Waar vind ik van die schoteltjes voor onder spikes?

Started by -Freek-, November 17, 2007, 12:31:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik zoek van die schoteltjes voor onder spikes. Gewoon zodat ze niet in het marmoleum prikken. Dus als het kan zo goedkoop mogelijk. Weet iemand waar ik die kan kopen?


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rody

Voor minder dan €0,50 heb je ze al:

muntjes van 5 eurocent ;D

-Freek-

Quote from: dre73 on November 17, 2007, 12:33:16
bij onze sponsor.

http://www.hifisupply.nl/
Dom van me. Ik had op die site al gekeken, maar dan bij 'spikes'  :P. Nu heb ik ze wél gevonden. Bedankt!

-Freek-

Quote from: Rody on November 17, 2007, 12:43:19
Voor minder dan €0,50 heb je ze al:

muntjes van 5 eurocent ;D
Ja, dat kan natuurlijk ook ;D. Sterker nog: dat gebruik ik nu! Maar zelfs de munten van 50 ct/2 euro drukken nog in het marmoleum... En het staat natuurlijk niet echt mooi he :P.

Martin_M

Quote from: -Freek- on November 17, 2007, 12:47:45
Ja, dat kan natuurlijk ook ;D. Sterker nog: dat gebruik ik nu! Maar zelfs de munten van 50 ct/2 euro drukken nog in het marmoleum... En het staat natuurlijk niet echt mooi he :P.

Dan zullen die schoteltjes dat ook gaan doen of je moet grotere kunnen vinden.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

yorkie13

#6
wat duurder misschien, maar kijk eens naar soundcare superspikes
ze zijn er in 8mm en 6mm scroefdraad, wel wat duurder, maar je kan je sub op elke ondergrond stabiel neerzetten, zonder schade aan de vloer te maken

Peerless Monster

Quote from: RA SUBS on November 17, 2007, 13:41:02
wat duurder misschien, maar kijk eens naar soundcare superspikes
ze zijn er in 8mm en 6mm scroefdraad, wel wat duurder, maar je kan je sub op elke ondergrond stabiel neerzetten, zonder schade aan de vloer te maken


Het beste is een zware steen met daaronder rubbers.
Daarop zet je dan de sub met spikes.
Je koppelt zo de sub aan de zware steen en ontkoppelt zo van de vloer.
Hebben de buren er geen last van en jij hebt een strakkere bas...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

yorkie13

klopt, heb ik ook onder mij n BK Monolith, en die heeft Freek ook

Dennistattoo

Even een vraagje offtopic, en misschien een domme vraag.

Waar dienen deze spikes voor? Beter geluid ofzo?

grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

dre73

voor betere ontkoppeling van de vloer:resulteerd vaak in een betere laagweergave,maar ook in de andere toonbereiken boek je vaak vooruitgang.
ditkan ook prima onder je apparatuur werken.

willekeurig citaat:
Quotegeluidsbeeld kan nog net een stukje rustiger worden. Met als gevolg dat baspartijen en het stemmengebied nog verder van elkaar af komen te staan en zo verstaanbaarheid en basklank winnen in kwaliteit.

er is zat over te vinden,en ook echt de moeite waard om te proberen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Quote from: dre73 on November 17, 2007, 14:45:56
voor betere ontkoppeling van de vloer:resulteerd vaak in een betere laagweergave,maar ook in de andere toonbereiken boek je vaak vooruitgang.
ditkan ook prima onder je apparatuur werken.

willekeurig citaat:
er is zat over te vinden,en ook echt de moeite waard om te proberen.

Je bedoelt een betere koppeling.
Met spikes koppel juist je speaker aan de vloer.
Trillingen ga je tegen (ontkoppeling) door er rubbers onder te plaatsen.

Zie mijn opmerking hierboven hoe je het moet doen (moeten is een groot woord natuurlijk ;) ).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

-Freek-

Quote from: RA SUBS on November 17, 2007, 13:41:02
wat duurder misschien, maar kijk eens naar soundcare superspikes
ze zijn er in 8mm en 6mm scroefdraad, wel wat duurder, maar je kan je sub op elke ondergrond stabiel neerzetten, zonder schade aan de vloer te maken
Die soundcare spikes heb ik natuurlijk allaaang onder mijn sub zitten ;D.

De spikes waarvoor ik schoteltjes nodig heb staan niet onder mijn sub, maar onder mijn speakers ;).

el-jorge

Als je nou geen schroefgaten in je sub hebt zitten, kan je dan ook de soundcare spikes gebruiken?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Darkman

Bij SMITS in Arnhem verkopen ze deze ook.

Waren geloof ik een kwartje per stuk of zo , van Oehlbach. Pasten echt perfect bij mijn speakers. Super goedkoop en nog mooi om te zien ook. Al die lompe zilveren/gouden dingen e.d. die ze bij  Hobo e.d. verkochten waren niet alleen veel duurder, maar ook afzichtelijk om te zien.  :o
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Darkman

Quote from: el-jorge on November 18, 2007, 11:33:57
Als je nou geen schroefgaten in je sub hebt zitten, kan je dan ook de soundcare spikes gebruiken?

Je hebt ook van die spikes die je met soort van flinterdun dubbelzijdig tape onder je speakers kunt plakken. Dat werkt praktisch net zo goed.

Vroeger had je hele mooie van Altai... maar volgens mij is dat merk een beetje exit tegenwoordig. ???
Knowledge is not power, knowledge applied is power.