Over het HTforum, Gedrag, Opstoken etc. belangrijk lezen !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, November 15, 2007, 22:58:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Met gepaste schaamte zie ik dat de laatste tijd er een bepaald aantal mensen is die aan het proberen zijn om het HTforum.nl naar de ondergang te brengen.

Ondanks waarschuwingen van moderators toch doorstoken maar net op het randje.
Ondanks verzoeken om discussies ergens anders te voeren toch doorgaan.

Het Htforum word daarnaast door bepaalde mensen in een zeer kwaad daglicht gesteld in de trend dat wij alleen maar aan onze sponsoren zouden denken en daarom niet meer objectief zijn.
Door dit geheel is bij sommige mensen de lol eraf aan het gaan, en dat doet me zeer.

Ik weet dat bepaalde van deze mensen zelf een forum hebben opgezet en ik vermoed dus dat ze daarom bezig zijn het htforum te ondermijnen ten gunste van hun eigen forum, waar behoorlijk negatieve uitlatingen over ons beheer team te vinden zijn.


Ik kan als oprichter van het HTFORUM maar één ding zeggen.
Het is klinklare onzin.

We staan ALLES toe op het forum wat een gezonde discussie kan maken.
We staan ZEER veel toe wat bij andere forums geband zou worden of gedelete.
We staan negatieve kritieken toe op onze sponsoren (mits gegrond of onderbouwd).

Wat we alleen niet toestaan zijn postings in het SPONSOR board.
Dat board is bedoeld als klankboard voor de sponsoren naar hun klanten toe en om nieuwtjes aan te geven.

Discussies met onze sponsoren mag je altijd aangaan op het forum, maar dus niet op de plekken waar het niet hoort.

Als mensen DAAROM het htforum een plek vinden waar we alleen denken aan sponsoren heeft boter op zijn hoofd.
We staan zeer veel toe, we staan discussies toe over concurrerende artikelen (alleen geen commerciele links), en allerhande discussies.

Ik zal in het mod gedeelte oproepen om vanaf nu met de botte bijl te gaan modereren.
Ik zie jammer genoeg geen andere oplossing meer om het htforum te redden van een verloedering.

We willen heel graag de open sfeer houden, we willen heel graag de goede naam houden die we hebben opgebouwd in heel wat jaren.
We willen daarom JULLIE vragen om de report to moderator functie te gebruiken zodra je je ergens aan ergert, schrijf wel een goede omschrijving.

Aan mijn kant kan ik zeggen dat mensen die denken dat ze lekker bezig zijn met stoken een harde tijd tegemoet gaan, als we het vermoeden hebben dat mensen bezig zijn het forum in een kwaad daglicht te stellen is het gevolg direct een permanente ban.




Dit komt trouwens niet zomaar uit de lucht vallen, ik krijg verschillende mails van oude leden die dezelfde tendens zien.
Ik/wij hopen dan ook op jullie medewerking en begrip.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ChrisV

Eén bescheiden advies: probeer zo rechtlijnig en helder mogelijk te zijn in de ingrepen die jullie doen op het forum. Anders zullen ingrepen worden gezien als bewijs dat er eenzijdige censuur plaatsvindt en speel je criticasters alleen maar in de kaart. 

J.A.F._Doorhof

We zullen vanaf nu zeer rechtlijnig zijn.
Zodra er enige vorm van sfeer verpesten te zien is zullen we één keer waarschuwen en daarna direct een ban opleggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

_ MarcelloW _

Ik vind het jammer dat dit nodig is. En nee, dat is geen kritiek naar de beheerders van dit forum!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat 99.9% van de mensen er zo over denkt.
en als het goed zullen de normale goedwillende bezoekers er weer niets van merken hopenlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dennistattoo

Je heb op elk forum wel van die mensen die lopen te zieken, vind het een leuk forum en ben blij dat je hier je mening kan geven. Op andere forum's word je meteen geband als je iets verkeerds zegt

Grt dennis

Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

J.A.F._Doorhof

Dat is ook mijn mening, blij het te horen we doen er onze uiterste best voor om dat ook zo te houden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dennistattoo

En dat lukt toch, vind het een goed en leerzaam forum. Zowel goeie als slechte ervaringen worden hier gedeelt, en zo weet je wel wat je moet kopen of juist niet moet kopen.

En op andere forum's zitten allemaal van die beterweters, daar is niets goed bij en alles moet op hun manier en als je het anders doet dan heb je ruzie

Goed forum ga vooral zo door
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

DVDGuy

Een aantal stekeligheden is mij wel opgevallen, maar dat roept bij mij alleen een (glim)lach op.

Ik ben nog geen echt vervelende zaken tegen gekomen, maar dat kan er ook aan liggen dat ik (natuurlijk  ;)) niet elk topic volg.

Ik ben nog steeds van mening dat dit één van de betere forums is, omdat je hier inderdaad (bijna) alles kunt zeggen en vervolgens ook nog eens gewaarschuwd wordt, dat je (bijna) over het randje gaat.

Keep up the good work  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DickVD

Hoi Frank,

Dat je deze stappen, niet meer kunnen posten in het sponcerboard (moet dat nog aangepast worden?) en hanteren van strengere regels, openbaar maakt en bespreekbaar maakt, getuigd van een democratisch forum en dat vind gewoon heel goed, dat is mijn mening ;)

Ik denk dat ik weet wat de emmer deed overlopen, felle discussies in een sponcertopic, door vnl meneer SS, klopt dat?

Hoewel ik nog niet zolang meeloop op het HT-forum,loop ik toch ook met ideeën wat misschien een mogelijke oplossing zou kunnen zijn en die wil ik je niet onthouden, zie het maar als meedenken of een ballonnetje oplaten:
1] Is het mogelijk op het sponcerboard eventueel per topic te bepalen of je wel of niet kan posten als normale bezoeker?
2] Als het posten door normale forumleden op het Sponcerboard wordt uitgezet, waar kunnen we dan het beste de discussie starten over het betreffende aangeboden product?
Op dit OPENforum kan je half Nederland verwachten, waaronder mensen met hun eigen opgedane kennis en ervaringen en dus de verkoper zou toch zijn verkoopsucces kunnen vergroten door dingen te onderbouwen en/of te verwijzen naar referencies, reviews ect., b.v. op internet. Het is heel anders dan dat de verkoper in een winkel staat, daar komen geen pakweg 50 man opaf :D

alvast bedankt voor je reply,

groetjes van Dick ;)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

J.A.F._Doorhof

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=10417.new#new

Dit is de reden inderdaad, ik en de andere mods worden hier gewoon neergezet als incompetente bruingoedverkopers die alleen maar commercieel denken.
Ik neem dit dermate hoog op dat ik ook mijn mening daar geef, maar meneer SS denkt er totaal niet aan en blijft maar beweren dat hij de ban heeft gekregen voor zijn mening terwijl dat dus niet de reden was.

Dat is dus proberen een ander forum onderuit te halen en dat vind ik kwalijk ik geef mijn ziel en zaligheid al een flink aantal jaren voor dit forum en als dat op deze manier kapot gemaakt dreigt te worden dan ben ik inderdaad in staat om me te verdedigen omdat ik van mening ben dat we niets verkeerds hebben gedaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 15, 2007, 22:58:09
Ik zal in het mod gedeelte oproepen om vanaf nu met de botte bijl te gaan modereren.
Ik zie jammer genoeg geen andere oplossing meer om het htforum te redden van een verloedering.

We willen heel graag de open sfeer houden, we willen heel graag de goede naam houden die we hebben opgebouwd in heel wat jaren.
We willen daarom JULLIE vragen om de report to moderator functie te gebruiken zodra je je ergens aan ergert, schrijf wel een goede omschrijving.

Aan mijn kant kan ik zeggen dat mensen die denken dat ze lekker bezig zijn met stoken een harde tijd tegemoet gaan, als we het vermoeden hebben dat mensen bezig zijn het forum in een kwaad daglicht te stellen is het gevolg direct een permanente ban.

Dit komt trouwens niet zomaar uit de lucht vallen, ik krijg verschillende mails van oude leden die dezelfde tendens zien.
Ik/wij hopen dan ook op jullie medewerking en begrip.

Ik ben heel blij met dit statement, Frank. Ik denk dat een strenger en vooral sneller modereren er weer voor kan zorgen dat de sfeer weer even goed wordt als hij in al die jaren is geweest. :D

Ook ik vind dat de sfeer op htforum zich momenteel in een neerwaartse spiraal bevindt. Een negativiteit die er voor zorgt dat juist de die-hard leden er soms geen zin meer in hebben. Als die spiraal gestopt kan worden, dan komen hopelijk ook de bekende oudgedienden van het eerste uur weer terug op hun stekkie. Het zou toch zonde zijn als htforum aan zijn eigen groei ten onder gaat? :-\

Ik proost op een streng maar rechtvaardig moderatiebeleid! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.


vtuinen

Quote from: Bas Janssen on November 16, 2007, 11:32:38
Verrassend er is weer gezeik vanuit het hififorum  ;D


Verrassend er staat hier ook gezeik over het hififorum  ;)

Twee forums, twee verschillende manieren van modereren. Zo moeilijk is het toch niet om daar aan te wennen ?
Equipment check my avatar

kermy

Beste Frank,

Gewoon doen wat goed is, als de boel eenmaal verziekt is door een soort mensen wat alleen leeft bij het veroorzaken van leed bij anderen, dan is het zo gedaan met dit mooie forum.
Met vriendelijke groet,

Kermy

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

Quote from: Bas Janssen on November 16, 2007, 11:32:38
Verrassend er is weer gezeik vanuit het hififorum  ;D



Dat draadje heeft mij in ieder geval weer even duidelijk gemaakt waarom ik daar al 1 jaar niet meer kom.

@Frank,

Prima initiatief.

@Mods
De beuk er in  ;D

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

thanks, dat doet goed.
Ik zit er namelijk best mee op dit moment helemaal omdat ik daar meelees en mijn betoog gewoon of niet begrepen word of niet begrepen WIL worden (waarbij ik denk dat laatste).

het is jammer dat het zo gaat, snap wel de verharding van de maatschappij als mensen zo slecht naar elkaar luisteren.
wat dat betreft kunnen we veel leren door gewoon ons in elkaars ideeën te verplaatsen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermy

Beste Frank,

Gewoon lak aan hebben, of het in ieder geval proberen.
Als jij er mee zit dan hebben zulke mensen namelijk precies bereikt wat ze beogen, en daar passen we toch voor.
Met vriendelijke groet,

Kermy

spotmatic

Het HTforum waar ze in het bewuste Hififorum over schijven herken ik niet als 'mijn' HTforum (en dat terwijl ik hier al sinds jaar en dag kom), dus laat ze daar maar fijn in hun sop gaarkoken. Ik heb altijd geleerd: wie niet luisteren wil moet maar voelen, een beetje kinderachtig om daar dan ook nog op een ander forum over te gaan jengelen.

HTforum forever!  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

)p(


Ik vind het persoonlijk best moeilijk aangezien ik veel dichter sta bij de opvattingen die op het hififorum gangbaar zijn. En ook vind ik de commercie hier soms wel erg nadrukkelijk aanwezig. Dat soort mij steeds meer. Van de andere kant vind ik dat je wel je mening op de juiste plek moet ventileren en altijd met respect voor elkaar. En daar heeft Frank  zeker een punt. Ik moet wel zeggen dat ik mij hier steeds minder thuis voel...en dat vind ik zeker jammer...

peter

hifiman

Zo zie je maar zoveel mensen, zoveel meningen...

Ik voel me hier juist prima thuis en juist weer niet op hififorum.
Ook heb ik mij persoonlijk nog nooit gestoord aan de genoemde commerciele uitingen, sterker nog ze zijn mij tot op heden nog nooit als zodanig opgevallen... Verder vind ik er niks mis mee als er een stukje commercie hier plaatsvind, tenslotte moeten de sponsors ook brood op de plank hebben.

Maar het belangrijkst is denk ik een stukje wederzijds respect en helaas zie je nu dat er op hififorum erg eenzijdig gedacht wordt. Ik zou zeggen niks van aantrekken en lekker laten gaan, tegenhouden doe je het toch niet en over een week is iedereen deze mini soap zowiezo weer vergeten..

Gerbrand

Frank,

Op zich ben ik het eens met de ban van Sander,  aangezien hij zich niet aan de forumregels heeft gehouden, nl. door het posten van kritiek op sponsoren in het betreffende sponsoren topic.

Aan de andere kant: doordat de sponsoren gewoon een topic kunnen openen, wordt de indruk gewekt dat er over dit topic gewoon gediscussieerd mag worden, net als in alle andere boards. Als deze discussie dan niet plaatsvindt, krijg je de indruk dat de mededeling van de sponsor dus wel waar of correct zal zijn.

Daarom mijn vraag: is het niet eerlijker dat er in het sponsorboard een mededeling komt van de aard: Dit is het sponsorboard. Hierin staan mededelingen van de sponsoren. Het HTforum doet geen uitspraken over de correctheid van deze mededelingen. ]

Dit zie je in een goede krant ook altijd. Daarin staat boven de advertenties ook altijd "ingezonden mededeling".

Mijn mening,

Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Audiofiel

Dat lijkt mij niet echt nodig, Gebrand. De topics staan toch al expres onder de noemer sponsorboard?  ::)

Tevens hebben zij een onderschrift wat duidelijk maakt dat zij commercieel in audioland bezig zijn en sponsor zijn. Dat lijkt mij samen wel afdoende. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rielplayer

Net even bijgelezen weer op dat andere forum en ik zou er geen tijd en moeite meer insteken. Zo als ik het lees hebben ze daar een plank voor de kop en is het ze idd te doen om het HT-forum onderuit te halen.

Ik kom hier graag en zal ook zeker blijven lezen en meedoen hier.

Groeten maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5