Over het HTforum, Gedrag, Opstoken etc. belangrijk lezen !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, November 15, 2007, 22:58:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

Quote from: Kuipje on November 16, 2007, 20:28:15
Eén posting, geen waarschuwing en een ban.

Ik geloof dat je altijd in beroep cq discussie kan treden over je ban? (per email)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

J.A.F._Doorhof

We zullen nooit iemand een ban geven na één posting, als je nu kijkt naar wat er nu gebeurt is moet dat duidelijk zijn.
OF
Die ene post moet zo grof zijn geweest dat we het direct gedaan hebben maar dat lijkt me heel stug.


Sponsorboard dicht is al eerder geopperd (voor replies) maar dat is niet de bedoeling.
In het sponsorboard kan iedereen een vraag stellen aan de sponsoren, en natuurlijk ook eventuele kritische vragen.
Het gaat alleen wel op de manier waarop dit word gedaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.

Quote from: Pim on November 16, 2007, 20:13:48
De moderators hebben ook mijn steun.
Ik volg dit forum met de discussies al een aantal jaren op de voet (ben zelf niet zo´n poster) en heb mij nooit gestoord aan enige commerciele belangen.
In geval van de laatste discussie is het enige verwijt wat ik kan geven, dat Frank eerder had in moeten grijpen maar daar is hij zich van bewust. In de genoemde topic was er geen sprake van gemeende interesse maar alleen het afbranden van een product. Dit gaat alle fatsoensnormen te boven. Aan zijn beroep te zien is het een geleerd persoon, jammer dat zijn sociale vaardigheden wat achterwege zijn gebleven. Helaas zal je zulke personen moeten bannen om je forum niet af te laten glijden tot een brulput waar iedereen maar roept wat hij wilt.
Ik hoop nog lang te kunnen genieten van dit forum in zijn huidige versie.

Pim

Compleet mee eens.

Audiofiel

Quote from: Pim on November 16, 2007, 20:13:48
In geval van de laatste discussie is het enige verwijt wat ik kan geven, dat Frank eerder had in moeten grijpen maar daar is hij zich van bewust.

Precies mijn idee, zoals ik Frank ook al had laten weten. Uiteindelijk maken "zachte heelmeesters" immers helaas "stinkende wonden". :-\

QuoteIn de genoemde topic was er geen sprake van gemeende interesse maar alleen het afbranden van een product. Dit gaat alle fatsoensnormen te boven. Aan zijn beroep te zien is het een geleerd persoon, jammer dat zijn sociale vaardigheden wat achterwege zijn gebleven.

Helaas blijkt vaak dat iemand die qua intelligentie wellicht boven het gemiddelde scoort, niet altijd goed is voor bovengemiddelde sociale vaardigheden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DickVD

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 16, 2007, 20:34:49
Sponsorboard dicht is al eerder geopperd (voor replies) maar dat is niet de bedoeling.
In het sponsorboard kan iedereen een vraag stellen aan de sponsoren, en natuurlijk ook eventuele kritische vragen.
Het gaat alleen wel op de manier waarop dit word gedaan.
Frank, tijdens die discussie in die gewraakte sponcertopic met meneer SS, vertelde je dat er een regel is dat discussies over het product is een ander board moet voeren, waar vind ik die regel? ik heb gezocht maar ik kon hem niet vinden, wel wat je nu bij het board heb staan, maar dat is achteraf.

Wat nu ook door DaBoss geoppert wordt is een lijst regels die je MOET lezen, voordat je kan registreren, ik kan me niet herinneren dat ik die 2,5 jaar geleden gezien heb.
Zeg maar netzo iets als een licence agreement bij instaleren van software.

Ik kan ook nergens lezen wat in feite het Doel en de opbouw vh HT-forum is, dat het naast de regels ook een CLUB is en dat het forum geld kost, je heb toch niet voor niets ook een donateuractie gestart voor de extra kosten...

B.v. een vraag als: Wat zijn eigenlijk de kosten per jaar voor het forum?
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

J.A.F._Doorhof

#55
Kosten per jaar zijn variabel, tot nu toe groeit het forum elke maand.
We betalen een variabel bedrag, maar zoals het nu draait met de sponsoren zijn de vaste kosten bijna gedekt.
De variabele kosten als onderhoud en arbeidsloon betalen wij zelf bij.

De nieuwe server is bijna bij elkaar en word eind December besteld.

In principe worden er geen enorme winsten gedraait, de crash van de server van een maand geleden heeft bv weer behoorlijk toch weer een lieve duit gekost.
Zodra er wel veel geld zou binnen komen dan word dat ook weer in het forum gestopt.

Probleem is dat er veel meer kosten bij een forum komen kijken dan alleen maar data transport, er gaat soms wat fout en de mensen die DAT moeten oplossen werken niet gratis.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Wat is het doel van het forum ???

Ik zou het niet weten.
Het is ooit opgezet als vraagbaak voor ITC klanten aan ITC.
Dat is enorm uit de hand gelopen.
Een paar jaar geleden hebben we besloten het forum voor iedereen open te stellen met als hoofdmoot ITC promoten.
Het forum was op een gegeven moment alleen niet meer door ITC te onderhouden en te betalen.
We moesten toen van een standaard provider naar een dedicated server en die uitgaves waren zachtgezecht behoorlijk.

We hebben echter wel besloten het meteen goed te doen en professioneel, maw als het forum crashed of offline gaat is hij altijd binnen een paar uur of binnen een dag weer online.

De mensen van het hifi forum hebben nu een grote mond dat hun forum altijd sponsor vrij zal blijven maar ik voorspel je dat ALS ze groeien ze daar HEEL snel op terug komen.
Data traffic is behoorlijk prijzig met dit soort aantallen, en een dedicated server space is ook duur als je het goed doet.
En we hebben zeker niet gekozen voor de goedkoopste aanbieder, maar zoals in veel andere threads al aangegeven geeft Mevers gewoon meer dan standaard service, op dit moment kan Jack gelukkig veel oplossen in SMF maar daarvoor was Mevers er wel debit aan dat het forum altijd online was terwijl SMF ZELF vaak door fouten offline ging.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kuipje

Mene neme een forumlid dat heftig overtuigd is van inspelen van alles en nog wat. Die doet stevige uitspraken over de hoorbare verschillen tussen ingespeelde en niet ingespeelde interlinks. Die zal dat ook in een test bewijzen. Hij stelt als voorwaarde dat het een kabel moet zijn die hij kent: een nordost, waar hij zelf twee setrjes van zal regelen. Dan wordt er een afsluitbare kist gemaakt, webcam er op, apparatuur er in met de gedachte de kabel 1000 uur in te laten spelen. Het forumlid komt echter maar niet over de brug en dat duurt weken tot maanden. Het lukt hem maar niet die kabels te bemachtigen. Een van de organisatoren heeft daarop contact opgenomen met de leverancier en had binnen een paar dagen twee splinternieuwe sets van de gewenste kabel ter beschikking gekregen. Dus de boel aangesloten, webcam er op, 24 uur per dag via internet te volgen, zodat er niet gesjoemeld kan worden. De nieuwe kabel verzegeld in de verpakking. Intussen verzon het betreffende forumlid de ene na de andere voorwaarde om aan de test mee te doen en daar werd in hoge mate aan voldaan. Het werd steeds gekker en uiteindelijk is hij met een of andere lulsmoes gewoon niet gekomen. Alle anderen wel, maar de persoon die de de stevige uitspraken had gedaan en waar de test voor georganiseerd was, liet het gewoon afweten. En diezelfde persoon bestond het om zich neerbuigend uit te laten over het soort mensen dat die test uiterst zorgvuldig had georganiseerd en uitgevoerd. Daar heb ik met mijn posting op gereageerd door hem met knulletje aan te spreken en te stellen dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet en dat hij de pot is: gitzwart. En dat was dus een ban. Eén posting, geen waarschuwing en direct een ban. Dus ik neem jouw uitspraak dat jullie iemand nooit na een posting een ban geven met een fikse korrel zout.

J.A.F._Doorhof

Misschien voel je hem aankomen.....

Wisten wij dit hele verhaal ?
Zo ja, dan had je geen ban gehad.
Zo nee, vind je het dan gek......

We willen op het forum zo veel mogelijk wederzijds respect hebben voor elkaar, als iemand met de eerste post dan meteen hard uithaalt naar een vast lid van het forum dan kan dat inderdaad leiden tot een ban maar wel een tijdelijke.

Zo is het wel vaker, als je niet compleet bent dan kunnen wij ook onmogelijk weten wat er aan de hand is.
Als je dit verhaal netjes had uitgelegt dan brengt dat denk ik veel meer waarde aan het geheel dan wat er nu gebeurt is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Kuipje,
Even over je eerste opmerkingen over de vrijbrief.

NIEMAND krijgt van ons een vrijbrief.
Als je de regels die ik net heb neergezet goed leest zie je ook dat een sponsor zeer gewaardeerd word maar dat ze geen vrijbrief hebben, sterker als je sponsort zet je jezelf denk ik in de kijker van het MEEST kritische publiek dat er is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DickVD

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 16, 2007, 21:35:44
Regels op sponsorboard zijn ondertussen geplaatst.
Ik heb het gelezen, is duidelijk.
Dus het moet voor (nieuwe) leden/newbies nu duidelijk zijn dat zonder sponcoren er geen HTforum-Club kan bestaan.

Met Doel bedoelde ik de opzet vd HT-Forum, ik had het anders moeten formuleren, als ik b.v. de "statuten" vd HCC-trainsimgg citeer:
Quote
"Uitwisseling van kennis en ervaring tussen en geven van ondersteuning aan leden die gebruik
maken van een treinsimulatorprogramma. Deze doelstelling zal worden gerealiseerd door gebruikmaking
van de daartoe geëigende communicatiemiddelen."

Dit mijn laatste Post in deze discussie, ik denk dat er nu meer duidelijkheid is gekomen met betrekking tot de sponcers :) , maar ik heb er wel een punthoofd van gekregen en waarschijnlijk ben ik niet de enigste ;D
Ik wou maar de HT-hobby zelf weer oppakken (zoals bv een digitale 1080p-beamer 8) ), dat is toch wat ons allen bindt O0

groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

J.A.F._Doorhof

#62
HCC heeft weinig meer met treinen te maken dus dat mogen ze ook wel eens aanpassen :D

Ons doel is simpel.
Een ontmoetingsplaats waar gesproken kan worden over de dingen die ons allemaal bezighouden met als rode draad Home Theater.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

redfox001

Kom op mannen laat je niet aan de kant zetten. Ik doe meteen een donatie voor dit prachtige forum met natuurlijk ook zijn mindere kanten.

Raphie

Quote from: Kuipje on November 16, 2007, 21:25:52
Mene neme een forumlid dat heftig overtuigd is van inspelen van alles en nog wat. Die doet stevige uitspraken over de hoorbare verschillen tussen ingespeelde en niet ingespeelde interlinks. Die zal dat ook in een test bewijzen. Hij stelt als voorwaarde dat het een kabel moet zijn die hij kent: een nordost, waar hij zelf twee setrjes van zal regelen. Dan wordt er een afsluitbare kist gemaakt, webcam er op, apparatuur er in met de gedachte de kabel 1000 uur in te laten spelen. Het forumlid komt echter maar niet over de brug en dat duurt weken tot maanden. Het lukt hem maar niet die kabels te bemachtigen. Een van de organisatoren heeft daarop contact opgenomen met de leverancier en had binnen een paar dagen twee splinternieuwe sets van de gewenste kabel ter beschikking gekregen. Dus de boel aangesloten, webcam er op, 24 uur per dag via internet te volgen, zodat er niet gesjoemeld kan worden. De nieuwe kabel verzegeld in de verpakking. Intussen verzon het betreffende forumlid de ene na de andere voorwaarde om aan de test mee te doen en daar werd in hoge mate aan voldaan. Het werd steeds gekker en uiteindelijk is hij met een of andere lulsmoes gewoon niet gekomen. Alle anderen wel, maar de persoon die de de stevige uitspraken had gedaan en waar de test voor georganiseerd was, liet het gewoon afweten. En diezelfde persoon bestond het om zich neerbuigend uit te laten over het soort mensen dat die test uiterst zorgvuldig had georganiseerd en uitgevoerd. Daar heb ik met mijn posting op gereageerd door hem met knulletje aan te spreken en te stellen dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet en dat hij de pot is: gitzwart. En dat was dus een ban. Eén posting, geen waarschuwing en direct een ban. Dus ik neem jouw uitspraak dat jullie iemand nooit na een posting een ban geven met een fikse korrel zout.


Wat een verhaal joh....... Dan kan je van mij i.d.d.ook door de stront zakken, grote broek aantrekken, IEDEREEN aan het werk zetten en het dan aflaten weten en elders je evangelie verkondigen dáár zou je nou juist een ban voor moeten krijgen :(
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Het gaat alleen voornamelijk om de manier waarop zoiets gepost word.
Word dat zonder scheldwoorden neergezet dan kun je je doel bereiken.
Anders is er maar één oplossing voor mods en dat is verwijderen, schelden mag gewoon niet.

Maar ik heb dat al met kuipje besproken :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LexiconLogan

Niet zo overgevoelig allemaal, gewoon lekker normaal doen. Ik ga mij in mijn vrije tijd echt niet lopen opwinden. Sorry ,het is maar een forum. We krijgen hier te maken met hetzelfde fenomeen als in de media; als je er allemaal maar lang genoeg en intens genoeg over praat dan lijkt het net of het echt zo veel veranderd is en echt zo slecht loopt allemaal. Over het algemeen (99% vd tijd) is het prima op dit forum. Houden zo. Die paar ''rotte appels'' gaan echt niet de sfeer bepalen.

Succes Frank
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

DA BoSS

wow ik zag net op een concurerend forum een topic van 36 pagina's over dat gewraakte sponsortopic :o.






(ReMC is wanted for kwakzalverij >:D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Erik van Voorst (in memoriam)

#68
Frank

Prima dat je je verdedigt maar het heeft allemaal niet zo een impact hoor.... ;)

Ik zie in dat bewuste HIFI Topic een entre nous van een 10 tal ir/ing mensen (tja dat schijnt belangrijk te zijn dat je je opleiding noemt om kracht bij je discussie of je bouwwerk te zetten  ???)
die 36 pagina-s vol wauwelen over een snoertje en bij elkaar uithuilen over een terechte maatregel hier op het HT/forum ).
.... een forum wat gelukkig ook wat ruimte reserveert voor HIFI. ;)...waarbij ik de enige opmerking heb dat het opschonen van die bewuste vervuiling iets te lang heeft gesmeuld.

Ik vind het prima dat er steeds kritisch gereageerd wordt door techneuten (wel in de daarvoor bestemde topics) maar waar ik absoluut niet tegen kan is de denigrerende opstelling naar de andersdenkende en het bezigen van een taalgebruik waarmee je een stemming neerzet welke het leesplezier ontneemt van een forummer...

Het gaat bij hen allang niet meer over goed of fout...het gaat meer om een ranzig RTL5 sfeertje zeg maar zoals een gevecht in een Big Brother huis...dus ineens minder leerzaam..

Ik heb met verbazing het andere forum met het snoertjesverhaal gelezen...wat een taalgebruik...verwacht je eigenlijk niet van een roedeltje gestudeerden...

Ik ben blij dat het HTforum besluit voor dit handjevol wild om zich heen slaande personen geen ruimte te reserveren...


Gewoon een Mavo-Havo simplist die af en toe een projectje bouwt  ;)
Erik

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ajbeefde

Quote from: Lexicon Logan on November 16, 2007, 22:59:01
Niet zo overgevoelig allemaal, gewoon lekker normaal doen. Ik ga mij in mijn vrije tijd echt niet lopen opwinden. Sorry ,het is maar een forum. We krijgen hier te maken met hetzelfde fenomeen als in de media; als je er allemaal maar lang genoeg en intens genoeg over praat dan lijkt het net of het echt zo veel veranderd is en echt zo slecht loopt allemaal. Over het algemeen (99% vd tijd) is het prima op dit forum. Houden zo. Die paar ''rotte appels'' gaan echt niet de sfeer bepalen.

Succes Frank

Helemaal mee eens.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Harry HT

Hi,

Het blijft apart volk 2 kanaals mensen, echt van die stereo types.  :D

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Quote from: Harry HT on November 17, 2007, 09:28:48
Het blijft apart volk 2 kanaals mensen, echt van die stereo types.  :D

Maar van die stereotypes zitten er hier nog meer dan daar. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jaco

Quote from: Erik van Voorst on November 17, 2007, 01:12:15
een 10 tal ir/ing mensen (tja dat schijnt belangrijk te zijn dat je je opleiding noemt om kracht bij je discussie of je bouwwerk te zetten  ???)
ing wordt je als je 4 jaar lang je neus laat zien op een opleiding. Hexzelfde geld voor ir. Als je er langer over doet is het ook niet best met je gesteld.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

Begrijp me goed ik wil zeker niet lelijk doen tegen de heren technici ze houden ons lekker scherp maar het zou gewoon lekker zijn als we gelijkwaardig door het Forum konden wandelen....helaas lijkt het erop dat ...De Laatste Lichting wat meer sturing nodig heeft over het hoe en wat op dit forum...

Mijn grootste respect
(en dit heeft wat meer betekenis dan al die respect woorden die ik in de beledigende zinnen doodleuk lees)
gaat uit naar Frank. Hij neemt alle tijd en moeite om honderden malen als een huisvader uit te leggen hoe mensen met elkaar om horen te gaan.....

De enige reactie is het verweer mbv een technisch inhoudelijke en een commercieel verwijt..

NEEEEEEEEEEEEE HET GAAT OM FATSOENSNORMEN.......ER WORDT NIET GELUISTERD...
....wel grappig in dit verband er wordt niet geluisterd... :P

Hij wordt zelfs beledigd op het Hifi forum en men noemt hem een klein zielig mannetje... :o....het moet niet gekker worden in onze hobby onze lol... >:(

Nogmaals dank aan FRANK DOORHOF zonder zijn forum zat ik nu niet naar mijn zelfgebouwde (met hulp van het forum) speakertjes te luisteren en kijk ik morgenavond niet naar mijn films op mijn crt (met hulp van het forum)

Laat je niet gek maken de hele HT (en stereo/familie) staat achter je.... O0 O0 O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

:D a warm Disney feeling :D

Nee zonder gekheid, thanks.
Op de één of andere manier trek je het je toch aan, maar goed sommige mensen lezen gewoon wat ze willen lezen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"