Humax iCord HDTV PVR

Started by Bengbeng, November 18, 2007, 18:50:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bengbeng

Eind deze maand zou ie leverbaar moeten zijn;



http://www.humax-digital.de/products/iCordHD.asp
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

SpeedyAndré

Leuk apparaat, echter
"HDCP kopiergeschützter Content wird ab sofort runterkonvertiert auf 576i über Komponentenausgang ausgegeben"  ::)
Ik hoop dat hij dit wel via hdmi uitstuurt, surround geluid is dolby ac3 dus dat valt weer tegen voor een HD signaal  :-\
Als het geluid niet anders dan met ac3 wordt uitgezonden dan wordt het tijd dat daar eens aandacht aan wordt besteed want ik vind dat het geluid ook HD moet zijn  ^-^

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Bengbeng

Quote from: SpeedyAndré on November 18, 2007, 19:21:21
Leuk apparaat, echter
"HDCP kopiergeschützter Content wird ab sofort runterkonvertiert auf 576i über Komponentenausgang ausgegeben"  ::)
Ik hoop dat hij dit wel via hdmi uitstuurt

Dat is normaal altijd zo bij HDMI apparaten, om te voorkomen dat je HDCP beveiligde content 1:1 zou kunnen kopiëren via de component uitgang (het wordt dan wel analoog maar is nog dusdanig goed van kwaliteit dat de filmmaatschappijen dit liever niet zien). Via HDMI heb je uiteraard geen downscaling.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Ik vind het wel een groot gemis dat deze ontvanger geen disecq 1.1 heeft.

Bengbeng

#5
In een HDTV DVR vergelijkingstest bij Homevision is de Humax iCord er als winnaar uitgekomen;

http://fotovideohifi.magnus.de/digital-tv-receiver/artikel/vergleichstest-hdtv-recorder-mit-festplatte.html

en niet de minsten deden mee aan de test  ;)

* Dream DM 800 HD PVR
* Homecast HS 8100 CIPVR
* Humax iCord HD
* TechniSat DigiCorder HD S2
* Topfield TF 7700 HD PVR
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jeepee

Ja de Inverto idl 7000 pvr is ook wel eens test winnaar geweest. Maar een ramp dat dat ding bleek. Bij de test zaten er een paar bugs in. Zou wel verholpen worden. Maar er kwamen alleen maar meer bugs bij. Dus wees voorzichtig met dit soort tests. Wacht altijd een tijdje en kijk hoe gebruikers ervaringen op internet zijn. En High Def. pvr's hebben nog veel bugs. kijk maar naar de Topfield, die altijd betrouwbare machine bracht tot hun high. def kwam.

frank2

Ik heb een HD sat ontvanger, (nu een paar mnd) en tot nu toe heb ik nog geen bugs kunnen ontdekken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

V8Hemi

Quote from: frank2 on July 25, 2008, 19:58:51
Ik heb een HD sat ontvanger, (nu een paar mnd) en tot nu toe heb ik nog geen bugs kunnen ontdekken.

Is het een twin HDTV PVR? en wel merk? Wat voor harde schijf heb je erin zitten?

superwof

#9
Ik heb 2 Icord's en moet helaas zeggen dat ze nogal wat bugs bevatten. Sommige problemen zijn met inmiddels twee updates verholpen, echter niet allemaal. De derde update zit er aan te komen en zou opnieuw verbetering moeten brengen, maar dat is natuurlijk afwachten. Aansturing van meerdere satelieten via Diseqc is erg kritisch. Zo lust de Humax bijv. geen Inverto LNB's, en is ook kritisch voor wat betreft Diseqc switches. Incidenteel loopt de ontvanger ook wel eens vast tijdens kopieeren naar externe schijf, en de SD beeldkwaliteit is erg soft. En zo zijn er nog wel een paar dingetjes te noemen.

Toch is dit verder wel een mooie ontvanger.  Fraaie menus, beeldkwaliteit van goed (SD) tot uitstekend (HD) en het geheel is mooi afgewerkt. Handig ook het zelf bookmarks kunnen zetten, en het feit dat de ontvanger van elke opname onthoudt waar je ooit gestopt bent met kijken. Erg handig ook het gebruik van externe USB drives. Ik heb zelf meerdere externe disks aangesloten via een simpele USB hub (Western Digital MyBooks, passen qua design ook prima bij de Icord!). Ik heb dit tot 2TB getest en je kunt zo naar alle lust heen en weer kopieeren tussen alle schijven onderling. Dat werkt echt prima!

Al met al denk ik dat als Humax de resterende bugs er uit weet te krijgen dit echt een zeer aan te bevelen ontvanger is!
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770

superwof

#10
Oeps, dubbel!
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770

Bengbeng

#11
Quote from: superwof on July 26, 2008, 16:16:53
de SD beeldkwaliteit is erg soft.

Op de a.b. zit een knopje "v-format", daarmee kun je bij SD de receiver 576p uit laten sturen.

Helpt dat tegen de softheid of deed je dat al?

Verder zijn de bugs die je opnoemt niet echt schokkend, ik denk zeker niet meer
dan bij een gemiddelde andere HDTV-DVR.

Dat dit apparaat voor inmiddels 359 euro in Duitsland te koop is is echt een koopje te noemen, twin-hdtv tuners
met ingebouwde hdd vind je simpelweg niet voor dit geld. Andere merken beginnen bij +500 euro.

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

V8Hemi

Quote from: superwof on July 26, 2008, 16:16:53
Ik heb 2 Icord's en moet helaas zeggen dat ze nogal wat bugs bevatten. Sommige problemen zijn met inmiddels twee updates verholpen, echter niet allemaal. De derde update zit er aan te komen en zou opnieuw verbetering moeten brengen, maar dat is natuurlijk afwachten. Aansturing van meerdere satelieten via Diseqc is erg kritisch. Zo lust de Humax bijv. geen Inverto LNB, en is ook kritisch voor wat betreft Diseqc switches. Incidenteel loopt de ontvanger ook wel eens vast tijdens kopieeren naar externe schijf, en de SD beeldkwaliteit is erg soft. En zo zijn er nog wel ee paar dingetjes te noemen.

Toch is dit verder wel een mooie ontvanger.  Fraaie menus, beeldkwaliteit van goed (SD) tot uitstekend (HD) en het gheel is mooi afgewerkt  handig ook het zelf bookmarks kunnen zetten, en het feit dat de ontvanger van elke opname onthoudt waar je ooit gestopt bent met kijken. Erg handig ook het gebruik van externe USB drives. Ik heb zelf meerdere externe disks aangesloten via een simpele USB hub (Western Digital MyBooks, passen qua design ook prima bij de Icord!). Ik heb dit to 2TB getest en je kunt zo naar alle lust heen en weer kopieeren tussen alle schijven onderling. Dat werkt echt prima!

Al met al denk ik dat als Humax de resterende bugs er uit weet te krijgen dit echt een zeer aan te bevelen ontvanger is!



Werkt de EPG ook goed en kun je ook opnames goed programmeren via deze EPG?

superwof

Quote from: Bengbeng on July 26, 2008, 17:51:37
Op de a.b. zit een knopje "v-format", daarmee kun je bij SD de receiver 576p uit laten sturen.

Helpt dat tegen de softheid of deed je dat al?

Verder zijn de bugs die je opnoemt niet echt schokkend, ik denk zeker niet meer
dan bij een gemiddelde andere HDTV-DVR.

Dat dit apparaat voor inmiddels 359 euro in Duitsland te koop is is echt een koopje te noemen, twin-hdtv tuners
met ingebouwde hdd vind je simpelweg niet voor dit geld. Andere merken beginnen bij +500 euro.



"V-format" werkt niet indien je TV via HDMI is aangesloten. Je kunt dan alleen kiezen voor 576i, 576p, 720p of 1080i. Daar ik een Full HD TV heb kies ik dus voor 1080i, wat echter betekent dat de Humax 576 en 720 materiaal dus gaat upscalen naar 1080i, en dat uitgeeft. Dit geeft zoals al gezegd een erg soft (maar op zich niet slecht) resultaat. Liever zou ik waar nodig de TV laten scalen.

"v-format" werkt overigens wel via Component, maar de algehele beeldkwaliteit valt daarmee toch wel enigszins terug t.o.v. HDMI, dus dat is geen optie... Verder inderdaad een prima ontvanger. met name omdat je zelf heel eenvoudig de interne harddisk kunt omwisselen voor een groter exemplaar. Koop dus vooral de goedkoopste versie (160GB), gooi er nog eens 100 euro tegenaan en je hebt 1GB aan opslag... ;)
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770

superwof

Quote from: V8Hemi on July 26, 2008, 19:41:27
Werkt de EPG ook goed en kun je ook opnames goed programmeren via deze EPG?

EPG werkt met 'TVTV", welke prima werkt met het Duitstalige aanbod, echter maar beperkt met bijv. het Nederlandstalige aanbod (via CanalDigitaal) of alle andere zenders op Astra 2 (BBC) en Hotbird (Rai). Ik weet niet wat de oorzaak daarvan is maar met uitzondering van de Duitstalige zenders bevat de EPG per zender slecht twee programma's: het huidige en komende programma. verder vooruit programmeren met de EPG is dus in de praktijk onmogelijk. Ik heb geen idee of- en hoe ik dit eventueel zou kunnen aanpassen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat persoonlijk het ook niet echt belangrijk vindt...
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770

frank2

de nederlandse epg van CD is gewoon slecht enkel now/next. meer niet, geen enkele HD ontvanger kan meer geven, enkel cds goedgekeurde ontvangers en dan nog niet alle maar sommige. NB: koop GEEN philips hd ontvanger die zijn gewoon slecgt zit vol met bugs en je kunt er tot nu toe geen HD zenders goed mee ontvangen.

Ik ben en blijf zeer content met mijn technisat HD ontvanger, voor 465 euro. Geen problemen en perfect beeld in HD en SD .
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

superwof

Quote from: frank2 on July 27, 2008, 15:30:12
de nederlandse epg van CD is gewoon slecht enkel now/next. meer niet, geen enkele HD ontvanger kan meer geven, enkel cds goedgekeurde ontvangers en dan nog niet alle maar sommige.

Hoe kan het dan dat bijv. bij BBC-HD ook alleen maar now/next informatie zichtbaar is. Dit is een ongecodeerde zender welke niets met CD te maken heeft. Verder kan ik ook niet verklaren waarom mijn oude Topfield PVR-5000 (SD) wel gewoon een week programma informatie kon weergeven, met dezelfde CAM en smartcard.....
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770

frank2

epg protocollen zijn divers, de duitse is tot nu toe het beste en het ligt aan ten eerste de uitgever of ze meerdaags ondersteunen en ten tweede aan de fabrikant van de ontvanger of ze licensies willen betalen, zo niet dan alleen now/next
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bengbeng

#18
Quote from: superwof on July 27, 2008, 14:55:49
"V-format" werkt niet indien je TV via HDMI is aangesloten. Je kunt dan alleen kiezen voor 576i, 576p, 720p of 1080i. Daar ik een Full HD TV heb kies ik dus voor 1080i

Terwijl je een Pioneer LX608 hebt?

De scaler van jouw Pioneer lijkt me een factor 30 beter dan welke mediabox dan ook. Ik zou de
Humax dus bij SD materiaal op 576 zetten, zodat de Pioneer het upscalen voor zich neemt.
Maar goed, jouw ogen moeten beslissen.  ;)

Btw, over TVTV, ik was in de veronderstelling dat dat nog niet werkt op de Humax omdat
de ethernetpoort nog niet geactiveerd is. Dit gebeurd in een komende firmware update.
TVTV werkt via internet, en je zou daarmee een meerdaagse EPG op je Humax
kunnen zetten (via de ethernetpoort).


Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

superwof

#19
Quote from: Bengbeng on July 27, 2008, 20:49:51
Terwijl je een Pioneer LX608 hebt?

De scaler van jouw Pioneer lijkt me een factor 30 beter dan welke mediabox dan ook. Ik zou de
Humax dus bij SD materiaal op 576 zetten, zodat de Pioneer het upscalen voor zich neemt.
Maar goed, jouw ogen moeten beslissen.  ;)

Btw, over TVTV, ik was in de veronderstelling dat dat nog niet werkt op de Humax omdat
de ethernetpoort nog niet geactiveerd is. Dit gebeurd in een komende firmware update.
TVTV werkt via internet, en je zou daarmee een meerdaagse EPG op je Humax
kunnen zetten (via de ethernetpoort).


Je hebt gelijk, de scaler van de Pioneer is inderdaad veel beter dan die van de Humax. Ik kijk echter voornamelijk HD (1080i) en dan speelt dit probleem niet.

TVTV werkt blijkbaar ook OTA, want het werkt prima bij de Duitstalige zenders. Er zit zelfs een zoekfunctie in waarmee je op genre, of zelfs trefwoord kunt zoeken, bijv. alle filmen laten zien van een bepaalde regisseur.... 
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770

Bengbeng

Quote from: superwof on July 28, 2008, 07:16:33
TVTV werkt blijkbaar ook OTA, want het werkt prima bij de Duitstalige zenders.

Dat geldt dan waarschijnlijk alleen voor de Duitse variant van tvtv, op de Nederlandse website
kan ik niets vinden over OTA maar werkt het alleen via internet.

http://www.tvtv.nl/tvtv/index.vm?lang=nl
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

partyanimal

TVTV werkt in alle gevallen via internet en nooit OTA. Voor zo ver ik weet is de TVTV functie in de Humax nog niet eens geactiveerd (dit moet nog gebeuren via een firmware update) en als je geen ethernet kabel hebt aangesloten dan werkt hij zéker nog niet.

De reden dat je bij de Duitstalige zenders wel EPG krijgt voor zo'n 5 dagen vooruit is dat deze zenders de EPG gewoon zelf in het standaard DVB EPG formaat meesturen voor 5 dagen, dit formaat wordt door alle ontvangers ondersteund.

Canal Digitaal zendt daarintegen alleen now/next uit in DVB EPG, meer niet. Wel wordt er een EPG van 5 dagen meegezonden in het MediaHighway formaat, dit is een ander type EPG dat niet door alle ontvangers wordt ondersteunt. Alleen door een paar CDS goedkeurde modellen. En linux open source ontvangers met alternatieve software. De dreambox DM800 is op dit moment de enige HD PVR die 5 dagen vooruit kan kijken in de Media Highway EPG.

Dat je geen 5 daagse EPG hebt op de Britse zenders heeft dezelfde reden, DVB EPG wordt alleen gebruikt voor now/next. Zowel Sky als Freesat gebruiken een eigen (mooiere, uitgebreidere) EPG die alleen kan worden bekeken met orginele SKY en Freesat sat ontvangers.

Hopelijk maakt dit alles wat duidelijker.

Bengbeng

Quote from: partyanimal on July 28, 2008, 16:45:45
Canal Digitaal zendt daarintegen alleen now/next uit in DVB EPG, meer niet.

Wat is hier precies de achterliggende gedachte van?

Een duwtje in de rug om allemaal aan de "goedgekeurde" ontvangers te gaan?  :-\
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

partyanimal

Quote from: Bengbeng on July 28, 2008, 17:34:19
Wat is hier precies de achterliggende gedachte van?

Een duwtje in de rug om allemaal aan de "goedgekeurde" ontvangers te gaan?  :-\

De Mediahighway software is ontwikkeld door het Franse bedrijf Thomson. Dat Canal Digitaal mediahighway gebruikt is dan ook nog een "erfenis" uit de tijd dat het bedrijf in Franse (Canal+) handen was. Tegenwoordig is de mediahighway technologie in handen van NDS, onderdeel van News Corp. Volgens hun notulen ontvangen ze tussen de 2 en 6 dollar per verkochte mediahighway ontvanger.

In een reactie op dezelfde vraag in een ander forum gaf CDS zelf te kennen dat ze het onnodig vonden om ook de 5-daagse EPG door te sturen in DVB EPG, omdat reeds aan de vraag wordt voldaan (ze sturen immers de MediaHighwayEPG door voor 5 dagen) en het doorsturen van DVB EPG meer bandbreedte kost dan het doorsturen van dezelfde data in MediaHighwayEPG.

Dit is natuurlijk nogal onzinnig, want er wordt slechts aan de vraag voldaan van een zeer klein deel van de consumenten en het meesturen van een paar text-bestanden (desnoods voor slechts 2 á 3 dagen, dat is immers voldoende om enigszins vooruit te programmeren op een PVR) kan volgens mij nooit écht veel bandbreedte kosten. Zeker omdat dit de MediaHighwayEPG overbodig zou maken, waardoor deze kan worden weggelaten.

Wat écht de reden is voor het gebruik van de MediaHighwayEPG is voor zover ik weet bij niemand echt duidelijk. Misschien nog lopende contracten, misschien ook wel het promoten van de eigen goedgekeurde ontvangers....

superwof

Weer wat geleerd. :)

Dank voor de uitleg Partyanimal
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770