"Gratis" PowerDVD upgrade criples HD-DVD/BluRay playback?

Started by Raphie, November 15, 2007, 10:16:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Vanaf dinsdag heeft iedereen met PowerDVD voor het eerst zo'n mooie Live Update pop-up gezien met een "gratis" download voor "improved compatibillity with BluRay and HD DVD"
Ik heb deze nu op 3 verschillende systemen al 3x proberen te installeren, maar na deze update kan ik géén BR of HDDVD meer afspelen. Hij geeft aan "Drawer open or player not found"

Het lijkt er dus op dat deze "update" systemen zonder speler geen HD DVD of BluRay images van de HD laat spelen als er geen BluRay of HD DVD loopwerk wordt gevonden?
Wie heeft hier nog meer deze update geinstalleerd? en heeft hetzelfde probleem gevonden?
JBL PRX Power!

CineSmurf

Ah. Sinds ik de laatste versie heb geïnstalleerd van PowerDVD kan ik niet meer met BluRay via AnyDVD op VGA werken. HDDVD doet het nog wel en via DVI (incl HDCP) werkt het ook. Misschien is de upgrade niet helemaal lekker...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Raphie

volgens mij is het gewoon opgedrongen door de fabrikanten om het bekijken van images te vookomen, heb namelijk nog nooit eerder zo'n penetrante popup gezien om updates te spammen
JBL PRX Power!

BernHardN

ik heb em ook geinstalleerd en heb nu bij de gedownl. HD's half beeld 1 helfd is goed andere strepen  :-\

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Robbo

Bij de laatste versie (3119f) is inderdaad het afspelen vanaf HDD uitgezet. 

Op de diverse fora wordt 3119a aanbeveelt (die heeft dat nog niet).   En die zou ook het beste de BD+ beveiligde discs moeten afspelen.

Helaas bij mij niet.  Alle BR's werken in die versie op mijn systeem niet meer (internal error).  HD-DVD nog wel.

Dus ik ben weer terug bij de versie ik al maanden zonder veel problemen (natuurlijk regelmatig een crash, met name als je het menu een paar minuten door laat lopen wat vaak gebeurd voordat je een film gaat kijken).   Volgens mij is het 3104a.    Gisteren de BD+ beveiligde Sunshine meegekeken zonder problemen.


Wat me nog wel stoort bij PowerDVD zijn de schokkende pans.   Ik gebruik 1920x1080p 59,94hz als output res.   Ik kan natuurlijk wel 24hz proberen en dat hoort in de regel ook iets beter te zijn, maar zo'n schokkende pans op 60p is ook weer niet normaal.




Raphie

lag dus toch niet aan mij. Ik heb zo'n mooie Ultra met unattended install die het nog steeds prima doet (alleen het menu van CARS kom ik niet met de muis doorheen  ;) )
lekker laten spelen dus  ;D
JBL PRX Power!

bart_nl

Quote from: Robbo on November 15, 2007, 11:35:05
Wat me nog wel stoort bij PowerDVD zijn de schokkende pans.   Ik gebruik 1920x1080p 59,94hz als output res.   Ik kan natuurlijk wel 24hz proberen en dat hoort in de regel ook iets beter te zijn, maar zo'n schokkende pans op 60p is ook weer niet normaal.
weet je wel zeker dat het aan Powerdvd ligt? Ik kijk met powerdvd op ht-pc 1080p24 naar een jvc 1080p projector en herken je probleem niet. Heb je een voorbeeld scene zodat anderen / ik dat ook eens kan proberen?  

Ik heb de update gelukkig nog niet geinstalleerd  8)

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

dvd-fan

Quote from: Raphie on November 15, 2007, 10:16:00
Vanaf dinsdag heeft iedereen met PowerDVD voor het eerst zo'n mooie Live Update pop-up gezien met een "gratis" download voor "improved compatibillity with BluRay and HD DVD"
Ik heb deze nu op 3 verschillende systemen al 3x proberen te installeren, maar na deze update kan ik géén BR of HDDVD meer afspelen. Hij geeft aan "Drawer open or player not found"

Het lijkt er dus op dat deze "update" systemen zonder speler geen HD DVD of BluRay images van de HD laat spelen als er geen BluRay of HD DVD loopwerk wordt gevonden?
Wie heeft hier nog meer deze update geinstalleerd? en heeft hetzelfde probleem gevonden?

Ik had hetzelfde probleem. Kreeg ook tekens de melding lade open als ik een film vanaf hd wou opstarten.
Heb heel powerdvd eraf gegooid en een oudere versie erop gezet. Daarna weer de update en nu deed diehard 4 bluray het wel zonder een scrambled beeld te geven.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Robbo

Quote from: bart_nl on November 15, 2007, 11:41:06
weet je wel zeker dat het aan Powerdvd ligt? Ik kijk met powerdvd op ht-pc 1080p24 naar een jvc 1080p projector en herken je probleem niet. Heb je een voorbeeld scene zodat anderen / ik dat ook eens kan proberen?  


Met welke videocard ?

Op mijn Nvidia 7950GT zit het er standaard niet op.   Zelfs 1080p59.94 niet, die moet ik via Powerstrip voor elkaar krijgen.  Wellicht zit daar het judder probleem, omdat de kaart het zelf niet direct ondersteund.

Maar 1080p24 instellen via Powerstrip lukt momenteel niet omdat mijn TFT dan flipt.   Ik zal hem eens instellen met enkel de projector aangesloten.

Maar hoe dan ook ik vind de standaard NVidia resoluties waardeloos.   Je heb geen 24hz maar wel 25.    Wel 59 en 60hz, maar beide outputen 63hz......   


BernHardN

Quote from: dvd-fan on November 15, 2007, 13:00:04
Ik had hetzelfde probleem. Kreeg ook tekens de melding lade open als ik een film vanaf hd wou opstarten.
Heb heel powerdvd eraf gegooid en een oudere versie erop gezet. Daarna weer de update en nu deed diehard 4 bluray het wel zonder een scrambled beeld te geven.
Robin

welke versie heb je dan?


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

bart_nl

Quote from: Robbo on November 20, 2007, 13:36:48
Met welke videocard ?
met een 7900GS. Ik heb de PC zowel op een Dell 24" tft monitor als op een VP50 scaler aangesloten. Alleen wanneer ik de VP50 selecteer dan heb ik de optie om 24 Hz te selecteren. Dit is dan met standaard recente nvidia drivers 169.04.
De VP50 staat bij mij in nvidia control panel als TV geselecteerd die via DVI en met 1080p signaal aangestuurd wordt. Als ik de VP50 selecteer kan ik via rechtermuis op nvidia symbool via screen refreshrate 60, 50, 25 en 24Hz selecteren. Kijk ik via de Dell dan is de enige keuze 60Hz.

Raphie

Quote from: BernHardN on November 20, 2007, 21:32:38
welke versie heb je dan?



Volgens mij is hij de enige dan waar het wél werkt, want ik heb nog niemand anders online gehoord die het wel weer werkend heeft gekregen
JBL PRX Power!

BernHardN

nee want na verwijdering en herinsall. hoef ik me niet aan te melden met code en krijg rustig de ultra (7.3 is dat toch?) versie.
dus er blijft nog wat op de comp achter.
is dit alles te verwijderen?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Raphie

yep er draait een service "richvideo" deze krijg je alleen weg door te renamen en dan te rebooten (je kan hem niet killen/verwijderen)
JBL PRX Power!

bart_nl

Quote from: Raphie on November 21, 2007, 09:08:09
Volgens mij is hij de enige dan waar het wél werkt, want ik heb nog niemand anders online gehoord die het wel weer werkend heeft gekregen
mijn reaktie ging niet over de update (die ik volgens mij niet geinstalleerd heb) maar over de 24p weergave. Tot nu toe speelt PowerDVD hier alles nog gewoon van harddisk.

BernHardN

Oké, zal vanavond even kijken, zag hem wel staan in m'n taskman.maar dacht dat dat van m'n webcam was  :-\

Quote from: Raphie on November 21, 2007, 09:32:39
yep er draait een service "richvideo" deze krijg je alleen weg door te renamen en dan te rebooten (je kan hem niet killen/verwijderen)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

williams

hier ook hetzelfde
na de update alleen maar problemen
ik heb zelf mijn windows er weer opnieuw opgezet
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Del member

Wat is nu de beste versie ? Net de Catalyst 7.12 geinstalleerd op een nieuwe XP SP2 met Radeon HD2600XT :)

De allerlaatste versie van de advisor claimed dat mijn kaart perfect compatible is maar de CPU te traag (who cares met HW accell).
Enkel de standaard power DVD 7.3 klaagt nog steeds dat de kaart niet compatibel is :(  Benieuwd of die 3104a het probleem oplost.