchen en 3 lnb's.  Dat ding deed het direct.  Helaas voorzien van die K-U-T fastscan software waarmee je dus weer een hoop vrijheid kwijtraakt.  Ik zie wel iets in de iCord als ie eindelijk goed werkt, bugvrij is en GEEN fastscan krijgt.  De satelliet branche is en blijft een boevenbende met meer amateurs dan pro's die hun klanten lekker als proefpersonen misbruiken. Nog steeds worden die ontvangers op de markt geflikkert vol met bugs en de niet hobbyist zit met de gebakken peren.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

V8Hemi

Quote from: AppleMies on August  2, 2008, 23:12:02
Ze zien er allemaal prachtig uit. Die iCord, de Vantage, werkelijk schitterend design. Dat is wel eens anders geweest met die Koreaanse bagger kastjes die in 9 van de 10 gevallen worden aangeboden.  het is echter ook met de Humax iCord niet aan te raden deze een NIET hobbyist aan te bevelen. Deze werkt nog niet goed in Nederland als je hem gewoon -zoals de meesten-legaal wil gebruiken met de Canal Digitaal smarcard en dito Mediaguard CAM, en zeker niet met de HD zenders via CD. Veel gezeik mee. Ik heb laatst een Homecast 8100 HD ontvanger geplaatst met 2 switchen en 3 lnb's.  Dat ding deed het direct.  Helaas voorzien van die K-U-T fastscan software waarmee je dus weer een hoop vrijheid kwijtraakt.  Ik zie wel iets in de iCord als ie eindelijk goed werkt, bugvrij is en GEEN fastscan krijgt.  De satelliet branche is en blijft een boevenbende met meer amateurs dan pro's die hun klanten lekker als proefpersonen misbruiken. Nog steeds worden die ontvangers op de markt geflikkert vol met bugs en de niet hobbyist zit met de gebakken peren.


De Homecast werkt, tenminste als ik de grote Duitse satforums moet geloven ook nog niet zo best. Overigens werkt op die CD versie de EPG ook nog steeds niet goed en dat in een tijd dat sommige receivers, zoals de nieuwe Kathrein UFS922 een EPG heeft voor 14 dagen voor de Duitse zenders.

AppleMies

Quote from: V8Hemi on August  3, 2008, 10:51:57
De Homecast werkt, tenminste als ik de grote Duitse satforums moet geloven ook nog niet zo best. Overigens werkt op die CD versie de EPG ook nog steeds niet goed en dat in een tijd dat sommige receivers, zoals de nieuwe Kathrein UFS922 een EPG heeft voor 14 dagen voor de Duitse zenders.

Het is zinloos de Duitse fora af te struinen voor de "beste" NL box. De Duitse sat-zenders werken anders als de Nederlandse Canal zenders.  De Homecast EPG doet het op de Homecast overigens op CD prima. Hij is echter nu nog  Now/Next omdat die kuttenkoppen bij Canal nog steeds vinden dat ze het eigen ruksysteem door de strot moeten drukken. Binnenkort gaat dat week EPG worden is mij verteld. Aangezien de NL markt klein is doet een merendeel van de boxen het daar niet mee.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

V8Hemi

Quote from: AppleMies on August  3, 2008, 11:25:08
Het is zinloos de Duitse fora af te struinen voor de "beste" NL box. De Duitse sat-zenders werken anders als de Nederlandse Canal zenders.  De Homecast EPG doet het op de Homecast overigens op CD prima. Hij is echter nu nog  Now/Next omdat die kuttenkoppen bij Canal nog steeds vinden dat ze het eigen ruksysteem door de strot moeten drukken. Binnenkort gaat dat week EPG worden is mij verteld. Aangezien de NL markt klein is doet een merendeel van de boxen het daar niet mee.


Wat is er nog meer anders dan het EPG systeem? Canal houdt inderdaad vast aan haar eigen klote systeem. Neemt niet weg dat ze zo kunnen overschakelen naar het Duitse systeem.
Hoe werkt dan de EPG in frankrijk en Italie? ook alleen now/next?