The Rumble - gesloten sub op basis van SVS 12.3

Started by daxie, November 13, 2007, 20:20:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gvy

Hoy,

afhankelijk van de achterkant van je tapijt, zou je ook een rol dubbelzijdig klevende vasttapijttape kunnen meebrengen uit de doehetzelf in je buurt.
Wel opletten . Je hebt die in gewoon en extra sterk. (afhankelijk of het tapijt weer los moet laten of niet)
Jij hebt de extra sterk nodig.

Bij vast tapijt is dat wellicht gemakkelijker dan lijmen en het is gemaakt om te houden.
Bij jouw tapijtje kan ik het niet direkt inschatten, omdat de ondergrond vermoedelijk ruwer (steviger) is dan een doorsnee vasttapijt.

Geert

daxie

achterkant van het tapijtje is inderdaad vrij ruw... Dus ik weet niet of de dubbelzijdige tape genoeg contactoppervlak zal hebben. Momenteel ligt het tapijtje opgerold om eventuele spanningen te verminderen

ik heb gisteren gemerkt dat ik een klein verf-foutje heb gemaakt (randje dat niet mooi egaal is). er komt dus nog een extra laag op.


daxie

Crap, ik probeer gewoon te veel te doen he... Wou deze avond extra laagje leggen, maar blijkbaar mijn verfrol niet goed afgesloten... Resultaat: opgedroogd. Morgen dus eerst achter nieuwe verfrol...

Ik moest toch nog contactlijm en wat andere dingen hebben...

Zaterdag en zondag nog relatief vrij, dus ik hoop hem dit weekend af te hebben... eindelijk.

mikeske

Quote from: daxie on January 16, 2008, 21:12:22
Crap, ik probeer gewoon te veel te doen he... Wou deze avond extra laagje leggen, maar blijkbaar mijn verfrol niet goed afgesloten... Resultaat: opgedroogd. Morgen dus eerst achter nieuwe verfrol...

Ik moest toch nog contactlijm en wat andere dingen hebben...

Zaterdag en zondag nog relatief vrij, dus ik hoop hem dit weekend af te hebben... eindelijk.

Als ie klaar is kom ik eens langs hoor  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Contactlijm is binnen, pootjes hoop ik deze middag te hebben (tegen een zeer leuke prijs, goed voor jou mike :)).
Morgen dus lijmen hoop ik. Als ik de pootjes heb kan ik de onderplaat ook afwerken...

Btw, mike, als je hem wil kopen moet je eens nadenken hoe ik de plate amp moet verwerken. Of ik hem in een eenvoudige behuizing moet inbouwen of niet, of misschien in een speciale vorm zodat hij beter past thuis. En in welke kleur/afwerking...

daxie


tbusquet

Quote from: daxie on January 19, 2008, 12:41:57
Vandaag toch gekleefd:





Nice hairy monster :D ;)

Ben je tevreden met het resultaat ?


Interficior

Netjes en apart! :D Nu snel de pootjes eronder en de woofer erin en gaan met die appel!
Take it or lease it

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Ik vind hem er erg leuk uitzien, de naad valt ook vrij goed mee (je ziet hem uiteraard wel, maar als je de haren een beetje leuk kamt en zet dan zie je hem amper.

Daarnet ook de aansluitterminals er in gedraaid (afgekit met wat tec7).

Morgen mss al even proberen, al heb ik de pootjes nog niet...

daxie

#85
Vandaag dan maar de montage gedaan...

Terminals:


Klaar voor montage:


En inspelen (hij staat momenteel omgekeerd, upfiring dus :)):


Gevoed door mijn audiofiel verantwoorde testopstelling:


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

#87
Nou,  in de ruimte waar hij nu staat heb ik enkel de mj accoustics ref 1 als vergelijk.

De svs gaat dieper en biedt veel meer controle. Maar ik had ook niet anders verwacht. Ik heb wel nog een akkoestisch probleem op de huidige plaats, het klinkt hier en daar wat te boomerig, maar dat heeft met de ondergrond te maken oa.

De ruiten en vloer trilt alleszins lekker mee. Ik had qua diepgang niet zo veel verwacht gezien het gesloten karakter, maar dat valt best goed mee. The Incredibles klinken iets minder overweldigend als mijn pb12+, maar van een gesloten sub kan je dat niet verwachten. Dat was ook de doelstelling niet.

Muziek moet ik nog even wat meer tijd insteken...

mikeske

Quote from: daxie on January 20, 2008, 16:06:26
Nou,  in de ruimte waar hij nu staat heb ik enkel de mj accoustics ref 1 als vergelijk.

De svs gaat dieper en biedt veel meer controle. Maar ik had ook niet anders verwacht. Ik heb wel nog een akkoestisch probleem op de huidige plaats, het klinkt hier en daar wat te boomerig, maar dat heeft met de ondergrond te maken oa.

De ruiten en vloer trilt alleszins lekker mee. Ik had qua diepgang niet zo veel verwacht gezien het gesloten karakter, maar dat valt best goed mee. The Incredibles klinken iets minder overweldigend als mijn pb12+, maar van een gesloten sub kan je dat niet verwachten. Dat was ook de doelstelling niet.

Muziek moet ik nog even wat meer tijd insteken...

klinkt al goed  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

fgroen

Mooie krabpaal voor de kat!!!  ;D ;D

Ziet er heel leuk uit. Goede manier om een grote subwoofer subtiel in het interieur te integreren.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

daxie

#90
Quote from: fgroen on January 21, 2008, 17:24:19
Mooie krabpaal voor de kat!!!  ;D ;D

Ziet er heel leuk uit. Goede manier om een grote subwoofer subtiel in het interieur te integreren.

de kat heeft er inderdaad al wat vreemd naar staan kijken... hij houdt niet zo van subwoofers :)

Maar krabben doet hij allang niet meer, dus ik maak me geen zorgen.

fgroen

Quote from: daxie on January 21, 2008, 20:08:28
Maar krabben doet hij allang niet meer, dus ik maak me geen zorgen.

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

yorkie13

#92
de subwoofer flink laten blaffen ;D
mooi eindresultaat, wat leuk is misschien dat de PC 13 ultra de versterker niet in een afgesloten
compartiment heeft zitten, wordt wel aangeraden, maar veel fabrikanten doen dat dus niet

daxie

Quote from: fgroen on January 22, 2008, 11:48:50
Hoe krijg je dat voor elkaar?

hij mag buiten lopen, dan doen ze dat niet zo...

daxie


daxie

#95
Behalve de gigantische dip op 85Hz, maar dat komt door mijn main speakers, aangezien de receiver hem crossovert op 80 Hz, ziet dat er best netjes uit. HPF van de amp op 20Hz. zet ik hem op 16Hz dan loopt het tussen 20Hz en 16 Hz wel een beetje op.

90dB op 20Hz is mogelijk, verder heb ik hem nog niet gepushd, maar dat wil ik ook niet, is luid genoeg :)

Edit: zonder mijn sub geven de main speakers glijkaardige dip maar op 75 Hz... Puur akkoestiek en integratie dus.

grafiekje van enkel de mains (focal 716) gaat mee met de zwarte lijn (ong he) tot 40-45Hz, daarna begint hij steiler af te vallen.

daxie

#96
Wat me trouwens het volgende deed proberen...

Voor muziek lijkt dit me (uiteraard in mijn ruimte) geen slechte repsons:



Dit is met de crossover van de sub op 40Hz... Best netjes voor een ongefilterde respons in een standaard huiskamer.

Waarschijnlijk zou ik beter af zijn met een receiver die kan crossen op 60Hz, maar de marantz gaat maar tot 80Hz als crossover

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

#99
weekje in het buitenland geweest, mike, dus helaas...

deze morgen de pootjes ingefreesd. althans, dat was de bedoeling. Uitgeschoten met frees (bij het laatste pootje dan nog) en stukje van rand afgebroken. Ik hoop dat ik het kan plamuren, anders is het herbeginnen... (de onderste plaat).
De pootjes zien er wel super uit.

je mag altijd al eens komen luisteren hoor mike, daarnet even kraftwerk beluisterd, gaat wel lekker hoor