The Rumble - gesloten sub op basis van SVS 12.3

Started by daxie, November 13, 2007, 20:20:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Take it or lease it

daxie

afwerking "deksel" is gedaan, nu onderkant... er liggen nu 3 grondlagen en 4 afwerkingslagen op... vrouwelijk geslachtsdeel dat je elke keer 10u moet wachten....

Dus tegen het weekend zijn jasje aan doen... jammer genoeg nog geen nieuws van de pootjes, dus het loopt wat vertraging op...

mikeske

Quote from: daxie on January  9, 2008, 08:24:20
afwerking "deksel" is gedaan, nu onderkant... er liggen nu 3 grondlagen en 4 afwerkingslagen op... vrouwelijk geslachtsdeel dat je elke keer 10u moet wachten....

Dus tegen het weekend zijn jasje aan doen... jammer genoeg nog geen nieuws van de pootjes, dus het loopt wat vertraging op...

ben benieuwd  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

#53
Quote from: daxie on January  9, 2008, 08:24:20
afwerking "deksel" is gedaan, nu onderkant... er liggen nu 3 grondlagen en 4 afwerkingslagen op... vrouwelijk geslachtsdeel dat je elke keer 10u moet wachten....

Dus tegen het weekend zijn jasje aan doen... jammer genoeg nog geen nieuws van de pootjes, dus het loopt wat vertraging op...

Geduld is een schone zaak  8)
Maar het resultaat zal er waarschijnlijk evenredig mooi naar zijn. ;)

Ikzelf gebruik ook graag autolak met een spuitpistool
1 goeie laag primer en gladschuren
Kleur (eventueel metaallak) in dunne lagen met slechts een aantal minuten tijd tussen erop.
3 komponenten hoogglans vernis (vernis, verdunner, verharder) in een 3 tal lagen met telkens 10min tussen.
Alles kan in 1 dag.

Een weekje wachten en dan kunnen eventuele stofjes eruitgepolijst worden (indien echt nog nodig).

Ernstig nadeel : profi autolak is eigenlijk hondeduur geworden.
Voordeel : mits wat oefening kun je heel mooie resultaten boeken, Je kan vlot doorwerken en je tijd vooral in de voorbewerking steken (goed schuren,reinigen, ontvetten en spuitruimte stofvrij maken).
De lak is ,eenmaal uitgehard, heel erg stevig (auto's worden blootgesteld aan extreme omstandigheden).

Geert

daxie

Even wat fotootjes...




Bedankt voor de tips Geert! Als ik ooit aan mijn meubel begin kom ik zeker bij je lans :)

daxie

Quote from: daxie on January 10, 2008, 22:24:21
Even wat fotootjes...




Bedankt voor de tips Geert! Als ik ooit aan mijn meubel begin kom ik zeker bij je lans :)

op de foto ziet het er ruw uit, maar dat is het zeker niet... is wat vertekend beeld. De soort verf in combinatie met de roller geeft een speciaal effect. Ik zal proberen er een betere foto van te trekken.

Interficior

Ook wel bekend als: Sinaasappelhuideffect.

Als je dit weg wilt hebben en niet de mogelijkheid hebt om te spuiten: Goede verf gebruiken en opzetten met kwast en gladrollen met een volgezogen roller. Dit is een beetje het strakste wat je kunt krijgen met 'de gewone' middelen. En daarvoor goed schuren vooraf uiteraard.
Take it or lease it

Godtoh

Quote from: Interficior on January 10, 2008, 22:56:36
Ook wel bekend als: Sinaasappelhuideffect.

Als je dit weg wilt hebben en niet de mogelijkheid hebt om te spuiten: Goede verf gebruiken en opzetten met kwast en gladrollen met een volgezogen roller. Dit is een beetje het strakste wat je kunt krijgen met 'de gewone' middelen. En daarvoor goed schuren vooraf uiteraard.
Me pa kreeg het thuis zonder het sinasappelhuidje met alleen waterproof schuren en verven met een roller.
Maar 1 tip gebruik geen waterdragende verf... wat een *************** spul
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Interficior

Was dat ook hoogglans? Want anders is het cheating. Zwart hoogglans is echt extreem moeilijk.
Verf op waterbasis begin ik ook nooit meer aan nee. :r
Take it or lease it

Godtoh

Quote from: Interficior on January 10, 2008, 23:27:24
Was dat ook hoogglans? Want anders is het cheating. Zwart hoogglans is echt extreem moeilijk.
Verf op waterbasis begin ik ook nooit meer aan nee. :r
Dan is het cheaten.
Was zwart mat, alleen hij had eerst zo'n huidje... en na goed schuren niet meer.
Maar je bent wel pokke lang bezig.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Interficior




Mat zonder hobbeltjes is niet moeilijk. Dit was gedaan met CWS grondlak. Op het tweede plaatje zit er matglans overheen (blank) geschilderd.
Take it or lease it

daxie

het sinaasappelhuidje vind ik net zo'n leuk effect in combinatie met de hamerslagverf...

maar zoals gezegd, een betere foto volgt... het was niet echt mijn bedoeling het volledig strak te hebben. vind ik zo saai :p

Godtoh

Zo'n huidje is ook leuk...
Ohjah ik heb zonet ff mijn db12.3 getest in een 80-90liter gesloten kast.
Met roomgain kom ik strak op de 25hz uit...
Heb er net een poort ingemaakt die ik kan afstellen heerlijk die regenpijpen ;D

TZT maar eens een topic openen.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

daxie

Quote from: Godtoh on January 11, 2008, 15:27:11
Zo'n huidje is ook leuk...
Ohjah ik heb zonet ff mijn db12.3 getest in een 80-90liter gesloten kast.
Met roomgain kom ik strak op de 25hz uit...
Heb er net een poort ingemaakt die ik kan afstellen heerlijk die regenpijpen ;D

TZT maar eens een topic openen.
Mijn versie is iets kleiner qua volume, dus ik kom wellicht iets hoger uit, maar ik blijf sowieso gesloten, wil een muzikale versie bouwen...

Godtoh

Quote from: daxie on January 11, 2008, 16:05:05
Mijn versie is iets kleiner qua volume, dus ik kom wellicht iets hoger uit, maar ik blijf sowieso gesloten, wil een muzikale versie bouwen...
Doet alsnog genoeg.
En een SVS muzikaal ok ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

daxie

Quote from: Godtoh on January 11, 2008, 16:45:30
Doet alsnog genoeg.
En een SVS muzikaal ok ;D

de pb12.3 is vrij muzikaal, heeft hij bewezen in de sb12+ (voor mij althans).

de isd en nsd drivers zijn weer een ander verhaal

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Quote from: mikeske on January 11, 2008, 16:49:02
Ziet er goed uit wouter  ;)

thnx, ik probeer voort te doen, maar heel drukkke week achter de rug, dus gaat langzaam... Maar hij komt er :p

daxie

#68
Het tapijtje is uitgesneden:



Interficior

#69
Ga je hem gewoon sluitend dichtnaaien of ga je een randje omslaan zodat je naad zeker opvalt maar een esthetisch nut vervult?

Edit: Ik weet niet of ie te groot is afgesneden, maar als dat wel het geval is zou ik hem er met contactlijm opzetten, over elkaar heen. Als laatste met een scherp mes over de over elkaar liggen de delen snijden, de overblijvende delen verwijderen en klaar.
Take it or lease it

daxie

Quote from: Interficior on January 13, 2008, 19:39:12
Ga je hem gewoon sluitend dichtnaaien of ga je een randje omslaan zodat je naad zeker opvalt maar een esthetisch nut vervuld?

de naad is vrij sluitend, en door de dikpoligheid wordt die nog wat extra weggestoken. ik ga dus niet omslaan (met die dikte trouwens moeilijk). Dichtnaaien heb ik niet aan gedacht...

mikeske

Zit het tapijt er al om ?
Ben benieuwd hoe het er uitziet met het tapijt er rond.

Is er trouwens al nieuws over de pootjes ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Godtoh

He ook een super idee dat tapijt.
Je moet er maar op komen.
Kan je hem altijd als poef gebruiken...

Ohjah ik ga hem ook zonder poort maken, dat is geen succes helaas.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

daxie

tapijt doe ik er morgen om (heb gemerkt dat ik niet zo veel lijm meer heb, en ga dus morgen achter een bus)

pootjes zullen helaas pas volgende week klaar zijn, persoon die ze ging maken was het even vergeten... (het nadeel van dit door iemand die je kent laten doen...)

mikeske

Quote from: daxie on January 13, 2008, 19:55:19
tapijt doe ik er morgen om (heb gemerkt dat ik niet zo veel lijm meer heb, en ga dus morgen achter een bus)

pootjes zullen helaas pas volgende week klaar zijn, persoon die ze ging maken was het even vergeten... (het nadeel van dit door iemand die je kent laten doen...)

Ben benieuwd naar het resultaat  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost